Rrrrr skrev:
Så man kan sammanfatta denna tråd med att. Ska man köpa en gasolgrill, så köp en som kostar minst 10k. Annars köp en kolgrill? Finns ju annars en herrans massa stora gasolgrillar på obs, jula, rusta osv för nån tusenlapp.. men dessa är ren å skär dynga?
Man får vad man betalar för, som vanligt... :)

Jag tycker att man får en hel del gasolgrill för en 5-6kkr, speciellt framåt slutet på sommarsäsongen när alla grillar går med 20% rabatt eller mer. Då kan man göra ett klipp.

De billigare slits och rostar ganska kvickt enligt min erfarenhet.

Själv har jag nu en Charbroil-gasolgrill som har 5 år på nacken nu och den är lika fin som när jag köpte den trots att den står ute året om eftersom säsongen aldrig tar slut...:)
 
GoForIt skrev:
Jag läser och analyserar era inlägg..

Är en kolgrill i rostfritt att föredra/värd tillägget?
Jag skulle vilja säga att byt ut "rostfritt" mot "weber" så blir svaret definitift JA.
En otrolig skillnad på webers grillar och övriga jag har testat iallafall.

Jag har själv en weber silver (47cm) och är jättenöjd.
Har ännu inte haft behovet av den större modellen, men det kommer säkert:rolleyes:

Det finns just nu en variant av 47cm-varianten som är mycket grundare.
Kostar ca en femhundring på diverse affärer.
Den har jag ingen som helst koll på och vill därför inte inkludera den i det jag rekommenderar.
 
Finns ju väldans massa olika konstruktioner på gasolgrillar.. Vad ska man helst ha för grillgaller: helt i gjutjärn? emaljerat gjutjärn? emaljerad plåt? och vad mer nu kan finnas. Samma med brännarna finns både i gjutjärn och i rostfritt. När det gäller vanliga stekpannor kör jag helst gjutjärn. Emaljen där blir det som nåt teflon-tjoller?
 
Brännare ska du helt klart ha rostfria, annars håller de inte många säsonger. Emaljerade galler vet jag inte om jag är lika förtjust i dock, jag föredrar att göra rent genom att dra på grillen fullt i några minuter och sedan borsta med stålborste, och då blir inte emaljen så fin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.