Passade på att montera in ett fönster i dörren och skrapade dörrfodren trärena.
Ska bara upp med lister sen är det klart.
 
  • Drr_01.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad fint! Gillar speciellt den fräcka "runda" duschen!

Smart och snyggt hemmabygge av handfatsskåpet.

Det enda jag saknar är spegel ovanför handfatet...

/Mia A
 
Tack miaa.

Blir lite svårt med spegel ovan handfat p.g.a snedtaket.
Håller på att klura på en lösning,ide någon ?
Här är en bild på hur det ser ut.

Mvh Hoggez.
 
  • Handfat_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mycket blev slutkostnaden för detta badrum? Var köpte du detta kakel? Sünt vill jag ocksü ha
 
Det slutade på ca 60 000.
Kaklet handlade vi på Svenska kakel i Ödåkra,ligger utanför Helsingborg.
Den heter Bianco och finns endast i matt och är 10x30.
Mosaiken och golvet heter Micro nero.

/Hoggez
 
Hoggez

var det inte svårt att sätta kakel på snedtaket?? Trodde inte det gick. Har funderat på att sätta pärlspont just för att det skulle vara ett problem med att kakla i "motlut" :-? :-?
 
Hobbysnickarn skrev:
Hoggez

var det inte svårt att sätta kakel på snedtaket?? Trodde inte det gick. Har funderat på att sätta pärlspont just för att det skulle vara ett problem med att kakla i "motlut" :-? :-?
Ska enligt mina kakelsättare inte vara några problem. De ska t.ex. sätta kakel ovanför dörren (uppochner). Men det kanske krävs lite "skills" för detta .. kanske inget för glada amatörer? :)
 
Ok då borde det gå...

Skall ju ta hjälp av en plattsättare så det borde han ju greja isåfall..
 
Angående spegel.....

Vårt sommarhus är av typen alpstuga där bägge gavlarna är trianglar. Både över och undervåningen har alltså snedtak överallt. Vi har faktiskt satt upp speglar på de sneda väggarna och det fungerar. Jag föreslår att du håller upp en spegel och kollar hur det blir. Jag tror att det kan fungera. Naturligtvis måste man sätta fast den i både över och nerderkant. Skulle kunna tänka mig att det blir snyggt med en som täcker hela snedtakets höjd och är lika bred som dina mosaikfält.

:) pinebar
 
Jättefint! Exakt sån kakel ska jag ha. Ska köpa i helgen, för de börjar bygga på tisdag. Var köpte du denna kakel nånstans och hur mycket kostar den? Jag behöver ca 1,6 x 1,6 x 2,60....ca 18 m2.
Ska ni har badkar eller dusch?
 
Hej!

Ska testa med spegeln var en kanonide,kan nog bli läckert med spegel hela vägen upp.
Klinkern på väggen heter Bianco och kostar 433:-

/Hoggez.
 
Snyggt badrum! Imponerad av skåpet du byggt också, det ser kanonfint ut.
Vad är det för märke/modell på handfatet?
/Joel
 
Tack Joel.

Handfatet är från hafa och heter quant.

/Hoggez
 
Snyggt! Påminner om vårt badrum som vi snart fixa till. Idag finns det bara toa och handfat, vi vill försöka få in dusch också. Dock har vi bara snedtak på ena hållet, så vi vet inte riktigt hur vi löser det. Vad har du för mått på ditt badrum? Hade varit kul att jämföra och se om vi kan få till nåt liknande. Hade dock tänkt oss en vägghängd toalett.
 
AXS
Snyggt över lag! Gillar lösningen med lampan till handfatet, även om man saknar spegel.

Men varför denna lösning för dusch?! Tar upp massor av plats och ger inte så stor dusch iaf.

En idé hade kanske varit en bit fast vägg och sen skjutdörr eller vanligt draperi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.