Gammal tråd........... men, är på väg att införskaffa en Securitas Direct larm. Vad lyckades du påverka kostnadsmässigt? Månadsavgiften eller installationskostnaden? Alla tips tas tacksamt emot då jag själv tänkte försöka deala litet med försäljaren.

Falcen skrev:
Jag har nu haft mitt Securitas Direct larm i över 2 veckor.
Och det finns inget att klaga på. Kanske priset då, men man får väl vad man betalar för...

Hur som helst så fick jag:
1st huvudenhet med GSM-backup(såklart)
3st magnetkontakter
1st rökdetektor
1st rörelsedetektor
2st brickor(Axekey i glada färger) för att larma / larma av. (Bra för frugan och kidsen som inte har något sifferminne :))

Kostnad 3940:- inkl. installation och uppsättning av dekaler osv.

På detta kommer en månadsavgift för Securitas larmcentral å 250:-

Jag är glad att jag valde ett etablerat larmpaket och en central att lita på, dessutom fick jag ner priset rätt kraftigt p.g.a vissa omständigheter så det var inte mycket att fundera på.

[länk]
[länk]

Tack för all input.

Och visst, det är 3000:- om året till Securitas. Och skulle det hända något så hinner aldrig en väktare och/eller polis hit innan tjuven är långt borta. Därför valde jag bort kamera.
Poängen med larmet är den avskräckande effekten, de dekalerna som sitter på huset/garaget har en avskräckande effekt. Man kan iofs bara sätta upp larmdekaler då, men det känns som att dekaler från G4S och Securitas smäller hårdast.

Och skulle det hända något så har man reducerad självrisk m.m
Dessutom blir försäkringspremien billigare.
 
korsriddaren skrev:
Gammal tråd........... men, är på väg att införskaffa en Securitas Direct larm. Vad lyckades du påverka kostnadsmässigt? Månadsavgiften eller installationskostnaden? Alla tips tas tacksamt emot då jag själv tänkte försöka deala litet med försäljaren.
Månadsavgiften blir nog svår att påverka, om du inte verkligen känner säljaren och/eller någon inne på Securitas men jag tror de är rätt hårda med sin månadsavgift.
Jag betalar 750:- /kvartal. Alltså 250:- /mån. Jag tycker inte det är en hög kostnad med tanke på skyddet. Men det är klart, så här långt har det inte gått något skarpt larm heller, så deras insats vet jag egentligen ingenting om. De har ett gott rykte iaf.

Det du däremot kan påverka är första kostnaden, alltså själva larmpaketet.

Vissa försäkringsbolag och/eller banker har specialerbjudanden tillsammans med Securitas.
Dock är detta inget som säljaren hux-flux berättar för dig. Jag undersökte och undersökte och fann tillslut ett sådant "specialerbjudande."
När jag konfronterade säljaren och frågade varför han inte berättade om detta sa han bara att " vi gör inte det ".

Jag sparade drygt 1100:- på mitt larmpaket tack vare ett sådant erbjudande.

Fråga till dig:
Vilken bank har du?
 
Hej Falcen och tack för ditt snabba svar. Anledningen till min fråga är att du har en hel del massa prylar och idag startar månadsavgiften på 258 kr och då ingår en PIR, centralenhet, en magnetkontakt och en separat kodförbikopplare. Ytterligare tillbehör genererar en merkostnad på 15 kr/månad och tillbehör. Tyckte att din deal var fantastiskt bra med alla de grejor du har installerade. Dock berättade säljaren igår att jag kunde åtnjuta deras sommarerbjudande som innebär att jag får 1000:- rabatt på valfritt tillbehör och då jag vill ha en PIR till så tar jag gärna det för 180:- istället för 1180:-. Dock innebär det en höjning av månadskostnaden för mig med 15 kr vilket ger 273:-/mån istället för ursprungliga 258:-.

Jag har Swedbank som bank, Länsförsäkringar Skåne som försäkringsbolag. Vet du nåt som inte jag vet så tar jag tacksamt emot den informationen :=)
 
Redigerat:
www.securitasdirect.se/nordea :)

Ja, jag förstår inte riktigt det där med månadskostnaden heller. Det ska ju tydligen kosta extra per månad, utöver de 250:-. Men jag betalar och har betalat ett fast belopp hela tiden på 750:- /kvartal. Kanske något med det erbjudandet från Nordea då? Jag vet ärligt talat inte. Eller så "deala" jag fram att allt skulle ingå i de där 250:- från början. Jag kommer inte ihåg det men...
 
