Hej,
Kan man begära att grannen flyttar sin telefonledning som går tvärs över vår tomt?
Tar Telia/Relacom betalt för sånt?

Mvh
 
Störs ni av ledningen?
Hur är den dragen?
 
Ledningen går diagonalt tvärs över hela tomten, totalt kanske 30-35 meter.

Störs väl inte så fruktansvärt mycket men hade tyckt det varit trevligt om den inte var där :)
 
Luftledning?

Tror det är svårt att kräva att den flyttas. Egentligen är det Telia (med dotterbolag) som ska flytta den, men det kan gå att flytta själv... Telia kan nog göra det men då kostar det...
 
Jag hade samma situation på landet.
Ringde helt enkelt Telia och bad dom ta bort den vilket dom gjorde.
Jag betalade inte ett nickel.
Sen kan det ju vara att det finns ett servitut i ditt fall. Jag hade det inte.
Det här var för fyra år sedan.
Ring och kolla !
 
Typiskt en stockholmare att störa sig på en sådan sak...

:)
 
Ligger nog en hel del sanning i det....

Vi har små, men extremt dyra tomter, då stör man sig nog lättare än om man har 25000 m2 i Knäckebrödhult.
 
Det framgår i Telias anvisningar att luftledningar skall icke dras över andra tomter. Finns det ingen servitut inskrivet hos dig att den får vara där kan du ringa till Telias samhällsingång 020505000 och be dom flytta den.
 
Jag förstår hur du tänker betalar vi miljoner pga läget så skall vi få vad vi betalar för jag menar det är ju därför det kostar som det gör.


Men kom ihåg att flytten inte är gratis även om den inte kostar dig ett nickel.......kostnaden tas ut på abonnenterna telia kommer inte bli billigare...tvärtom.
 
Mikael_L
Andy78 skrev:
Men kom ihåg att flytten inte är gratis även om den inte kostar dig ett nickel.......kostnaden tas ut på abonnenterna telia kommer inte bli billigare...tvärtom.
VA! Har Telia abonnenter kvar ?

;)
 
Mikael_L skrev:
VA! Har Telia abonnenter kvar ?

;)
Jo, tyvärr finns det telestationer där inga andra operatörer byggt ut än. När det väl är gjort kommer de mista en kund till här iaf...
 
Mikael_L
Vi lämnade Telias rör vid tomtgränsen och drar bara in bredband.
När dom vill ha dubbelt så mycket i anslutning som bredbandet och sen dyrare än IP-telefoni, tja... valet känns enkelt.
Det verkar inte som att Telia vill ha (nya) kunder.
 
Mikae_L. Du vill inte ha fungerande telefon under strömavbrott?
 
Mikael_L
Har mobil.

...och saknar behov av att vara 100% nåbar. :)
 
Men om du får hjärtinfarkt och mobilen är utan laddning och frun borta och du ramlar och bryter benet, visst skulle det vara bra att kunna ringa en taxi.

Prutte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.