Fotografen skrev:
Jag har inte tagit några priser ur luften.
Det var ju precis det du gjorde när du tog pris på ett fönster du inte ens visste vad det var förutom en viss storlek.
 
Redigerat:
imported_Anders_S skrev:
Fotografen skrev:
Sådär värst olika är det inte. Karm, båge, glas. Fyller mina behov.



Jag har inte tagit några priser ur luften.


Det var ju precis det du gjorde när du tog pris på ett fönster du inte ens visste vad det var förutom en viss storlek.
-suck-
Minns inte om det var Elit, SP eller någon annan av de "vanliga"...
 
Fotografen skrev:
imported_Anders_S skrev:
Fotografen skrev:
Sådär värst olika är det inte. Karm, båge, glas. Fyller mina behov.



Jag har inte tagit några priser ur luften.
-suck-
Minns inte om det var Elit, SP eller någon annan av de "vanliga"...
Nä, precis du minns inte vad det var för fabrikat eller glas, eller spröjs eller profil. Men det var ett fönster iaf?
 
imported_Anders_S skrev:
Men vad är det du inte förstår?

Ett likvärdigt fönster kostar inte fem gånger mer. Du kan köpa Elit eller SP-Fönster på vilken brädgård som helst för en 500-ing mer än på byggmax. Tycker du att det är omotiverat är det upp till dig.
VAR DÅ?
Inte häromkring iaf, ligger runt 3.

imported_Anders_S skrev:
Att sedan jämföra ett fönster för 3700 och ett för 679 är som att jämföra en ny Skoda för 150.000 och en mercedes för 700.000 och sedan säga att mercedes gräver sin egen grav....
Du har ju inte förstått vad jag menar, fönsten är jämförbara, skillnaderna motiverar inte priset.

Kör fö just Mercedes.
 
imported_Anders_S skrev:
Fotografen skrev:
imported_Anders_S skrev:
Nä, precis du minns inte vad det var för fabrikat eller glas, eller spröjs eller profil. Men det var ett fönster iaf?
Kan åka och hämta en broschyr, handlar där lite nu och då.
 
Vaddå häromkring. Elit och SP har en prislista, det spelar ingen roll om du bor i Lappland eller skåne!

Ett Elitfönster 6x6 omålat 1+1 kostar 1200 säger jag. BRUTTO.
 
Jaja, du tycks ha bestämt dig för att hata Byggmax.
 
Hatar jag byggmax för att jag påstår att det är skillnad mellan fönstren? Det var ju också en tolkning..
 
Men vad ända in i h-e...jag har aldrig nekat till att det INTE finns några skillnader, MEN DE ÄR INTE SÅ STORA ATT DE MOTIVERAR PRISET.
Varför kan du inte förstå att det är DET jag är ute efter??
 
Haha.. Det beror ju förstås på vem du frågar. Men nästa gång, jämför inte äpplen och päron och kom med påståenden om att det är omotiverat. Det är liksom upp till var och en att bestämma om utseende och kvalitet är värt ett högre pris. .
 
Finns alltid folk som betalar utan att tänka.
Och ge fan i att skratta mig upp i ansiktet för att jag vägrar kasta pengar i sjön i onödan.
 
Peter2400 skrev:
På nätet kan du få ett Lågenergifönster 1 båge (6x6) målat och
klart, 10års garanti med frakt för 1245:- .
Jag tycker det låter som ett bra mellanalternativ.

[länk]
Hade jag hittat det innan jag handlade hade det nog blivit ett, lite ber på leveranstid.
 
Fotografen skrev:
Finns alltid folk som betalar utan att tänka.
Och ge fan i att skratta mig upp i ansiktet för att jag vägrar kasta pengar i sjön i onödan.
Allt som är dyrare är "samma skit", eller hur?

För övrigt skrattar jag åt den otroligt haltande jämförelsen och för att du tror att alla vill köpa det billigaste på marknaden oavsett vad man får för pengarna.

Du frågade pris på en Rolls Royce och nöjde dig med en Fiat. Fine with me. Sen kan du svära hur mycket du vill över hur dyra saker det finns att köpa.
 
imported_Anders_S skrev:
Du frågade pris på en Rolls Royce och nöjde dig med en Fiat. Fine with me. Sen kan du svära hur mycket du vill över hur dyra saker det finns att köpa.
Mja...vi kan väl säga att jag fick pris på en Audi (uppskriva överprissatta bilar) men tog en bättre beg Merca som behöver ett målningsjobb...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.