HusByggarTomten skrev:
Oj... Det här var ju.. hmmm... Stort!

[länk]

Stort hus, Stor båt =)
 
Den verkar inte riktigt vara värd 18 milj. Har uppenbarligen legat ute ett tag. Se post #370 i den här tråden.
 
Hela det huset med omgivning andas industrifastighet på nåt sätt. Vet inte riktigt vad det är men det känns inte som ett bostadshus.
Och nej, jag är inte emot moderna hus, tvärtom. Men detta känns bara fel.
 
K
HusByggarTomten skrev:
Oj... Det här var ju.. hmmm... Stort!

[länk]
Det här huset gillar jag verkligen. Det har varit till salu ganska länge. Man har vågat måla lite iallafall. Lite för dyrt för mig tyvärr, men jag har iallafall delat ut morgontidning till fastigheten en gång i tiden. Så nära har jag varit ;)
 
HusByggarTomten skrev:
Hela det huset med omgivning andas industrifastighet på nåt sätt. Vet inte riktigt vad det är men det känns inte som ett bostadshus.
Och nej, jag är inte emot moderna hus, tvärtom. Men detta känns bara fel.
Jag tyckte också att det var något... skumt... med huset, du hittade vad det var..
 
HusByggarTomten skrev:
Men va nu då, det var ju inte det objektet jag ville visa.

Här kommer det jag tänkte på:
[länk]
Hur tänkte de här? Om man skall bygga ett nytt slott i sverige kan väl ändå försöka göra det snyggt eller kul,
Får känslan av att beställarna fått önska sig lite för mycket.
 
...och antagligen gillade de att putsa fönster. :D
Eller hade de tjänstefolk till det? :rolleyes:
 
PatrikJ skrev:
Stort hus, Stor båt =)
Liten...?
 
robsarve skrev:
Hur tänkte de här? Om man skall bygga ett nytt slott i sverige kan väl ändå försöka göra det snyggt eller kul,
Får känslan av att beställarna fått önska sig lite för mycket.

För billig arbetskraft...
Så blir det som det blir.
 
lasseseger skrev:
Jag bor i ett "rikemansområde" med diverse konstiga fönster typ liggande över diskbänk. Har de som bor där sett vad man ser utifrån? B-kupa är ju snyggt ibland om man säger så.....
Ha ha ha! Blir C eller D kupa för tungt för dig?
Själv gillar jag dessa fönster, vet inte varför, för det är som du säger rent helvete opraktiskt egentligen. Du ser inget ut mer än när du sitter vid matbordet DÅ är det en ok ögonhöjd. Men när man måste snåla med kvadratmeterna och nyttja dem väl och vill ha lite ljusinsläpp så passar de fint! De där smala fönsterna ger ju en möjlighet att ha köksskåp ovanför och det är väl det man vill komma åt. Funktion, funkiton och lite..o-funktion :)
 
robsarve skrev:
Hur tänkte de här? Om man skall bygga ett nytt slott i sverige kan väl ändå försöka göra det snyggt eller kul,
Får känslan av att beställarna fått önska sig lite för mycket.
Plottrigt är känslan. De har fått igenom ALLA krav & önskemålen, precis som du säger. Avskalat hade varit hundra gånger bättre, Tur att smaken är som baken - delad.

mvh
 
HusByggarTomten skrev:
Kominerad funkis med klassisk villa.

[länk]

Ballt som f-n enligt mitt tycke !
Det var faktiskt en rätt cool fastighet. Men det var rätt uppenbart att det var en man som ritat köket då spiskåpan i glas kommer se supersmutsig ut efter att ha lagat mat två gånger.... En kvinna hade aldrig valt glas på det viset.

Men jag gillade den äldre delen av huset med pagodataket. Skulle kunna tro att det är Cyrillus Johansson som ritat den delen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.