Redigerat:
Jag kollade nu med Länsförsäkringar och de har tydligen också ett erbjudande där man får ett Jablotron larm kopplat till Securitas för en lägre månadskostnad, men med fler grejor i, bla rökdeckare. Här skulle man dessutom äga sitt larm själv efter tre år, men då förbinder man också sig att abonnera på bevakningstjänsten i tre år för 199 kr i månaden. Dock ingick bara två fria ryck per år, mot SD som ger obegränsat antal. Klurigt det här ;=)
 
Ingen som har ett bra tips om ett inbrottslarm som är kombilnerat trådat och trådlöst som man själv programmerar texter, larmtyper, in/utgångar med t.ex PC? Min tanke är att det måste vara bättre att stänga av ink vatten med en magnetventil när man larmar på istället för att få reda på att vattnet sprutar för fullt hemma via mobilen när man är 10mil bort..... Jag vill alltså använda inbrottslarmet till mer grejer än bara inbrott. Infolarm om brunnar blir för fulla, pannan sjunker i temp, inbrott, brand......vad mer....
Jag jobbar själv med larm, men tyvärr är företaget jag jobbar åt inte intresserade att lägga upp sina anställda som kunder för att man skall kunna köpa billiga larm till sig själv för att det är för mycket admin och för att det inte finns någon "profit"..... Trist, för vi har bra grejer.
 
Så.... efter litet runtkollande, kontakt med Länsförsäkringar och Securitas har jag nu betställt ett Securitas Direct-larm till huset. Varumärkets styrka i de tre lingonen på larmdekalerna är ändå att föredra framför andra litet mer "okända" aktörer. Inte minst om något gäng från polen eller baltikum, ja eller varför inte en förirrad tjackpundare, skulle komma förbi. Securitas är känt i hela europa och det borde borga för viss avskräckande effekt. Hörde idag att även grannen kommer skaffa Securitas, så nu blir vi fler. Återkommer om jag skulle uppleva något knasigt med larmet efter ett tag.
 
J
Ett tips till alla er som skaffar larm där någon form av utryckningstjänst med väktare ingår; se till att ni skickar in en ordentlig vägbeskrivning ända fram till ert hus, gärna med en liten kartbild från eniro, hitta.se el dylikt där man ser var huset ligger. I minst 70% av de larm jag åker på i jobbet så saknas vägbeskrivning, det enda som finns är oftast en postlådeadress vilket gör att det i vanliga fall blir minst 15 minuters onödigt letande efter rätt hus. Beskriv också färg på huset och andra typiska detaljer om ditt hus inte är utmärkt med nr, allt för att se till att väktaren hittar fram så snabbt som möjligt.
Glöm heller inte att skicka in nya nycklar när du byter lås, det händer väldigt ofta att när man efter 15 minuters letande till slut hittar rätt hus så kommer man inte in eftersom kunden bytt lås, det bästa av allt är naturligtvis nyckeltub i dörren eftersom du förkortar rycktiden då väktaren kan åka ut direkt utan nycklar.
 
Tack för tipset!
Mycket bra idé måste jag säga. Trots att vi fick belägenhetsadresser för flera år sen där vårt hus ligger, så går det knappt att hitta via eniro eller hitta.se. Så det kan nog vara all idé att säkerställa att det blir någorlunda lätt för dem att hitta dit om det är nåt. Fördelen är nu att även grannen kommer skaffa larm från samma företag och då är väl chansen stor att det blir lättare för väktaren gissar jag.

Jambalaya skrev:
Ett tips till alla er som skaffar larm där någon form av utryckningstjänst med väktare ingår; se till att ni skickar in en ordentlig vägbeskrivning ända fram till ert hus, gärna med en liten kartbild från eniro, hitta.se el dylikt där man ser var huset ligger. I minst 70% av de larm jag åker på i jobbet så saknas vägbeskrivning, det enda som finns är oftast en postlådeadress vilket gör att det i vanliga fall blir minst 15 minuters onödigt letande efter rätt hus. Beskriv också färg på huset och andra typiska detaljer om ditt hus inte är utmärkt med nr, allt för att se till att väktaren hittar fram så snabbt som möjligt.
Glöm heller inte att skicka in nya nycklar när du byter lås, det händer väldigt ofta att när man efter 15 minuters letande till slut hittar rätt hus så kommer man inte in eftersom kunden bytt lås, det bästa av allt är naturligtvis nyckeltub i dörren eftersom du förkortar rycktiden då väktaren kan åka ut direkt utan nycklar.
 
Ja så här två månader senare kan jag säga att jag inte haft något att klaga på. Simkortet som installatören satte i från början visade sig vara utgånget eller nåt, funkade i alla fall inte när jag efter ett par dagar fick samtal från SD som inte hade haft kontakt med larmet under några dagar. Installatören kom dit igen och satte i annat simkort och sen dess har det funkat bra. Blev tom krediterad för de inaktiva dagarna, som de drog från månadsavgiften.

Funderar nu på ett uppringt larm även till min lägenhet. Vill inte ha SD där också, tycker det blir litet väl dyrt att pröjsa 480 spänn i månaden och 2x396 spänn om året bara för att ha tre lingon på båda ställena ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.