För coolt var det ju inte ....
Nej, verkligen inte, men det har varit uppe andra hus i tråden som har varit än mer "ocoola"

Apropå noggrannhet:

En bekant styckade av en sommarstugetomt för något år sedan. På pappret från lantmäteriet (?) var tomtens storlek angiven med tre decimaler (xxxxx.xxx m2), alltså 1/10 kvadratdecimeter.

Att tillägga är att tomten är allt annat än regelbunden. Ena långsidan går längs med en väg och den andra långsidan går längs med en liten bäck.
 
Redigerat:
v_skogh skrev:
Detta tyckte jag va rätt sjysst.
[länk]

Vad´är det för golv som ligger i sovrummet i detta huset? Riktigt snyggt.
 
Citat från annonsen:
"svartlutadek i golv"
 
-MH- skrev:
[länk]

Med pool och allt. Lite dyrt dock., läget kunde vara bättre.
Hoho...klassisk äkta funkis i Hindås. Det huset har man ju sett ett antal gånger.
Läget är bedårande vid sjön och kanotklubben. Däremot är det omgärdat av en 180°-kurva med gamla riksvägen. Vet dock inte hur mycket trafik det är där nuförtiden.

Är det någon mer än jag som ser den fejkade himlen? Mulet väder och blå himmel med samma moln i olika riktningar. :D
 
Spanat in det huset några gånger själv. Vet du något om det, vilka som byggde och har bott i det?
 
Alla andra hus kan slänga sig i väggen...
Kika in på www.boningen.nu och leta bland hus till salu, detta är iofs sålt MEN ligger kvar ändå (ett tag iaf) Huset ligger i Viken på Sillörsgränd 5.
Detta huset är ett riktigt drömhus för mig!! Läget OCH huset är underbart!!! Det har kostat några slantar men känns ändå mysigt, varmt och ombonat med mycket rymd & ljus. Utsikten över havet gör sitt till... Här ser man att man LEVER i huset. Det finns prylar och det är inte bara "Dyraste möjligaste designprylarna" utan Ikea grejjer hägrar lite här och där. Skönt att se!
Läckert också att se ett gästhus som är så lyxigt, kostar säkert mer än vad vårt 1½ plans hus gör totalt sett, ha ha. Japanskt spa, vinförråd..pool utanför..ja men sitter du fortfarande här och läser? Sluta med det och leta upp huset nu! :)
Gå genast in och titta innan det försvinner, kanske får du dig ett nytt drömhus idag?
 
Redigerat:
Klart häftigt, men det verkar vanskligt med så mycket fönster vid golfbanan. :p
Noterade även att det fanns rinnande vatten i kranarna. :D
 
Jessica Pessica skrev:
Alla andra hus kan slänga sig i väggen...
Kika in på www.boningen.nu och leta bland hus till salu, detta är iofs sålt MEN ligger kvar ändå (ett tag iaf) Huset ligger i Viken på Sillörsgränd 5.
Detta huset är ett riktigt drömhus för mig!! Läget OCH huset är underbart!!! Det har kostat några slantar men känns ändå mysigt, varmt och ombonat med mycket rymd & ljus. Utsikten över havet gör sitt till... Här ser man att man LEVER i huset. Det finns prylar och det är inte bara "Dyraste möjligaste designprylarna" utan Ikea grejjer hägrar lite här och där. Skönt att se!
Läckert också att se ett gästhus som är så lyxigt, kostar säkert mer än vad vårt 1½ plans hus gör totalt sett, ha ha. Japanskt spa, vinförråd..pool utanför..ja men sitter du fortfarande här och läser? Sluta med det och leta upp huset nu! :)
Gå genast in och titta innan det försvinner, kanske får du dig ett nytt drömhus idag?
Det var bland det vackraste jag sett, vinner jag drömvinsten idag ska jag ta reda på vem som köpte det! :D . Man blir ju helt sjuka av att se bilderna! Läget är ju helt otroligt!
 
Jättefint. Men även de som hade det verkar ha upptäckt bristen på sovrum...

3HMR5J98_q70_w645_mFile_cmNone.jpg
 
Gillar han som vaktar gäst WC! Mina barn har alltid önskat sig en riddarrustning, detta är annat än BR varianten!
 
Hundra meter rakt söder om Vikenvillan ligger det hus (med utfart direkt mot Höganäsvägen), varifrån finansmannen Carl-Eric Björkegren försvann i juni för femton år sedan. Denna fastighet ligger ännu mer ostört än villorna på Sillörvägen, och såldes i slutet av 90-talet exekutivt till mycket fördelaktigt pris.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2005%5C10%5C29%5C162926

Duger åtminstone som "snackeämne" när man tar hem folk på middag...
 
billy_baver skrev:
Hundra meter rakt söder om Vikenvillan ligger det hus (med utfart direkt mot Höganäsvägen), varifrån finansmannen Carl-Eric Björkegren försvann i juni för femton år sedan. Denna fastighet ligger ännu mer ostört än villorna på Sillörvägen, och såldes i slutet av 90-talet exekutivt till mycket fördelaktigt pris.

[länk]

Duger åtminstone som "snackeämne" när man tar hem folk på middag...
Nu pratar vi ju om mina gamla hemtrakter..

På Silörsgrändshuset har jag stutsat en golfboll mellan fönstren, medan ägarfamiljen satt på altanen utanför. Lite pinsamt.
Förutom närheten till golfbanan ligger det ok. Utsikten är precis så bra som flera andra har sagt, men trädgården, åtminstonde delen mot havet är en "oanvändbar" backe.

Det andra huset, Björkegrens gamla, ligger i mitt tycke sämre än det första. Mycket nära vägen med därpå följande buller. Förutom utsikten, som är fantastisk, är det ok, men inte särskilt speciellt. Var där en del som tonåring, tillsammans med ett av barnen i huset.

Själv hade jag då föredragit nästa hus söderut, äldre men fantastiskt restaurerat och moderniserat.

/ Fredrik
 
8,9 miljoner fick paret betala för Vikenhuset.
 
Längs Öresund löper sanddyner parallellt med strandlinjen. På toppen av en sådan vall ligger Björkegrens husl. Och jo: Det är en ganska ordinär och opersonlig skokartong med fasadsten och rejält garage i samma stuk. På finansfamiljens tid funkade kåken som fritidsbostad. Mer till vardags bodde man i Stockholm och närmare bestämt i Diplomatstaden och Wenner-Grenska palatset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.