Badrummet är ju rena porren! Så mycket vackra mönster att behagas av, jag skulle aldrig lämna toaletten.
 
tjena - Bifogar lite bilder efter dagens arbete med trappan samt bilder på dropplisterna i granit för de runda fönstren.
Fixen tog slut så jag måste inhandla mer imorgon. Ca 75% är klart nu. Allt ska därefter fogas. Utsidan av trappen ska putsas, förmodligen nästa år.

Jesper - vad gäller glastrappan är den specialbeställd via en importagent som inte ville förmedla tillverkarens namn. Den är lättstädad. Dammsugning räcker för det mesta.Om det spills t.ex läsk får man självklart rengöra med blöt trasa.

Perra - vilket badrum menar du :)?
 
  • DSC05903.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC05904.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC05907.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC05908.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC05910.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC05911.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
hej SH

händer det nåt med ditt hus?nåt nytt?
eller är det lite lugnt nu
 
Så grymt jobb, väldigt fint gjort. Det är som du skrev - det roliga med att bygga eget är att göra det just till sitt egna. Gillar din lösning med poolen, snygg. Ett tips kan vara att sätta lampor i botten av polen så när det är mörkt ute kunna belysa den underifrån, vatten och lampor ger ett härligt sken + att man med blå belysning kan få ett snyggt vatten =D !
 
Rejält bygge detta. Men en liten undran när det gäller vad ska man säga praktiskt. Ser att det är glasdörrar in till ena badrummet. Och rakt in finns toalettstolen. Det gäller att man är öppen i sitt förhållande med den lösningen. Jag hade nog inte valt det själv i alla fall.
Undrar mest över tanken där.
 
Lisenfisen skrev:
Rejält bygge detta. Men en liten undran när det gäller vad ska man säga praktiskt. Ser att det är glasdörrar in till ena badrummet. Och rakt in finns toalettstolen. Det gäller att man är öppen i sitt förhållande med den lösningen. Jag hade nog inte valt det själv i alla fall.
Undrar mest över tanken där.
Det hade nog jag kunnat leva med om det är från master bedroom, dvs avskiljt på så vis. Däremot ser trappen lite läskig ut, den från badrummet till terassen (iom att den smalnar av på bredden).
 
HusByggarTomten skrev:
Det hade nog jag kunnat leva med om det är från master bedroom, dvs avskiljt på så vis. Däremot ser trappen lite läskig ut, den från badrummet till terassen (iom att den smalnar av på bredden).

Jo, det var en klart medveten plan att ha glasdörren från sovrummet när vi byggde huset. Fick inspiration från ett modernt hotell i Bangkok. Om vi mot förmodan skulle sälja huset så får den nya ägaren ev. ändra efter prydhetsgrad :)

Trappan upp till terrassen fungerar bra och ger max ståhöjd där den som bäst behövs.

Bifogar vinterbilder. Den banddrivna snöslungan har gjort stor nytta i år!
 
  • DSC06957.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC06960.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
SH skrev:
Trappan upp till terrassen fungerar bra och ger max ståhöjd där den som bäst behövs.
När jag imorse kl 06:20 fotade tre fyrbenta vänner utanför sovrumsfönstret, tog jag en bild även på trapplösningen. Tofflorna är av storlek 45, dörren är vänstervriden med handtaget till höger.
 
  • IMG_6924.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6976 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6965 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6927 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
SH skrev:
När jag imorse kl 06:20 fotade tre fyrbenta vänner utanför sovrumsfönstret, tog jag en bild även på trapplösningen. Tofflorna är av storlek 45, dörren är vänstervriden med handtaget till höger.
Det kanske funkar bra? Tycker mest det första steget ser lite läbbigt ut, allra helst om man kommer utifrån och går rakt in. Som boende är man säkert med på det men som gäst är det inte säkert att man uppmärksammar det smala nedre steget. Känns det som..
 
HusByggarTomten skrev:
Som boende är man säkert med på det men som gäst är det inte säkert att man uppmärksammar det smala nedre steget. Känns det som..
Kom ihåg att detta är sk master bathroom, dvs vårt privata badrum med ansluten "morgonkaffeterrass", och inga gäster går igenom vårt sovrum för att nytta dessa utrymmen.
 
HusByggarTomten skrev:
Det kanske funkar bra? Tycker mest det första steget ser lite läbbigt ut, allra helst om man kommer utifrån och går rakt in. Som boende är man säkert med på det men som gäst är det inte säkert att man uppmärksammar det smala nedre steget. Känns det som..
Tänkte också på denna trapplösning när jag såg den. Använder man den överhuvudtaget när man kommer ner uppifrån? Det är ju inte mycket avsats att sätta ner högerfoten på.

Förövrigt ett fint hus!
 
Solstorm skrev:
Tänkte också på denna trapplösning när jag såg den. Använder man den överhuvudtaget när man kommer ner uppifrån? Det är ju inte mycket avsats att sätta ner högerfoten på.

Förövrigt ett fint hus!
Har för mig att jag de få gånger jag nyttjar trappan går snett inåt vänster (mot bubbelkaret) och ser till att använda vänsterfoten på nedre steget :), alternativt hoppar över det helt. Självklart är lösningen en kompromiss, där ståhöjden och rörligheten runt toastolen har prioriterats.
 
Var kommer man ut när man går ut genom den dörren? Samt hur ofta kommer den att användas. Det är ju ändå genom toaletten man går.
Så lösningen tycker jag känns ok. Det är väl inte det hållet man måste gå för att komma ut på uteplatsen.
 
Helt grymt bygge, riktigt bra bilder också.
Håller på att planera ett "fläsk-bygge" också här uppe i norrland, men kanske inte riktigt lika stort som ditt.....håller mig nog kring 220-240 kvm.
Lycka till me poolen, blir kul o se bilder på den sen.
//Jocke
 
nåt nytt SH?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.