bumpaberra skrev:
Det var bland det vackraste jag sett, vinner jag drömvinsten idag ska jag ta reda på vem som köpte det! :D . Man blir ju helt sjuka av att se bilderna! Läget är ju helt otroligt!
Kanonsnygga materialval och mysigt.

Måste säga att fotografen har varit mycket duktig på att dölja det faktum att huset byggts på en mycket liten tomt, mycket nära grannhus och väg - vilket gör att den upplevda känslan av att se bilderna förskönas jämfört med verkligheten.
 
Man trodde nog att huset skulle gå för mer måste jag säga...(Vikenhuset)
Jag har inte varit utanför precis där men varit i området, tycker det är väldans trevligt där. Både nytt och gammalt som möts där ute. Jag gillar charmiga hus med själ, trots att de är nybyggda så kan de ju ha lite av det där.
Detta är utan tvekan den tråden jag läser mest. Tack för alla tips, alltid kul att titta på hus som är "way beyond reality".
Trevlig fredag!
 
Hade huset inte legat så intryckt och lite haft något större tomt hade det förmodligen gjort en hel del på priset. Gissar jag. Utan att känna till området på något sätt.
 
Ända sedan man byggde kungliga sommarslottet Sofiero har den här trakten varit poppis bland övre medelklassens badgäster från både Skåne och Stockholm. Vi talar alltså om drygt ett sekels hårdhänt exploatering.

På några ställen står de kvar; de nyrika redarfamiljernas små snuttesöta "cottages" med ENORMA strandhedstomter. Men det mesta är uppstyckat och detaljplanereglerat med ryggdunk och handslag hos något kommunalråd uppe i Höganäs.

Jo, det ÄR trångt. Och marknaden gör stor skillnad på "Första Parkett" och "Andra". Vikenhuset vi talar om ligger på "Andra Parkett", vilket garanterat skrämmer bort de mest kräsna spekulanterna. De som bara köper "säkra vinnare".
 
HusByggarTomten skrev:
Ett ganska coolt hus anser jag.

[länk]

och stort...
Riktigt grymt !
Vilken kvalité det ser ut att vara!
 
HusByggarTomten skrev:
Ett ganska coolt hus anser jag.

[länk]

och stort...
Har det inte varit uppe här förut..?
 
Jättefint hus! Coolt att de byggde hus som ser ut så där redan 1966. Iofs verkar ju inredningen vara helt modern, men planlösningen måste ju ha varit ungefär samma även när huset var nytt.

Också fantastiskt hur mäklaren har fått det att se avskiljt ut på bilderna. Om man tittar på Eniro ligger huset mitt i ett vilaområde.
 
HusByggarTomten skrev:
Ett ganska coolt hus anser jag.

[länk]

och stort...
Återigen storstilad inredning och mycket smakfullt, samt proffsigt fotograferat.

Men tyvärr en mycket liten tomt som ger sardinkänsla och definitivt inte ostördhet - detta framkommer inte på bilderna.
 
Detta hus var med i Residence (eller någon annan heminredningstidning) för ett tag sedan. Grymt fin renovering som för övrigt sköttes av sonen till den arkitekt som en gång ritat huset.
 
J
Jessica Pessica skrev:
Alla andra hus kan slänga sig i väggen...
Kika in på www.boningen.nu och leta bland hus till salu, detta är iofs sålt MEN ligger kvar ändå (ett tag iaf) Huset ligger i Viken på Sillörsgränd 5.
Snyggt hus men retar mig alltid på formuleringen "Representativ arkitektritad fastighet av Karin Pettersson med...."

Vilket hus är inte arkitektritat??
 
John J skrev:
Snyggt hus men retar mig alltid på formuleringen "Representativ arkitektritad fastighet av Karin Pettersson med...."

Vilket hus är inte arkitektritat??
Mitt. Jag har ritat själv. Men jag förstår vad du menar och gissar att mäklarna menar att huset är specialritat/finns bara ett, till skillnad från kataloghus.
 
John J skrev:
Snyggt hus men retar mig alltid på formuleringen "Representativ arkitektritad fastighet av Karin Pettersson med...."

Vilket hus är inte arkitektritat??
Skrämmande mânga faktiskt. Kataloghus och övriga hus man köper mer eller mindre färdiga är i de flesta fall inte alls ritade av arkitekter utan konstruktörer, byggingenjörer eller endast tekniska ritare. Med arkitektritat menar man ofta det är ett hus skapat efter dess specifika tomt med dess speciella krav och förutsättningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.