Hej!

Nu tycker jag att det är dags för oss skåningar (och alla andra som vill såklart:) ) att träffas över en öl eller två och diskutera verktyg, finsnickeri eller vad som helst! Därför inbjuder jag er alla till min hemstad Lund fredagen den 16e oktober. Om du funderar på att köpa din första Best Tool eller är inne på din 10e Fest Tool spelar ingen roll - alla är varmt välkomna. Plats blir en trevlig pub - Phl som är ölkännare är ansvarig för val av sådan.

Skriv upp er här i tråden om ni kommer!

mvh//daniel
 
Bra initiativ !
Tyvärr kan jag inte närvara, inte för att jag bor i Stockholm, men tiden funkar inte.
 
Nå frista det med en ny tur til Sverige :D
 
Hmm...moderatorn borde kanske se till att posta i rätt avdelning...denna flyttas till övrigt.
 
Genom att flytta tråden fick du ju en fin länk till tråden även om den var felpostad. Omedvetet? ;)

Nåja, Lund den 16:e. Ölkännare är jag tydligen oxo. Jag är ju i första hand ute efter sällskapet men tycker ändå att vi kan ta ett lite roligare ställe en Botulfs. Man kan ju alltid titta på Bishops, Glorias eller Pub Vildanden. Den senare får väl anses bra ur ølsynpunkt (men helt off i övrigt), Bishops är ju annars alltid trevligt. Glorias brukar förpestas av sport och en massa skränigare afterwork-folk.

Edit: Glömde ju Rucklet, aka Rauhrackel.
 
phl skrev:
Genom att flytta tråden fick du ju en fin länk till tråden även om den var felpostad. Omedvetet? ;)

Nåja, Lund den 16:e. Ölkännare är jag tydligen oxo. Jag är ju i första hand ute efter sällskapet men tycker ändå att vi kan ta ett lite roligare ställe en Botulfs. Man kan ju alltid titta på Bishops, Glorias eller Pub Vildanden. Den senare får väl anses bra ur ølsynpunkt (men helt off i övrigt), Bishops är ju annars alltid trevligt. Glorias brukar förpestas av sport och en massa skränigare afterwork-folk.

Edit: Glömde ju Rucklet, aka Rauhrackel.
Hehe, ja det var faktiskt omedvetet...brukar alltid bli postning i verktygsforumet för min del och så bara flöt det på...

Vill inte ge dig titlar du inte aspirerar på, men jag överlåter ändå med varm hand beslutet om lämplig pub till dig. Själv klarar jag mig fint med Staropramen eller en Hof.
 
Hur kul skulle inte det vara, men lite långt att åka själv.
 
Låter som det skulle kunna bli en bra kväll, så länge det inte slutar utanför när diskussionen om vilken klyvklinga som är bäst blir hetsig.
 
Förmodligen skulle invändningarna inte bli jättestora om många tycker att vi ska flytta jippot till Malmö i stället. För min del spelar det ingen större roll, antar att Daniel tycker det samma.
 
Jag hoppas det blir en riktigt lyckad kväll och att det blir prat om fler sammankomster. Tyvärr sitter jag på ett plan på väg från Taipei den 16 Oktober så får inte chansen att närvara denna gången.
 
phl skrev:
Förmodligen skulle invändningarna inte bli jättestora om många tycker att vi ska flytta jippot till Malmö i stället. För min del spelar det ingen större roll, antar att Daniel tycker det samma.
Ja det funkar precis lika bra för min del.
 
Jag är självklart med!!! Malmö el Lund spelar ingen roll.
 
Låter jättekul, bra initiativ!

Jag hänger gärna med om jag kan komma loss. Får återkomma med detta.
Lund är lite bekvämare men Malmö funkar också (bor utanför S. Sandby).

Jag tycker det är bra om stället är någorlunda stillsamt så man hör vad man (själv) pratar om. Jag kommer ut alltför sällan för att kunna föreslå någon plats. De ställen jag känner till stängde väl för minst 10 år sedan. :)
 
Flyttar tillbaka tråden till Verktyg, maskiner & fordon på Daniels begäran.

Låter väldigt roligt att träffas och prata om just verktyg... störd som man är, men tyvärr ligger Malmö en dagsritt för långt bort.
 
Östgötar får väl träffas nånstans på hemmaplan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.