Inte utan att man blir mycket imponerad av tempot ni har.
Det kan inte vara första gången du gör detta?
 
Jättekul att följa ert husbygge med så många bilder! Fantastiskt att du KAN och orkar göra allt detta! Det blir jättefint och ni kommer nog att trivas väldigt bra. Men glöm inte att lägga lite tid på att ta hand om din fru och ditt lilla barn - och njuta av det livet. Du verkar ju jobba närmast övermänskligt mycket. Du måste ta hand om dig själv också, så att du inte kör helt slut på dig.

Hälsningar från Lycke som också började bygga i augusti men på totalentreprenad - räknar med inflyttning i mars.
 
Vilket fint hus du håller på att bygga, och med den hastigheten måste du nästan hålla på 20 timmar om dygnet. Kör inte slut på dig själv! Grattis till den lille, glöm inte njuta av den tiden som är nu, den kommer inte tillbaka.
 
Jag skulle också vilja ha en granne som hade tid o snickra all sin lediga tid med mig :)
Blir fint det där!
 
...tackar!
Eftersom jag nästan bara uppdaterar när jag har jobbat med huset så låter det nog som om jag jobbar mer än vad jag egentligen gör.

Tack för alla lovord och uppmuntringar! Roligt att så många följer tråden.
Lovar att fortsätta med täta bilduppdateringar.

MVH
Fredrik
 
Mikael_L
Jobba hårt du. Men framförallt, utnyttja alla släktingar, kompisar och grannar, så grymt du kan!

Du får bjuda på en massa fina fester och middagar osv till sommaren istället. :)
 
Vilket jäkla grymt jobb du gör!
 
C
Helt otroligt! Vilket jobb, vilken takt! Jag hade en kompis som hjälpte mig med ett husbygge precis som din granne, tyvärr är han nu avliden.... Kul att se att det finns flera som Harry J!!!!

Vi bor nu i vårt 10:e (!) hus som vi renoverar nästan själva.... Men vilken tid det tar.....Klart vi är ju över 60 både hustrun o jag o man orkar helt enkelt inte jobba som förr...det går bara inte...

Stort GRATTIS till ditt fina bygge!
 
Äntligen är ena gavelsidan klar, ställningen riven och uppbyggd på andra sidan.
Fick all golvspån och gips till övervåningen upplastat genom den ofärdiga gavelsidan idag oxå.

dag23nr1.jpg
 
mmm. ser riktigt genuint ut:) man myser när man ser det...nästaN som ett riktigt gammalt fint hus. Ni har planerat bra, fönster och foder ser jättefint ut, inte så plastigt som nybyggda hus kan se ut. Hihi. Ta inte illa upp alla med nybyggda hus! :) Ser nästan ut som falu rödfärg med, men det är det väl inte?
 
ljungskulla skrev:
mmm. ser riktigt genuint ut:) man myser när man ser det...nästaN som ett riktigt gammalt fint hus. Ni har planerat bra, fönster och foder ser jättefint ut, inte så plastigt som nybyggda hus kan se ut. Hihi. Ta inte illa upp alla med nybyggda hus! :) Ser nästan ut som falu rödfärg med, men det är det väl inte?
Falurött! och genuint hantverk! :)
Klart att det är falurött, tycker inte att det finns någon bättre färg (och finare).
 
Åh vad glad jag blir! Tycker också att det är den bästa färgen! Hur lätt som helst, fattar faktiskt inte varför folk inte målar mer med den! Hihi. Och billig såklart...
 
En liten bild från dagens bravader.
har varit pappaledig halva dagen och umgåts med min son.

dag24andragaveln.jpg
 
Byggdag 27, andra gaveln klar och ställningen riven.
Börjat på andra långsidan (framsidan) Känns skönt!
Det har tagit lite tid med andra gavelsidan för jag har varit "pappaledig" större delen av veckan. ( man måste börja att lära dem snickra tidigt:) )

dag26.jpg
 
dag 31 : Jobbar på på framsidan.

Tät balkong.
dag31.jpg

Imorgon hoppas jag att vi hinner panela klart huset.

Håller er uppdaterade.

/F
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.