Tips på nettsider/butikker hvor man kan få denne billigst nå med 220/240V lader nå?
 
power tools pro, 166£+vat+frakt är nog ganska billigt, men BHP452 finns ju fortfarande i jubileumspack till finfina priser och är inte såå mycket klumpigare eller tyngre.
 
Det var ingen dårlig pris, men jeg finner ikke ut om medfølgende lader er 110 eller 220V. Antar jo det er 110V siden det er england og det ikke står spesifikt 220V versjon. Jeg gidder ikke å styre med noen omformer heller

En lader koster for 1000kr ekstra her hjemme, og da blir det lite å spare i grunn når frakta også kommer og diverse avgifter ved import.
 
Logiman skrev:
Det var ingen dårlig pris, men jeg finner ikke ut om medfølgende lader er 110 eller 220V. Antar jo det er 110V siden det er england og det ikke står spesifikt 220V versjon. Jeg gidder ikke å styre med noen omformer heller

En lader koster for 1000kr ekstra her hjemme, og da blir det lite å spare i grunn når frakta også kommer og diverse avgifter ved import.
Jag har inte sett nån 110V-laddare från England, annat än i speciella specialfall, och just den där firman har bara 220V-versionen av laddaren DC18RA till salu, därför skulle jag med 99% säkerhet säga att det är 220V-240v-versionen i det där kitet. På nätdrivna maskiner är det en lite annan situation så där finns det större anledning att se upp.
 
Tenkte på USA med 110V jeg nå :surprised:

Men er det standard eurokontakt eller må man ta å bytte den?
 
Gilbert skrev:
power tools pro, 166£+vat+frakt är nog ganska billigt, men BHP452 finns ju fortfarande i jubileumspack till finfina priser och är inte såå mycket klumpigare eller tyngre.
BHP452 är mycket tyngre och klumpigare.
Dock borde trådskaparen sikta på 18V serie om nån är intresserad av min åsikt :D
Detta eftersom man kan då komplettera senare med flera maskiner och då har 18V större utbud.

Edit: Jag tänkte på BHP451... Den väger typ 2,2 kg.
 
Redigerat:
Logiman skrev:
Tenkte på USA med 110V jeg nå :surprised:

Men er det standard eurokontakt eller må man ta å bytte den?
Det är engelsk kontakt, byt ut eller köp reseadapter, för att säkra att det är en 230V-laddare så går de bra att maila till dem, men jag skulle nog ändå sikta på en 18V, modellprogrammet är en aning större men 18V passar mycket bättre till strömsugande verktyg som tex cirkelsågar och vinkelslipar, och skillnaden i storlek och vikt är högst måttlig.

Binesh skrev:
BHP452 är mycket tyngre och klumpigare.
Dock borde trådskaparen sikta på 18V serie om nån är intresserad av min åsikt :D
Detta eftersom man kan då komplettera senare med flera maskiner och då har 18V större utbud.

Edit: Jag tänkte på BHP451... Den väger typ 2,2 kg.
Japps, BHP451 är en riktig kraftklump, BHP452 är bara runt ett hekto tyngre än BDF452 och en aning längre pga slagverket, annars är de likadana om jag inte minns fel...och som synes håller jag med om 18V-åsikten :)
 
Redigerat:
Ja, det er vel kanskje ikke så dumt å kanskje gå for 18V, ikke det at jeg kan se jeg vil trenge noe spesielt derfra nå, men hvem vet. Alltid greit å kunne bytte om på batterier......
 
För att fortsätta på 18V spåret. BHP452 med två batterier och laddare i aluväska får man på Lawson för £198.38 + frakt.
Tycker man att BHP452 är stor kan man ju alltid komplettera med ett par 10.8V maskiner ;-)

/Mattias
 
Problemet er ikke antall maskiner her, har bosch sine 10.8V, en mindre AEG borrskrutrekker på 12V (den med de små ion batteriene) osv.

Jeg har bare ikke en "større" batterimaskin på li-ion batteri, noe som er en fordel pga vekt osv.

Og da må man jo ha..... Men det er absolutt ikke dumt å satse på 18V da det er som det ble sagt, større utvalg der. Og en som ikke gjør annet enn å kjøpe verktøy så kommer jeg garantert til å kjøpe mer bare jeg får det første Makita lxt verkøyet i hus :D
 
Har båda sen ett par dagar (köpta från just power-tools-pro.co.uk). 18-voltarn (BHP452) har slag och är faktiskt klumpigare. Men alla andra grejor var ganska mycket billigare i 18 volt så det fick bli den (BDF442:an ska ut till lantstället). Däremot finns nästan alla grejor i 14,4V också, men är som sagt i regel dyrare.

18V-Batteriet gör faktiskt viss vikt- och balansskillnad och "nosen" är längre (sämre enligt mig). Är du bergis på att du inte vill köpa andra 18V-prylar och inte behöver slagfunktionen skulle jag rekommendera BDF442. Är helt frälst, mest välbalanserade dragare jag hållit i. Men skruvar du 90% med de små dragarna så kanske det inte gör något att BHP452:an är aningen klumpigare.

Laddaren är 220 volt. Och skulle man absolut vilja ha RA-laddaren i 110V så har de faktiskt den löst också, men det är 220V som standard i alla kits. Clas Ohlson har en englandsadapter som sitter ordentligt fast, hade tänkt byta kontakt men tycker inte det behövs:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55498379

För mer info om att beställa från just power-tools-pro kolla sista inläggen i den klistrade "import från UK"-tråden.

Och för de som läst reviews på nätet från USA om att chucken är från Jacobs och av taskig kvalitet: Min är definitivt en Röhmchuck (på båda modeller). Vet inte om de bytt chuck eller om det är någon missuppfattning.
 
Redigerat:
borttaget
 
Redigerat:
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gå for den med slag. Men det gjør i grunn ikke noe heller å ha en batteritrekker med slag, men jeg har en med nimh batterier.

Så 18V er ikke så smidig? Trodde det var samme maskin, bare med annen motor...... hm..... 14V smidig, 18 V litt mindre smidig og mer tilbehør senere i samme serie......

Godt dette ikke trengs kjapt, så jeg kan få tenkt meg om.

Skal til Sveits om 14 dager og, er det noen erfaringer med priser på elverktøy der, kanskje til og med noen direkte anbefalinger av foretag? Og da spesielt Makita denne gangen.......

Kontakt ville jeg nok bytta, blir litt klumpete med adapter. Tar to min å sette på en annen og, så det er jo et ikke problem :)
 
Det är ingen jätteskillnad alltså. Båda är välbalanserade och skulle jag inte hålla i båda med en sekunds mellanrum skulle jag nog inte märka någon direkt skillnad. BDF452:an (18V utan slag) har jag inte hållit i så den kan jag inte säga så mycket om. Men om jag jobbade med att dra skruvar hela dagarna skulle jag ta BDF442:an i stället för BHP452:an. Gör du inte det är det nog skit samma vilken du tar.
 
Redigerat:
Jeg har så mye som kan skru, at det er stort sett til borring, og for å skru der de minste maskinene ikke orker og evnt der jeg bare har med meg en maskin.

Jeg antar det blir 18V da, ikke for at man kan kjøpe 18V senere om man har 14V. Men da har man flere batterier, evnt kan bare kjøpe en "naked" i en maskin en vil bruke sjelden og bare bruke de samme batteriene.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.