Får be om ursäkt för dålig uppdatering, men bättre sent än aldrig!
Jag är väääldit nöjd men min mall och på följande bilder ser ni förhoppningsvis hur att den fungerar:
Kopieringsring inköpt och skruvas på plats.
Mallen linjeras med kanterna på MDF skivan.
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Perplexed
  • Laddar…
Första hålet fräst och sätter i första låspluggen. Ha! Den passar perfekt i hålet.
 
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej, vidare till nästa hål, och nästa. När jag fräst första raden så är mina 3 låspluggar på plats. Nu kommer inte mallen någonstans och det är fritt fram att fräsa resterande 20 hål
 
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5_5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När alla hålen i första omgångenär fråsta tar jag ut låspluggarna och flyttar mallen så att jag låser i de sist frästa hålen.
 
  • 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen färdig! Provar med mina "Bench dogs" och dom sitter perfekt i hålet, kunde inte vara nöjdare!
 
  • 8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt snyggt bygge.
Hur mycket större är det än vanliga 1080 bordet?:)
 
Tack!!!
Bordet mäter 1190x975

Har förresten fixat till hyllplan med expansionsbeslag så att man på ett lätt och smidigt sätt kan få ut(och in) Systainers.
 
  • 9.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt värre! Man blir ju grön (och systainergrå) av avund!
 
Mycket flott... och riktigt avis...

Önskar att grannen kunde släppa halva sin tomt så jag kunde fått byggt min egen verkstad som jag drömmer om...
 
Riktigt snyggt masses! Har du inte gjort hål i hela mdf:en? Någon speciell tanke med det?
 
  • Gilla
rickard.hoglund
  • Laddar…
Tackar för alla fina ord!

Jag vill ha en del av bordet utan hål där man ex.vis kan ha skruvar liggandes eller annat jox.
När behovet kommer kan jag göra fler !
 
Gammal tråd men man kan kanske få något svar av tillverkaren ändå!

Först måste jag säga att den blev riktigt fin med utdragslådorna! Kanon bra jobbat.

Men fråga är dock om man inte vill ha lite av kroppen under arbetsytan ibland. Alltså komma in med knä och fötter under bordet när man arbetar eller är det bara jag som tycker det ser trångt ut??
 
Tack för det! Jag har inte upplevt det som en problem eller ens ngt jag tänkt på. Fötterna kommer in under dock...

/Matthias
 
Matthias,

Det är så att man blir avundsjuk - Ska skissa på ett bord själv men kör nog hålmallen i plexi som du tänkte innan då jag vet en leverantör som är skyldig en gentjänst med en liten laser.

Men din Kreg K4 Pocket Hole Kit - Hur tycker du att det funkar i MDF? Använder du deras skruv eller off the shelf svenskköpt skruv? Verkar ju onlekligen vara ett bra system som om man vill kan komplettera med Domino för styrning av hörnmaterial.

Vilken skall man gå på? Junior eller Masterkit?
 
Redigerat:
Hej Slacker!

Tack för det! Jag tycker det funkar väldigt bra med MDF... Det finns en KREG tråd här på "forat" där jag la upp ngr bilder på just när jag byggde mitt MFT bord. Hade lite problem med att skruvarna gick igenom. MDF är ju trots allt ganska poröst så man kan inte ta 18voltaren på max moment och skruva på. Jag tar alltid 2 slaskbitar och leker med lite innan så allt stämmer när det är dags för skarp skjutning! Ta stora kitet du kommer att ångra dig sen ändå om du inte gör det ;-)

/Matthias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.