Har nu kommit igång med poolen, en hel del återstår dock.


R1ckardg: Har ingen bild på min bil, men hittade en nästan lika fin :)
 
  • DSC05842.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 110-trabant.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Salsta
  • Laddar…
Sjysst, vilket läge! Nu är det bara att hoppas på vackert väder också!
 
Vilket paradis du bygger, kul att det finns folk som vågar genomföra projekt som detta. Grattis till ett vackert hus ! :)
 
Helt otroligt, blir helt stum! Inte för inte man är avis, vad jobbar du med som har råd att bygga något sådant här? Har du tid att njuta något av det ? :)
 
Tack för fina kommentarer!

Jag har projektlett allt själv, därför har jag kunnat uppfylla en dröm som jag annars inte haft råd med.

Hade jag varit fotbollsproffs, börs-vd eller liknande hade jag inte kunnat ta ledigt för att bygga - men å andra sidan hade jag då haft råd att beställa kåken färdigbyggd.

Slitet (som forftarande pågår med egen kraft) är en del av nöjet, men en del timmar har jag hittills hunnit njuta av projektet...
 
Redigerat:
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
C
Argh, hur går det med poolen? Helt spännande, ju..
 
Finns nog tusentals svenskar som skulle ha råd, men inte många som skulle orka ta ledigt och våga att ta sig an ett eget bygge.
 
Jag hoppas kunna provfylla poolen nästa vecka, för att se ifall den södra väggen håller ...

Kan vara smart att göra det innan jag beställer alla dyra delar till cirkulationssystemet :)
 
Gubben motvals
Läget och utsikten kan man ju inte klaga på :), men det absolut inte min stil och lite väl mycket själlöst hotell över det hela tycker jag.
Skönt att inte vara avundsjuk. :)

"That said"

Jävligt snyggt för de som gillar den stilen.
 
Hur är det med Sonos kan man få in Spotify där än?
 
hur går det med poolen SH?
några nya bilder?
 
Hej tjena,

jag konstaterade att berget läcker när jag provfyllde. Frågan är bara vilken/vilka av sprickorna i berget som är orsaken. Jag har tyvärr ej haft tid att felsöka men hoppas få tid att göra detta i år.

Jag har däremot ägnat denna helg åt att klä entrétrappan med granit (hann med 50%) och klätt de runda fönstren med dropplister i granit. Känns mer prioriterat inför vintern att avklara detta.

Bifogar bilder på pool och trappa när det hänt lite mer.
 
Hej SH

ok du har lite tid på dig till våren..blir först då det blir aktuellt att bada i poolen ..

jag ska själv klä min trappa med nån sten...
så ser fram emot dina bilder..

du har ett mycket fint hus...
 
Lite frågor angående glastrappan om du har lust att upplysa? ;)

Vem är leverantören?

Är underhållet extra krävande för trappan eller räcker det med normal städning/skurning? Eller måste man gå runt med prefecten på varenda kvadratcentimeter och skrubba?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.