Jovisst har dom det. Såg det i vår lokala tidning i lördags. Men de blir nog uppköpta igen? Har för mig att de bytt ägare ett par gånger...eller någon gång i alla fall. Jag vet inte vad detta betyder för oss missnöjda Economägare...kanske någon annan kan "komma på något"?
 
för ecotecs egen skull betyder det att alla reklamationer försvinner och troligtvis kommer inga delar till econompannan att gå att få tag i även om ecotec återuppstår i ny form.Economen är en fadäs som aldrig borde sett dagens ljus. Det säkraste är nog att se till att ha alternativ värmekälla innan vintern.
 
Jag är ny på detta forum och har köpt ett medvetet problem som heter Econom 12-55.Har läst först i olika forum vad som krånglar med denna panna. Det är externskruvar och internskruvar samt en rostermatningsenhet som inte var av denna värld. Lösningen på skruvar internt + externt har jag inom kort löst det var lättast (Norsk uppfinning).Sedan återstår rostermatningen men den är inom kort också snart löst,återkommer med fakta när allt är klart.
Hälsn.
R.Liljestam
 
Jag har en 4år gammal Ecotec 12-55 som är körd 3000h nu har den blivit ersatt av en annan panna och är till salu som reservdelspanna.
Är någon intresserad så hör gärna av er.
 
Beskriv problemet i detalj. Har själv renoverat samma panntyp och har fått den att fungera bra. Kanske jag kan ge dig några tipps som du kan testa.
 
Snällt, men vi har inte kvar pannan. Till slut dog den helt, elektroniken inkluderad. Saknar den inte!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.