linkan77 skrev:
Lånar tråden lite granna.
Hittade tidigare en prislista(som jag nu inte hittar) på lb-hus, tyckte dom var billig. Men nu när jag pratade med försäljaren så skulle dom ha 2.5 miljoner för Steglitsen(utan balkong) + tomten. Är det olika pris i sverige? Med det priset tycker jag inte dom var så billiga längre:(
Prislistan du hittade gällde säkert Classic-serien (hette förut Ugglan). Den är billig. Deras andra hus däremot är rejält mycket dyrare. Classic-serien ska ha samma standard som de dyrare husen, men mindre valfrihet.
 
Fick precis prisuppgifter för Classic serien i Varberg. Classic 135: 1 799 600 kr NF, Classic 121 1 755 500 kr NF. Känns som om man får väldigt mycket mer hus för futtiga 44 tusen extra...

För er som undrar ingår även grund samt "normalschakt" och fyllnadsmassor för detta, för mig som tittar på att byga i gammal beteshage/havsbotten kommer detta säkert att räcka.
 
Ja, LB-Hus brukar ha mer markarbeten med i sina priser som standard än vad konkurrenterna har. Denna uppgift är dock lite gammal (2007) för jag har inte gjort några jämförelser på senaste tiden.
 
swebichon...
Vi fick ingen P-märkning på vårt LB-hus pga. att jag drog elen i huset själv..
Vet att om man inte "lejjer" LB-hus till våtutrymmena oxå,så får man inte heller någon P-märkning,även fast man hyr in en certifierad "plattis".
Lite dåligt,men dem vill ju ha all "cashen"..

MVH/Baritz
 
Baritz skrev:
swebichon...
Vi fick ingen P-märkning på vårt LB-hus pga. att jag drog elen i huset själv..
Vet att om man inte "lejjer" LB-hus till våtutrymmena oxå,så får man inte heller någon P-märkning,även fast man hyr in en certifierad "plattis".
Lite dåligt,men dem vill ju ha all "cashen"..

MVH/Baritz
Samma sak vid uppgradering av värmepump.
 
jenfor skrev:
Samma sak vid uppgradering av värmepump.
Va, kan inte huset P-märkas om man uppgraderar värmepumpen?? Det låter jättekonstigt...

Om man väljer obehandlad träfasad så att man kan måla med slamfärg får inte huset
P-märkas.
 
Allt har nog att göra med vilka produkter/konstruktioner som SP har valt att granska och godkänna för LB-Hus. Jag har svårt att tro att det är LB-Hus som sätter gränsen där, utan den som står för själva kvalitetsstämpeln - i detta fall SP. Jag skulle aldrig heller sätta min kvalitetstämpel (om jag hade en sådan) på produkter, konstruktioner eller utföranden som jag inte granskat eller har någon information om. Detsamma gäller för andra ackrediteringsorgan, t.ex. CE, SITAC, SWEDAC o.s.v.
 
Vi har uppgraderat värmepumpen och kommer få P-märkning.
 
Kanske skulle ha utvecklat det där med värmepumpen lite. Vi uppgraderade till en IVT 495 Twin som kräver jordslinga alternativt borrhål. Grävningen kunde inte LB:s entreprenörer stå för och då kunde vårt hus inte P-märkas. Byter man bara mellan två luftvärmepumpar så borde det dock inte vara något problem.
 
@Zappaholic:
Vad för värmepump tog ni och vad fick ni betala?
Lite sugen på en 640p till vårt Classic som ska slutbeställas snart, men är osäker på vinsten med detta.
 
Här är en till som funderar på classic 147 eller 159.
någon som vet prisskillnaden för dessa två?
känns bättre med en 159 då vi alla kan sova på övervåningen.
 
lord_meto skrev:
Här är en till som funderar på classic 147 eller 159.
någon som vet prisskillnaden för dessa två?
känns bättre med en 159 då vi alla kan sova på övervåningen.
I april var skillnaden 36 000 enligt prislistan som finns utlagd tidigare i tråden. Med reservation för lokala avvikelser.
 
Hej hej

Jag och frugan sitter nere i Malmö och funderar också på att köpa ett Classic 159 men det finns tyvärr inga visningshus att tillgå. Är det möjligtvis någon som håller på att bygga eller har byggt ett sådant hus i skånetrakten som man kan få komma och titta på?

Tacksam för svar

Mats och Maddeleine
 
lord_meto skrev:
Här är en till som funderar på classic 147 eller 159.
någon som vet prisskillnaden för dessa två?
känns bättre med en 159 då vi alla kan sova på övervåningen


Vi tänkte först bygga ett 147 men ändrade oss till ett 159. Skillnaden var endast 10 000 i vårt fall. Helt klart värt det för lite mer utrymme uppe. Men sen blev det 9000 dyrare med putsen men det får man ta.
 
hur stor skillnad är det på priset med inredd övervåning eller utan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.