Inga problem, jag har fått alla svar jag behöver, kör på bara!

Köpte fö. apparatdosorna för 19kr/st. Blir att fräsa in den gröna varianten ca 2cm in i råsponten.
 
På med andningsmasken bara när du fräser i tretexen, dammar så in i vassen..

Använde själv rotgips 6mm direkt mot tretexen på övervåningen just för att slippa kånka upp 27kg skivor i svängda trappen :)

Hade längre skruv bara, gick hur bra som helst bara väggarna är hyfsat räta så.
 
H
MickeD skrev:
Inga problem, jag har fått alla svar jag behöver, kör på bara!

Köpte fö. apparatdosorna för 19kr/st. Blir att fräsa in den gröna varianten ca 2cm in i råsponten.
Du skriver att du ska fräsa in gröna apparatdosor i råsponten. Råspånten är 19 eller 21 mm. beroende på vilken man har. Vad ska du fästa dosan i??Normalt så har man en regel och spikar den i sidan.
 
Kommer att hänga i rörstudsarna mellan gips och råspont.

Protte
 
Spelar egentligen ingen större roll om jag fräser igenom råspånten eller om det blir några millimeter kvar i bakkant, tänkte ändå skruva snett inifrån dosan. Lägger upp en bild på en stund.

Om någon dostillverkare läser detta, tänk om ni kunde tillverka en dosa med flärpar som sticker ut från sidorna så bakdelen kan sticka in ett par cm. Något slags mellanting mellan vanlig apparatdosa och ROT-dosa.
 
MickeD skrev:
Spelar egentligen ingen större roll om jag fräser igenom råspånten eller om det blir några millimeter kvar i bakkant, tänkte ändå skruva snett inifrån dosan. Lägger upp en bild på en stund.

Om någon dostillverkare läser detta, tänk om ni kunde tillverka en dosa med flärpar som sticker ut från sidorna så bakdelen kan sticka in ett par cm. Något slags mellanting mellan vanlig apparatdosa och ROT-dosa.
Finns delade meningar att skruva inifrån dosan (Har diskuterats i flera trådar i el-forumet). Det finns speciella skruv-skydd att montera i dosan om man skruvar igenom den, E14 202 58.
 
Om du tänker på samma diskussioner som jag så handlar ju de om högspänning, i mitt fall handlar det ju bara om koax- och nätverkskablar. Jag har lite svårt att tänka mig några betänkligheter med dessa, men det kanske finns?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.