robsarve skrev:
Hur tänkte de här? Om man skall bygga ett nytt slott i sverige kan väl ändå försöka göra det snyggt eller kul,
Får känslan av att beställarna fått önska sig lite för mycket.
Makalöst fullt. Nu vet jag inte vad som ingår i en "husstyling" men att köpa sex barcelona-fåtöljer ter sig rent osmakligt.
Kanske var det utförsäljning på komplicerade parkettgolv också.:p
 
pixel skrev:
8,9 miljoner fick paret betala för Vikenhuset.
Otroligt lågt tycker jag, man varje område har ju sin prislista. Motsvarande hus i områdena söder om Göteborg hade nog gått en bit till uppemot 10milj eller strax däröver.
 
robsarve skrev:
Hur tänkte de här? Om man skall bygga ett nytt slott i sverige kan väl ändå försöka göra det snyggt eller kul,
Får känslan av att beställarna fått önska sig lite för mycket.
Då jag har ett stort intresse i moderna design möbler och inredning så känns det lite påklistrat när det bara finns det i ett hus. Min tanke och idé med dessa möbler mm. är att de ska sticka ut lite bland allt annat man har i hemmet. Att bara ha denna typ av möblemang och lampor för all del känns som om man inte har egen smak, eller "homestylat med standard möblemanget", men huset var så stort så de fick köra dit hela Svenssons i Lammhults lager.


Usch och fy, värsta opersonliga möbleringen jag sett, dessutom ingen själ i huset.
 
pinebar skrev:
Nu blir man så där nyfiken igen.
Vem kan ha byggt detta? Varför säljer de?
[länk]
Vem lägger vitt golv i ett garage?
 
Vem som lägger sådana golv? Svar: Den som inte städar det själv. :)
 
Mikael_L
b8q skrev:
Vem lägger vitt golv i ett garage?
Antagligen den som inte mekar själv, eller har oljeläckande bilar ... ;) :cool:


Jag tycker det där var helt OK. Skulle stå ut med stället. :rolleyes:
Det känns inte riktigt som ett hem, på bilderna iaf. Mer som ett hotell, statschefs slott eller nåt annat som inte får vara privat, knappt personligt ens.
Jag har dock sett andra hus i denna tråd som jag mycket hellre valde att bo i. :)
 
Mikael_L skrev:
Antagligen den som inte mekar själv, eller har oljeläckande bilar ... ;) :cool:


Jag tycker det där var helt OK. Skulle stå ut med stället. :rolleyes:
Det känns inte riktigt som ett hem, på bilderna iaf. Mer som ett hotell, statschefs slott eller nåt annat som inte får vara privat, knappt personligt ens.
Jag har dock sett andra hus i denna tråd som jag mycket hellre valde att bo i. :)
Lägg märke till att det inte finns en enda matta i huset, kanske man går med skor inne?
 
Mattor är till för folk utan hund...
 
billy_baver skrev:
Mattor är till för folk utan hund...
Aah nu förstår jag, det är en hundkoja. Eller kanske en kennel, hunddagis....?;)
 
Begreppet "finansvalp" lurar på läppen... ;)
 
Det är inte byggt an någon som är uppväxt med svenk byggtradition, gissar på någonstans runt medelhavet. Att ha vitt marmorgolv på ovanvåningen är relativt osvenskt. Och knappast hundvänligt heller om man inte har lugna hundar...

Men själva huset var rätt intressant.
 
Lågkonjukturen märks även i dessa kretsar, inga mattor tex, hittar ingen TV heller...
 
Redigerat:
Att inte skylta med dumburk antyder andlig rikedom...

Men allvarligt talat: Vad ska man med mattor till när man har stenläggning och golvvärme! Till och med utomhus dras både hundar och rådjur till de ytor och stråk som är stenlagda, har jag upptäckt.
 
Inget jag skulle låta bygga om jag haft pengarna, men jag har sett värre i den här tråden. Tror faktiskt att man nästan skulle kunna få till något av det hela genom att bara jöbba med inredningen.
Inte sugen men inte avskräckt heller kan man kanske sammanfatta det hela med...

MVH
Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.