Har sprutat andra varvet idag, gick ca 2 liter. Börjar bli bra täckning, men 3 varv blir iaf.

Rekomenderar att köpa till Bosch´s större 800ml burk. Mindre påfyllningar.

Tog ca 2 timmar att måla 40 m2 med påfyllningar.

Mvh Kemi
 
Jag är sugen på en sån här för mitt lilla projekt att måla trappan hemma. Ska måla sidorna och räcket och sätta nya steg. Men jag funderar på färgen, är det nån som testat riktig billack på trä? Eller vilken annan färg tål med lite stötar och så?
 
Provade min 65:a idag med nordsjös häftgrund, fick med späda ut aningens mer än 10% då jag märkte att den dels spottade ut små klumpar + att det inte kom ut färg hela tiden, blev bättre med aningens mer vatten.

Trodde att själva FÄRGsprutet skulle vara bredare än var det visade sig vara, körde på 4an, visst blir det bra finish inget snack om det, men man får ju dels pilla bort lite skinn på själva munstycket till och från + att färgkoppen(600ml) minst måste vara halvfull hela tiden så att den inte suger luft och jobbar "torrt".

Taklist + ca 35m2 paneltak tog ca 3,5-4h, vilket var mer än jag trott.

Tog väl en 4 längder panel i taget, nacken känns ju lite så där just nu, bara drygt 2 omgångar kvar nu pust..

Ska prova späda ut mer i morn bara för och se om det blir nå mer flås i sprutet :)


Nån som vet vad den svarta "saken" ska vara som medföljde paketet som låg löst i måttkoppen?
 
Alpha skrev:
... + att färgkoppen(600ml) minst måste vara halvfull hela tiden så att den inte suger luft och jobbar "torrt".
...
Nån som vet vad den svarta "saken" ska vara som medföljde paketet som låg löst i måttkoppen?
Har du vridit på röret så att det pekar mot "lägsta kanten" i koppen (dvs dit färgen rinner)?

Den svarta plastbiten sätter man på handtaget när man använder 800 ml koppen. Denna är lite högre än 600-koppen, och utan plastbiten skulle sprutan inte få stöd av handtaget när man ställer den ifrån sig.
 
Blev bättre när man vred snabeln, men tycker fortfarande att det går segt, blir nog inge mer takmålning med sprutan efter det här projektet utan lär ha den till mindre småjobb.

Har grundat 2 varv nu och ska kika imorn om jag behöver bättra på innan jag slutmålar med innova(nordsjö) glans 7 som jag hoppas räcker med en sprutning annars lär jag få steloperera nacken..

Inte helt enkelt att se vart men slutade spruta när man flyttat stegen och ska fortsätta trots välriktat arbetsljus(halogen).


Tackar för svaren btw "bygga_bo".
 
Ingen som vet om det pågår nån kampanj någonstans på PFS65 ? Finns bara till ord.priser överallt där jag hittat den, billigast 1349.-
 
saltrulle:
Om du kan vänta så kommer säkert K-rauta köra 995kr kampanjen detta året också.
Tror det blir på sommaren isf.
 
Hm... sitter du och trycker på inside-information om K-rauta kampanjer ? :)

Om det är en gissning, så gissar jag själv på följande. Hur länge jag än väntar så startar kampanjerna dagen efter jag köpt till ordinariepris.

Tror det blir och handla till ord.pris och sen blunda. :)
 
Nepp ingen insider info. Utan var själv på jakt efter en sådan spruta förra året och råkade då just på sommaren se att k-rauta hade kampanj.
Så jag gissar på att det händer liknande detta året.
 
Bygg Ole i Nacka har 65an för 1295:-
ringde dom igår!
Men jag blir nog tvungen att köpa 105an, jag frågade killen på Ole och han rekomenderade den större för att hela lägenheten både tak & vägg ska målas så det skulle ta betydligt kortare tid då det är mer tryck i den större modellen.
 
Står på deras hemsida att cd medföljer, men tror endast den medföljer på 105an
 
Jag fick en CD med min 65a.. Och den tar upp alla modeller
 
Ok då hade jag fel
 
K-rauta har kampanj nu! 1199kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.