Nu går vi off-topic här men jag har funderat på en luftrenare till min lilla källarverkstad. Tycker att efter man härjat runt en tid så ligger det ett tunt lager väldigt fint damm på allting. Sätter det sig i ett eventuell luftfilter? Är det rätt tänkt att ett luftfilter ska ta det dammet eller ska det ta ännu mindre osynliga partiklar?
 
bengtn skrev:
Jag köpte en DC Aircube från Dustcontrol. [länk]
Den fungerar kanon och allt är mycket renare än förr. Det betyder i och för sig inte att allt är rent....
/B
Pris?
 
För att inte leda mer off-topic startar jag en ny tråd här
/B
 
Redigerat:
Mr Handyman skrev:
Alltså bengtn, din verkstad ser ju ut som ett reportage från Fine Woodworking, bilder från min skulle på sin höjd platsa i Creepy Woodworking eller nåt. Sådär skulle man ju vilja ha det. Tjusigt!
Tack för det!
Har man bara 25 kvm att leka på måste man vara organsiserad. Åtminstående om man vill ha plats för såg, rikt- och planhyvel, pelarborr etc och ändå kunna röra sig. Brottas fn med problemet att få plats med en större bandsåg.
/B
 
På Grizzly.com finns en workshop-planner. Färdiga maskiner som med "drag and drop" flyttas runt.
En nackdel är att allt är i fot och tum. Men ett excel-ark med lite tabeller så funkar det.
Går att spara ner flera olika layouter på samma skiss. Mkt fiffigt om man vill jämföra olika skisser.

http://grizzly.com/workshopplanner.aspx
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.