Biltemanyckeln är faktisk kanon ! Inget broblem med vinkeln alls ! Var själv väldigt skeptisk, men den är faktiskt riktigt bra. Inga problem för kvinns där inte !!
 
mitt sämsta verktygsköp är en talon trimmer på jula för några årsen.på den första gjick startsnäret av andra gången jag an vände den. jag åkte till jula fick en ny den andra var det en spricka i tanken den trendje gick startapparaten sönder på sen så bytte jag till mig en partner den gick tills garantin gick ut den jick ojämt och gick inte upp i varv. när jag skulle justera den såg jag att det var utvändiga torx på skruvarna och så var det et skyds hölge ivägen som var gjutet på förgasaren och man kom inte åt med en tång så jag tog avbitaren och klippte bort hölget och justerade för gasaren nu startar den på första draget och går utmärkt. nu har dom tagit bort talon trimmern ur sortimentet för att det var förmycket problem med den. som tur är
 
Rekord...
 
Köpte en sticksåg av märket ETC.Var helt omöjlig att såga med.Bytte den och tänkte att sälja den nya helt oanvänd till en arbetskamrat .Skulle demonstrera den för honom.Satte kontakten i väggen och drog igång den,det flög fjädrar,kulor och lite småttogott.Blev så trött att jag bara kastade den.
De följande är inte direkt några verktyg men fasiken så dåligt köp:Köpte ett packe spännband modell mindre för att surra brädor på takräcket och bilsläpkärran.Spärren kuggade över innan man hade spänt upp bandet,det räckte med att hålla emot för hand.På alla 4 också.Spännbanden var av märket Rawlin.
Köpte 5st konvektorelement på Byggmax.Fläkten slutade fungera eller skrek som en stucken gris på alla 1 år och 1 mån efter jag inhandlat dom..
Köpte julas kinagräsklippare förra året den 30e april.Skulle rycka i snöret 1 maj i år.Startkransen hade kärvat ihop.Usch för billigt!
 
Redigerat:
En best tools sticksåg tog 25 min innan jag var tillbaka på öb igen. Men men man får väl inte mer för 199kr.
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
Snailman
Köpte en gammaldags borrsväng hos clas i sjön, inte så bra när den böjer sig när man trycker till lite, minns även första verktyget från kina? med en diamant på som märke, var ett par tänger på obs, de böjde sig oxå om man tog i lite...
 
Hah, diamanten, jag har en polygrip från samma märke, passar definitivt in i denna tråd. Få lägen, mjuk metall, glapp något fruktansvärt.
 
Black & Decker Mouse... Borde ha köpt Festool DTS 400 EQ direkt...
 
Binesh: alla är vi barn i början :]
 
Jag fick växa fort :D Det där blev första och sista Black & Decker.
 
Binesh skrev:
Borde ha köpt Festool DTS 400 EQ direkt...
Den är inte mycket att hurra för den heller...
 
1337: Förstår att du inte gillar Deltexen? Varför? Finns det någon bättre slip än den i klassen?
 
För de 2000 kronorna hade jag väntat mig mer. Eller mindre kanske jag ska säga. Mindre vibrationer och mindre värme framförallt. Tycker heller inte om greppet. Skulle jag behöva en använda en liknande maskin använder jag hellre min gamla Festo DX93 eller DeWalt D26430. Fast de vibrerar ganska duktigt också samt blir varma.

Vill dock säga att DTS:en inte hör till något av mina sämsta verktygsköp.
 
1337 skrev:
För de 2000 kronorna hade jag väntat mig mer. Eller mindre kanske jag ska säga. Mindre vibrationer och mindre värme framförallt. Tycker heller inte om greppet. Skulle jag behöva en använda en liknande maskin använder jag hellre min gamla Festo DX93 eller DeWalt D26430. Fast de vibrerar ganska duktigt också samt blir varma.

Vill dock säga att DTS:en inte hör till något av mina sämsta verktygsköp.
Har du provat att skruvba upp hastigheten på maskinen och sänka styrkan på dammsugaren? Min hoppar inte när jag gör så. Å andra sidan kör jag i princip aldrig på hastighet 1-3 - just pga av hoppandet.

DX93 tycker jag är lite av en annan typ av maskin, och för små slipjobb håller jag deltexen mycket högre, för smidigheten och det fina resultatet. DW har jag dock inte testat.
 
Nja, nån gång har jag testat att skruva på hastigheten, fast då skruvade jag ner den. Tyckte inte det gjorde nån större skillnad. Damsugare änvänder jag inte tillsammans med maskiner. Får tuppjuck av slangjäveln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.