cust3000 skrev:
ni vet väl att inte 2-meters tumstockarna inte tillverkas längre....
...utan dom tillverkas fortfarande i 2-meters version!?

Helt OT men appropå tumstock så kommer jag in på Hultafors och dom har en säljare som heter Roland. Träffar någon honom på en mässa nån stans så utmana honom i att fälla ut och in en 2-meter tumstock på tid så ska ni få se nåt imponerade!!!
(Sattsa dock inga pengar på att försöka slå honom!!!)
 
MathiasS skrev:
kinderäggifierade.
Vilken är den tredje?
 
Både vårt förra och det nya huset äter också mätband. Jag har någonstans accepterat detta, och köpt MÅNGA. Men nu är de borta igen.

Det här trådet är dock mycket terapeutisk, vi är inte ensamma.
 
Personligen tror jag att de finns på baksidan av månen, tillsammans med alla borttappade kulspetspennor...
 
KnockOnWood skrev:
Vilken är den tredje?
? :confused:
 
Jag brukar inte bli av med mina verktyg men det är en oskriven regel att just det verktyget man behöver för stunden alltid befinner sig så långt bort som möjligt i det utrymme man nu befinner sig i. Man kan se det men man kan aldrig nå det utan att behöva lägga ner det man håller i för stunden.

Står man dumt till och ska ha penna, kniv eller tumstock så kan man ge sig den på att man håller material eller sig själv med fel hand så att man inte når fickan.

Har jag 200 spik och tre skruv i fickan så får jag upp skruv de tre första gångerna jag plockar upp något ur fickan.

/John
 
Jag har också blivit av med en eller annan talmeter. Men: Jag vet nu hur det går till.

;)
 
Bits.
Ens hur många jag köper finns det aldrig några kvar när jag startar nytt projekt :-/
 
Mikael_L
niblom skrev:
Personligen tror jag att de finns på baksidan av månen, tillsammans med alla borttappade kulspetspennor...
Ligger andra strumpan i paret, av alla de jag har bara en kvar av, också där :confused:
 
Linnex skrev:
Bits.
Ens hur många jag köper finns det aldrig några kvar när jag startar nytt projekt :-/
Köp dyrare bits, det brukar funka!
 
Redigerat:
:mad: Buss på honom! :D
 
Oj....här måste jag ha råkat slinka på tangentbordet....vad jag menade (eftersom jag ju har tagit del av MattiasS test tidigare) var naturligtvis:

"Köp inte dyrare bits, det brukar inte funka!".

Eftersom jag känner att ovanstående mening egentligen var väldigt negativt uttryckt, och inte direkt hjälpte frågeställaren att lösa något problem alls så skulle jag vilja göra följande tillägg:

Köp guldiga bits, de syns bättre än mattgråa när man har tappat dem!

;)
 
MathiasS skrev:
? :confused:
Tre önskningar i en..
 
Jag har hittat 2 skruvmejslar, 1 DeWalt bitsats och 1 tummstock i min sons rum. Han är 3 år och byggare bob är hans idol.

Men om du är ensam, då finns det bara en förklaring. Drick inte öl och snickra samtidigt. Antingen försvinner ölen eller verktygen. Mest troligt ölen.

Det börjar bli sent nu. kanske ska sova lite... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.