F
Matix skrev:
Glömde bifoga bilden så här kommer den.


DF030 är den med bitsfäste? Finns det nån adapter eller nåt så man kan få fast borr i den eller är det endast skruvdragare?
 
Japp med bitsfäste, de har bara skruvdragarfunktion men... man kan köpa borr med bitsfäste ;)
Men i ärlighetens namn så är det smidigt att ha alla tre Makitorna i 10.8V utförande (skruvdragare, borrmaskin och slagskruvdragare)
Makita DF330DWE modellen har borrchuck. Man kan ju köpa dessa från andra håll i två pack tex Makita LCT204W man får då med borrmaskin och en slagskruvdragare men då är de vita.

/Mattias :)
 
bengan24 skrev:
Undrar ifall dom har någon Makita 6842 Skruvautomat på bauhuas i Västerås.
Någon som är därifrån, så kanske sett ifall dom har någon på lager.

Kanske blir en tripp dit imorgon (söndag) om jag inte är för bakis.
K-rauta har slagit igen här i V-ås. Närmaste finns i Eskilstuna. Jag vet inte vad Bauhaus prisgaranti säger om bättre priser på andra orter. Kan vara bra att kolla innan du tar dig till Bauhaus i Västerås.
 
mattiasp skrev:
K-rauta har slagit igen här i V-ås. Närmaste finns i Eskilstuna. Jag vet inte vad Bauhaus prisgaranti säger om bättre priser på andra orter. Kan vara bra att kolla innan du tar dig till Bauhaus i Västerås.
Bauhaus.se säger
Bauhaus.se skrev:
Jämförelsen gäller mot nationella butiker inom 10 mils radie från varuhuset.
 
Ringde till bauhaus i V-ås och frågade ifall dom hade någon Makita 6842 Skruvautomat hemma.

Nopp, tyvärr inte men dom hade batterimaskinen hemma bara.

Får bli köp på K-rauta här i Eskilstuna istället.
 
Undrar om det var folk härifrån som knep Makita SP6000K på Bauhaus här i Örebro :confused: De säljer ju inte sådana alltför ofta. De hade ett ex kvar igår som jag höll i men avstod och idag när jag bestämt att jag skulle slå till var den borta. Hur som helst löste sig till slut iaf ;)

Låg sömnlös inatt och dagens besök på Bauhaus blev för mig personligen ett maskinberikat sådant även om jag får vänta på ett par av dem. Tjejerna i kundtjänst är nog lite trötta på mig, även om de har skenet uppe.... hon nämde att ökningen av kunder som varit på K-rauta och nyttjat Bauhaus prisgaranti var markant.

I ärlighetens namn funderar nog samvetet lite på hur rätt detta egentligen är. Jag är ju iaf riktigt glad då jag inte behöver betala ordinarie priser för då skulle det absolut inte blivit blivit tal om det handlande som nu genomförts.

/Mattias - lycklig prylnisse! :D
 
Det blev inköp av ytterligare en skruvdragare, en Makita DF030DWE. Men jag handlade på K-rauta då jag personligen tycker det känns lite sniket att åka till Bauhaus och pressa ut ytterligare några korvören.
Hur som helst så känns den Makita som den bäst balanserade av 10,8 V-maskinerna.
 
Matix skrev:
hon nämde att ökningen av kunder som varit på K-rauta och nyttjat Bauhaus prisgaranti var markant.

I ärlighetens namn funderar nog samvetet lite på hur rätt detta egentligen är.
Det lär ju inte vara första gången Bauhaus "drabbats" av nåt liknande. Eftersom de inte ändrar villkoren för sin prisgaranti, får man nog anta att de fortfarande gör en rimlig förtjänst i ett sånt här läge. Är det nån produkt de inte vill ska vara med, är den givetvis lite lägligt slut, men kommer in strax efter att konkurrentens rea är över.

stilofunk skrev:
Men jag handlade på K-rauta då jag personligen tycker det känns lite sniket att åka till Bauhaus och pressa ut ytterligare några korvören.
Det kan jag hålla med om. Det känns lite trist att inte K-Rauta ska belönas för att de faktiskt rear, utan att Bauhaus ska få åka snålskjuts, och just därför handlade jag på K-Rauta i dag. Fast hade de tolv extra procenten blivit en hel hög hundralappar, hade jag nog åkt till Bauhaus i alla fall.
 
F
Blev en Makita DF030DWE för mig med. Jag snålade och valde Bauhaus. Har redan börjat dra gipsskruv i garagetaket med den. Funkar bra men det är lite trött, inte en maskin man drar 100mm skruv i C24 reglar. Den fick slita med Biltemas 50mm spånskiveskruv i hårda reglar.
 
Jag var idag och handlade en Makita BDF 452 18V skruvdragare samt en Makita BDO 6030 excenterslip på K-rauta. Dragaren hade de inte hemma, den var de tvugna att beställa, men jag betalade den och får hämta i nästa vecka när den kommer.
Samt åkte till Bauhaus och köpte en Makita 4351 sticksåg med 25 + 12% rabatt, :) Tjejerna i informationen vittnade om samma sak som ni andra, de hade haft många kunder i samma ärende som mig som först varit på K-rauta. Plåtningen på K-rauta gick kanoners.
 
Fina grejer mekar-anders! Lycka till :)
 
Själv blev man en stolt ägare av en makita 6842 plus lite krimskrams från bahco.
 
Får väl krypa till korset och erkänna jag med nu när värsta chocken gått över ;)
Från Bauhaus med prisgaranti: Dewalt DW717XPS samt tillhörande stativ Dewalt DE7023, Makita SP6000K, Makita TD090DWE, Makita DF030DWE.
Får dock vänta på kap/gersåden från Dewalt då de inte hade den i lager likaså var det med sänksågen från Makita.
Från K-rauta Makita DF330DWLE dvs med lampa.
Tidigare i veckan som jag redan nämt i tråden, 10.8V skruvdragare samt automatisk gipsdragare 18V från Makita.

Många maskiner och en hel del rabatt :)
Är belagd med strängt köpförbud pga detta! :rolleyes:

/Mattias : )
 
Redigerat:
Matix: Njut av stunden, men vad du än gör.... gå inte in o titta på hur mycket billigare det skulle varit vid köp i UK/Tyskland.
Skulle du ändå göra det så funkar ursäkten med att stödja svenska butiker och förlängd Bauhaus garanti.
 
F
Skillnaden mot Tyskland är i det närmaste omätbar, eller har du nån sida där med guldpriser??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.