Jag tycker det är så otroligt klantigt av Eksjöhus att låta det gå så långt som man gjort. Det negativa rykte som nu sprider sig som en löpeld kostar enormt mycket mer än vad det kostat att fixa till klagomålen på ett snyggt sätt. Nöjda kunder är ringar på vattnet.. missnöjda likaså!

Upp som en sol och ner som en pannkaka Eksjöhus!!
 
Har 2 bekanta o 1 bekant till dessa som ska bygga o dom kommer absolut inte bygga med Eksjöhus efter dom sett i media o trådarna på detta forum ::)
Det e ju för :-X :-X o få en dålig byggfirma men o ha en dålig husfirma oxå som absolut inte tar något som helst ansvar för sin produkt o anställda skall ju bara bojkottas >:( >:(
 
M@ZE skrev:
På sista bilden så undrar man ju hur mkt mögel det ligger under "syllen".
Det undrar jag också! Jag vet inte hur ditt avtal ser ut, men någon ansvarig part borde få betala för att reda ut detta åt er så att ni kan bo lugnt i ert nya hus! Allt mögelskadat material bör bytas ut. Tag kontakt med din kvalitetsansvarige också, min reagerade direkt.

Om jag vore er så skulle jag kolla med en oberoende expert, ring Anticimex eller liknande firma. Visa bilderna! Om inte ansvarig part tar på sig detta så är det skandal, å andra sidan är det inte första skandalen i den här branschen, så bered dig på att lägga ut några kronor - det är det värt. Då kan du sova tryggt om natten. Vilka har byggt ditt hus?
 
Mastermind, har kanske missat det i debatten men hur går ni vidare mot Eksjöhus om de inte kryper till korset?

Orkar ni driva detta rättsligt? Ni verkar ju onekligen ha gott om punkter som skulle kunna fälla Eksjöhus/entreprenören?

Finns det någon annan på forumet som gått igenom en rättprocess mot ett husföretag så låt höra. Vet att Sverigestugan-VonSassen var inne på det ett tag men vet ej status nu.
 
F
Lider verkligen med er och är samtidigt nöjd att vi klev av våra planer med Eksjöhus i god tid.

mvh en av era närmaste grannar
 
Jag förstår inte varför Eksjöhus centralt tar tag i detta?
Måhända att man inte har något juridiskt ansvar alls, men förstår dom inte vilken "badwill" det ger?
Vi är på gång att bygga och vi har fortfarande Eksjöhus med som kandidat (de har ett bra "trackrecord" i våra trakter).  
Nu tror jag faktiskt vi avstår Ekjsöhus bla pga av detta!
 
MG68 skrev:
Måhända att man inte har något juridiskt ansvar alls, men förstår dom inte vilken "badwill" det ger?
Dom kanske får tillräckligt med kunder ändå.

Vad skulle det sända för signal till entreprenörerna om hustillverkarna alltid gick in och ställde till rätta entreprenörernas dåliga arbete? Skulle entreprenörerna anstränga sig mer eller mindre?
 
General Failure skrev:
Dom kanske får tillräckligt med kunder ändå.

Vad skulle det sända för signal till entreprenörerna om hustillverkarna alltid gick in och ställde till rätta entreprenörernas dåliga arbete? Skulle entreprenörerna anstränga sig mer eller mindre?
Sorgligt nog så är det så att pengarna styr.

Men vad kan det sända för signaler till kunderna och i sin tur så drabbar det nog företaget i slutändan ändå eller....
 
Jarppan skrev:
Men vad kan det sända för signaler till kunderna och i sin tur så drabbar det nog företaget i slutändan ändå eller....
Jo, det gör det väl.
Jag tycker att hustillverkarna bör stödja sina kunder i deras kamp mot entreprenörerna och pressa dem att göra rätt för sig. Att gå in och ta över ett bygge och fixa alla fel hjälper förstås den byggherre som har problem just då men i långa loppet tror jag inte det leder till något bra.
 
Jag vill bara klargöra att vårt problem att vi fick fukt och mögel pga att taket inte täcktes på 2v inte har något med Eksjöhus att göra, det var en annan hustillverkare och entreprenör. Det kan hända med vilken hustillverkare som helst tyvärr :(
 
Jag tittade på dina bilder, På bild 2 ser det inte ut som det ligger någon isolering (syll papp) under syllen, den skall normalt sticka ut lite.
 
Jo syllpappen eller vad man nu kallar det (var någon form av plast .. en tunn variant av liggunderlag typ) :)

Tror bara man inte ser den på bilden och att det inte sticker ut. Jag såg iaf att dom la ut det under stomresningen överrallt.
 
fredrik_o_sara skrev:
Lider verkligen med er och är samtidigt nöjd att vi klev av våra planer med Eksjöhus i god tid.

mvh en av era närmaste grannar
Mycket klokt val ;)
Ni har ju sett eländet på nära håll ;)
 
Maze - hur går det med dina ev dolda problem? Även om det inte har ett skvatt att göra med vår husleverantör så tycker jag det är väldigt intressant. Jag tycker inte att man ska behöva leva med oro i ett helt nytt hus, ändå finns det fler som gör det.

Vi har nu advokat som låtit sin tekniker gå igenom huset. Anmärkningarna är fördelade mellan Eksjöhus och Entreprenör.

Jag kommer inte på vilka mina grannar Fredrik och Sara är... har vi setts på glögg uppe hos bonden eller? :)
 
F
Mastermind skrev:
Maze - hur går det med dina ev dolda problem? Även om det inte har ett skvatt att göra med vår husleverantör så tycker jag det är väldigt intressant. Jag tycker inte att man ska behöva leva med oro i ett helt nytt hus, ändå finns det fler som gör det.

Vi har nu advokat som låtit sin tekniker gå igenom huset. Anmärkningarna är fördelade mellan Eksjöhus och Entreprenör.

Jag kommer inte på vilka mina grannar Fredrik och Sara är... har vi setts på glögg uppe hos bonden eller? :)

Du har PM ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.