Har precis börjat leta efter passande hus. Har fastnat
för pärlugglan. Är det möjligt att få detta hus med oinredd övervånig? hur mkt billigare blir huset då tror ni?
ska bygga i umeåtrakten.
 
Har nu fått svar på dessa frågor från annat håll..

Är det ngn som har byggt ngt av uggla husen med 1 1/2 plan som har några erfarenheter att dela med sig av.
Ngt som kan vara bra att tänka på?/ nödja? missnöjda
med ngt??
 
Vi hade montering av vårt Pärlugglan i slutet av förra veckan, vi är mycket nöjda så här långt. Vi bytte från Tornugglan till Pärlugglan under tiden som vi väntade på bygglovet, och nu när vi ser huset så är vi glada att vi tog 45 grader isf 38, övervåningen blir så mycket bättre nu.
 
ja jag kan nästan tänka mig det.. var oxå först inne på 38 grader men ju mer man funderar så känns det som att om man kan få det större där uppe så är det värt det.

Du har möljigtvis inte några bilder från huset som du kan maila mig?? Är så nyfiken på att se hur det ser ut i verkligeten. Vår säljare vi varit kontakt med här uppe i umeå hade inga bra kort. Det skulle även dröja etttag tills de skulle ha visning .

har ni köpt det nyckelfärdigt? ellerhar ni gjort mkt själva?
har ni bytt ut mycket?
lycka till med huset!
/Anna
 
Gnutten: tjenar, vilka tillval har ni gjort och vad har ni fått ge för dem? har ni bytat några vitvaror? rostfritt eller? skriv gärna ner vad ni gjort för tillval samt kostnader. Mycket intresserad utav detta...
tack!
/Daniel
 
Johana-9 och Fam Lindgren: Jag kan mejla lite bilder till dig/er vid ett senare tillfälle, sitter på jobbet nu utan tillgång till några bilder.

Vi har köpt huset nf i stockholms området för ca 1,6 milj, med tomt och annat som kommer till så landar vi på ca 3 milj innan vi kan flytta in. Anledningen till att vi köper nf är att varken jag eller min flickvän är speciellt händiga så vi hade behövt anlita hela släkten för att kunna göra huset färdigt. De till val vi gjort är att inte ta vitvarorna från LB utan köpa dessa själv, vi vill ha BRA grejor och inte det billigaste alt som siemens har. Vi valde ryggås i VR kostade ca 40' har jag för mig. Vi har även sett till att det finns möjlighet att sätta in en braskamin i VR, snackade med grundkillen som la in ett rör för tilluft i grunden. Vi valde även extriör-paketet (spröjs, gavelkors,  och liggande panel under fönster) för ca 10'. Vi kommer låta sätta in ett 5-21 fönster i ena hörnet i VR. Långväggen blir väldig konstig utan fönster har vi kommit fram till kostar ca 5-7'. Det är dock inte monterat från fabrik, utan det får snickarna sätta in på plats. Väggen på övervåningen som delar av det stora sovrummet till två små kommer vi inte låta montera. Vi kommer spara dörren så kan vi göra en egen vägg om det behövs i framtiden. Det var nog allt tror jag! Ni får fråga om det är ngt ni undrar över.
 
tackar för infon. Vore jätte kul om man fick se lite bilder.
Har ni byggt garage oxå?
 
ja maila gärna några bilder, hade varit kul att se.
/Daniel
 
johana-9 skrev:
Har ni byggt garage oxå?
Nja, vi kommer bygga ett garage någongång i framtiden. Vi förbereder för det genom att spränga och gjuta grunden nu innan vi flyttar in, men sen får vi se när vi spikar klart det hela. Vi tittade vad LB-hus skulle ha för ett 39 kvm oisolerat garage -> 140', men det var lite dyrt, så nu gör vi det själva!
 
är det lb hus som fixar grunden till garaget?
 
Nej, inte som det blev nu, vi kunde få grunden genom LB-hus, men eftersom vi väntar lite med att gjuta den så fixar vi det helt själva nu, vi hoppas kunna spara ett par tusenlappar på det sättet.
 
Hej alla pärlugglaspekulanter !!!

Vi var förra veckan och fick en offert på pärlugglan.

1630 TKr för ett putsat pärlugglan, helt standard utan tomt.
Ryggåstak låg på 33 TKr.
Nästan nyckelfärdigt -150 TKr.

Till Gnutten: Jag tycker också det skulle vara trevligt med lite bilder, om det går att fixa.

Gällande garage: Oavsett vilket hus vi väljer kommer vi att bygga garage/carport själva. Pris för gjuten platta ca 1000 kr/kvm enligt LB Hus. Säkert billigare om man gör det själv. Sen finns utmärkta byggsatser att köpa på nätet.

Ni som redan byggt pärlugglan. Skriv gärna om erfarenheter. Bra eller dåliga !

/Timellwannabe
 
Är det ngn som byggt med lb hus i umeå, som kan berätta om hur de upplevt att säljaren varit. Har än så länge bara haft mailkontakt med honom, ska träffas när man är säker på att amn har en tomt...
 
Timellwannabe skrev:
Hej alla pärlugglaspekulanter !!!

Vi var förra veckan och fick en offert på pärlugglan.

1630 TKr för ett putsat pärlugglan, helt standard utan tomt.
Ryggåstak låg på 33 TKr.
Nästan nyckelfärdigt -150 TKr.

Till Gnutten: Jag tycker också det skulle vara trevligt med lite bilder, om det går att fixa.

Gällande garage: Oavsett vilket hus vi väljer kommer vi att bygga garage/carport själva. Pris för gjuten platta ca 1000 kr/kvm enligt LB Hus. Säkert billigare om man gör det själv. Sen finns utmärkta byggsatser att köpa på nätet.

Ni som redan byggt pärlugglan. Skriv gärna om erfarenheter. Bra eller dåliga !

/Timellwannabe
Var bygger du? Jag fick ett pris idag av LB-hus på 1'709'000 (n.f.) och det var inte med puts. [-170'000 för n.n.f.]
Ryggås i VR för 35-40 tusingar.

Väl mött,
Lars
 
Jag glömde att tillägga att även vi har valt bort vitvarorna för att köpa en bättre standard själva. Vi har också valt bort den parketten som ingår, vi kommer i stället låta lägga in en 14mm parkett som är slipbar, det går nämligen inte att slipa original parketten.

Ett försök till fotoalbum finns på http://trollebo.frejd.nu, jag kommer uppdatera det fortlöpande under bygget (förhoppningsvis)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.