Så gillar du Sonos systemet? Man verkar få mycket för pengarna men är det verkligen så? Funderar själv på att installera ett men vill föst höra mig för lite...
 
Enligt elräkningen är beräknad årsförbrukning ca 20.000 kwh. Jag har själv inte börjat föra statistik på detta annat än värmepumpens arbetstimmar vid olika årstider.

Ang. Sonos är jag helnöjd. Det krävs dock flera CR100 kontroller för att det ska bli bekvämt. Jag har även kopplat in en nätverkshårddisk för att slippa ha på dator om man vill spela egen musik istället för att streama radio eller Deezer musik eller liknande. Utomhus har jag kopplat 2 st ZonePlayer 120 till varsitt par SpeakerCraft OE6 Three högtalare. Ljudet låter mycket bra och kraftfullt.

Jag var först inne på att installera väggbaserade fjärrkontroller (finns ett antal andra system), men inser att detta hade varit betydligt mindre bekvämt. Med Sonos kan man sitta vid matbordet, ligga i soffan eller solstolen utomhus och styra allt ljud som man vill.
 
Intressant det du säger om Sonos. Jag har skaffat en Netgear NAS som jag tänkte lagra musiken på. Gillar att man slipper ha datorn påslagen hela tiden. Intressant det du säger om fjärren. De kostar ju en liten slant så det är något att beakta. En per våningsplan är nog minimum för att det ska vara bekvämt. Funderar på att inhandla ett par extra fjärrisar under någon tjänsresa i USA. Sonos/BOSE etc brukar vara bra mycket billigare "over there"...
 
Jag köpte själv en NAS server med dubbla hårddiskar. Sonos och Speakercraft kan köpas för ca. halva priset i USA som du säger. En fjärr per plan räcker bra för de flesta.
 
vilken kåk! inte långt ifrån att nackhåren reser sig
 
Redigerat:
Riktigt nice! Det enda jag undrar över är de ljusa färgerna. Jag funderar själv på att ha mörka färger på väggar och tak för att slippa reflexer m.m som jag upplever (i mitt ännu ofärdiga biorum med vita väggar).

Söker även efter någon ljuddämpande tapet som alternativ. Eftersom alla väggar och golv är betongväggar studsar ljudet för mycket för att ge ljudanläggningen rättvisa.
 
man upplever ej dom ljusa färgerna.
men man kan hänga lr måla taket från duken å mot dig ca: 2 m med nåt mörkt. då blir det kanon...
vi har detta som tv rum med därför ljusare väggar.
ang, dina betongväggar så kan man sätta nåt tyg på väggen lr hänga upp ljudskivor som dämpar....

mvh
snickar estwing
 
Riktigt fint !
Led köper man enkelt genom Bellalight (www.bellalite.se) i Växjö - har för mig att de har någon filliad i Stockholm också.
 
Men hörni, med respekt för allt fint, är det inte väl lite hemtrevnad och lite mycket av offentliga rummets känsla?
 
verkligen snyggt hus..
hade jag bestämt själv skulle inga tavlor alls vara på mina väggar..tavlor hade man förr för att täcka över fläckar på tapeten...
eller gardiner..eller mattor på golvet..
och inga kuddar i soffan ..hmm men får ju inte bestämma själv här..*L*
 
Dukade upp för middag igår och tog några bilder:
 
  • IMG_5916.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5937.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5944.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5934.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittade igenom bilderna och jag tycker det är riktigt snygga som du har gjort när man låter huset följa naturen (alltså utsidan) skapar dels en känsla av natur samtidigt som det är moderna och vackert. Kul att se att det finns människor som bryr sig hur man bor !!!
 
Wow, vilket drömhus. Här har ni verkligen lyckats. Nästan så man blir lite avis hihi :) Måste vara helt underbart att bo så där fridfullt och mysigt
 
Lägg upp en bild på bilen också!
Av någon anledning har jag höga förväntningar :surprised:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.