La-Z-spa finns återigen på Ica Maxi, såg det i helgen. Jag tror att de begärde 3995:- och det var den blå som de hade.
 
Ica Maxi i Trollhättan har den NYA ljusblå, som enligt reklamen har en bättre pump.
Jag skall strax ut och börja jämna till marken...:D
 
När jag hämtade ut min nya pump igår (värmaren gick sönder i den gamla) fick jag nya skötselråd. Det nya är att pumpen ska avkalkas mellan var 1 - 3:e vecka. Ventilerna in till poolen ska stängas och en avkalkningslösning ska hällas i i pumpen som sedan ska stå så i 24 timmar. Det här låter inte toppen för min del. Dels blir det en massa extrajobb och sedan måste cirkulation och värme vara avstängd till poolen under ett dygn varje vecka (eller varannan eller var tredje). Det är nog så tråkigt att man måste resetta värmaren varje dygn för att den inte ska stängas av. Jag funderar allvarligt på att försöka reklamera mitt köp och få pengarna tillbaka. Det kan knappast inte vara normalt att behöva utföra ett sådant här förfarande, utan snarare att det är en work-around för en dålig konstruktion. För att hålla driftskostnaderna jämna vill man ju undvika toppar och dalar i temperaturen och 24h utan värme leder till ett stort värmebehov vid tillkoppling. Sedan kan man ju inte heller använda poolen under dygnet som det ska avkalkas.
 
Det låter s**t tråkigt för dig, fredl, som har byggt ett snyggt trädäck runt den.

Jag har tittat på dyrare varianter, ca 100 000-150 000kr, men när jag inte vet det perfekta läget på tomten och det kanske inte kommer att användas. Kände jag att det är en perfekt modell för att hitta läget och bara få veta om vi kommer bada mer än nu i början.
 
TanjaoMarkus: Precis så som vi tänkte. Men förra sommarens bad gav oss blodad tand och vi kommer nog att kika på lite olika varianter. Jag har lekt med tanken på att kanske köpa en polytunna med elvärmare och isolera eller att göra som HemmaKatten och bygga ett. För att få ordentlig massage i karet (som inte kyler ner vattnet eller väsnas för mycket) får man nog punga ut rejält med pengar, men det vi njuter mest av är nog att sitta och njuta av ett varmt (och tyst) bad.
 
fredl: Hade du ett Series II spa? Jag har ett sådant och funderade på om jag har den nya pumpen eller inte? Men pumpen du fick är kanske ny för i år.

Vet du om de nya skötselråden finns online? Tittade på deras hemsida men hittade inget där. Vet du var det finns avkalkningslösnig att köpa, är det i en vanlig matvarubutik, typ Coop eller Maxi?

Jag har ju även en badtunna i glasfiber som följde med huset, dock utan kamin. Har fått tag på en kaminsats som måste svetsas ihop. Men då blir det ju tyvärr en lite större startstrecka innan man kan hoppa i vattnet :)
 
Hej.

Jag har en Lay Z Spa som jag använde förr året utan problem.
I år när jag satte upp den så märkte jag att värmaren inte fungerar.
Har kvitto och allt på den men jag köpte den på Harald Nyborg och dem säljer inte dessa längre.
Någon som vet någon som lagar dessa eller var man kan höra av sig om detta problemet?

Mvh Johannes Karlsson
 
earbay: Jag har ett series II. Kan försöka scanna det nya skötselrådet när jag får tid. Men i princip så är det som jag skrev. Var 1 - 3:e vecka, 24h (med pumpen avstängd och ventilerna till poolen igensatta) samma typ av avkalkning som till kaffebryggare. Viktigt att pH är 7,2.

haynes: Har det dem inte kvar så att de kan byta ut eller reparera så har du rätt att få pengarna tillbaka. Du kan ju alltid prova att kalka av dem enligt ovan.
 
Om det nu blir lite kallt emellanåt, är inte det lite gott på sommardagar då det är väldigt varmt?(om man nu ska se ur en optimistisk vinkel;-)
Jag funderar , eller har väl bestämt mig, för att köpa en lazy spa och jag hoppas att solen värmer upp det för mig en hel del under dagen iaf. :rolleyes:

Jag lägger hellre mindre pengar på en gummi jacuzzi än att lägga 50-100000 på en "riktig" som jag måste ha på samma plats hela tiden och inte ta med mig när jag byter hus. Enligt mig är det värt lite extra jobb för så lite pengar.

Simma lugnt!
 
Jag har ett oanvänt Lay-Z spa (beige series 2) som jag inte kan bestämma mig för om vi skall använda eller sälja. Vi har ett nybyggt hus och marken är ej iordninggjord. Vad har ni för underlag under era pooler?
 
Jag byggde en jätteenkel trall, som går att flytta om man är många.
Till stomme 9st 45x145 a 3,6m och till trall 30 st 28x120 a 3,6m.
Ny skall jag bara skruva dit en kant av 45mmx45mm som ramar in.

Hela tomten lutar lite och så jag var tvungen att få något som var plant. Använde tegelstenar och små trädgårdsstenar, +syllpapp, för att få det horisontellt, innan jag la dit trallen.

Sen blir det ett vattentätt partytält över, så jag kan bada även när det regnar.
 
EKO säljer just nu LAY-Z-SPA för 1 995:- :)
 
Begränsat antal.. Skynda! :)

Fråga: Hur tömmer man ett sådant här spa? Finns det ngn bottenventil?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.