Å här kommer bilderna
 
  • v-rum_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
å en till
 
  • vrum2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som tycker nåt?!? Vilken är bäst hittills? Eller har ni nåt nytt förslag nu när ni sett hur vardagsrummet ser ut? Snälla ;)
/"Fru obeslutsam" puffar lite
 
Jag tycker att en modernare lampa skulle passa in i rummet. Kanske en med fyrkantiga skärmar om du förstår hur jag menar. Jag tycker inte att en i den typiska kristallkronestilen passar in i det rummet. Men det är bara vad jag tycker som sagt.
 
Tack för era kommentarer! Jag är nog inne på en lite enklare variant - just nu  :D- vill ju inte att det ska bli allt för "krusidulligt" -särskillt inte när vi har Sia spegeln ovanför soffan den är ju krusidullig så det räcker  :)

Peppes_Bodega: tack för ditt tips, är det den lampa som fanns på bild i länken så vet jag vilken lampa du menar, de är verkligen supersnygga (och ger väldigt fint ljus) men jag tror tyvärr inte den passar så bra med övrig inredning hos oss :-?. Sen har flera av våra vänner + en nära granne just denna snygga lampa, så det känns som om man vill "hitta på nåt eget".

monikaw- har inte tänkt på fyrkantiga skärmar tidigare, skulle nog kunna bli riktigt fint, har du några speciella modeller i åtanke? Har som inte sett så mkt fyrkantiga skärmar, eller så har jag väl inte tittat ordentligt  ::) Får ta en sväng till i stadens (o internets) lampbutiker!

Trevlig helg/A
 
Vad fint ni fått det! Min drömlampa är Collage från Louise Poulsen.
Du är inte sugen på besök av mig och min kompis med kameran?
;)
Det är bara att hojta till så kommer vi ...
 
Hmm, tack :) Kan du förklara dig ytterligare birgi ;)
 
anneliomagnus skrev:
Hmm, tack  :) Kan du förklara dig ytterligare birgi ;)

Jag har skickat ett PM till dig! :)
 
Ojoj oj, det finns ju så mkt snyggt :D Tack för era fina förslag! Å nä jag har inte bestämt mig ;-) Jag återkommer... snart :)
 
Här har du lampan som passar! Vi valde tyvärr bort den p g a priset, den finns i tre storlekar. Den största som är 110 cm i diameter kostar ca 13.000:-, men oj vad snygg den är. Finns att se på Brand Design Center och Möbelgalleri Anna i Gbg.

http://www.moooi.nl/content/collections/collection.php?unid=94
 
Hej o tack för tipset Flundra! Ja den lampan ÄR kanonsnygg :D Den har varit på min "lista" men sorterats bort dels pga priset o dels för att jag gärna vill ha en lampa som hänger just ovanför vardagsrumsbordet.

Ha det gott/A

P.S Det här börjar bli en riktigt lång lista för alla oss som letar större lampor - kanon :D
 
Linska: Har kollat mer ordentligt på länken du tipsade om. Det fanns ju vägglampor i samma serie också - VILL HA!!!  :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.