Jag har stora väggytor som behöver spacklas för att sedan
målas över. Vilket spackel rekommenderas? Jag vill gärna
ha en sort som är lätt att slipa och som är lättjobbat.

Kom med så mycket tips och info om olika sorter som du kan :)
ju mer jag lär mig desto bättre.

tack
Martin
 
Beckers LH är ett bra spackel. Dalapro likaså. Dom stora tillverkarnas spackel håller en mycket bättre kvalitet än Byggmax, Landora mm, mm.
 
jag o många med mig tycker att Byggmax har ett väldigt prisvärt spackel.
 
Du är inte mycket för att hålla med du:D Dom enstaka ggr jag kommit i kontakt med byggmax spackel har det varit katastrof. Ska man bredspackla stora ytor skulle jag inte rekommendera det.
 
52an, om vi alltid skulle hålla med varandra så behövs ju bara en av oss;)

men trådskaparen kan ju söka på forumet på byggmax spackel...
 
Så sant, så sant.
 
J
Beckers LH spackel eller Sheetrocks +3 brukar jag använda
 
tack för svaren hittills...men det skulle ju vara trevligt att höra vad ni tycker är bra med respektive spackel, och jag är mer än tacksam för priser på de olika ni nämner samt var man hittar de billigast...budgetrenoverar :)
 
Alltid när jag har spacklat med Bygg-Max spackel har det alltid varit för torrt. Och det är en väldig nackdel när man ska bredspackla. Hade gått bra om det bara hade varit hål som skulle spacklas igen, men odugligt när det gäller skivspackling och bredspackling.

Beckers Breplasta LH kan du få för 255:-/10 liter.....
 
Nja, Bauhaus sålde väl det för 159:- /l.
 
Gillar också Beckers. :)
 
Beckers verkar ju vara det man ska satsa på, någon som kan bekräfta priset som 5.2 racing skrev 159.-/10 liter ...

tack
Martin
 
Kan ha varit nån drive om du har otur. Åk dit eller ring imorrn.
 
Mikael_L
Jag såg Becker LH på drive på Bauhaus för någon vecka sedan, vill minnas att priset stod i 189 eller 199:- för en tia.

Jag kör just nu med en hink som heter Basic eller nåt sånt, från Silvan.
Köpte det med bra rabatt nu när dom stänger ner varuhusen, tror det blev en typ 60-70 spänn för en tia. :)

Jag har ingen tidiagre spackelerfarenhet så jag kan inte säga ifall det är bra eller dåligt. För torrt har jag svårt att tro att det är. Jag slogs mest av hur löst det är ... ;)
Har spacklat några kvm nu med OK resultat, men jag vet som sagt inte ifall det skulle blivit dubbelt så bra med Beckers LH istället.
Jag köper en sådan nästan gång, så får vi se då. :D
 
Det kanske va 189:- Jag har dålig koll. billigare än Beckers nya hem, trots mycket rabatt var det iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.