Vad finns det att välja på egentligen? Kommer under året (eller åren kanske :p) som kommer sätta en ganska stor mängd kakel/klinker, 200-300 kvadrat iaf. Pillat lite på en korslaser och det känns som att det skulle vara ett ganska bekvämt tillbehör i det här fallet :) Självnivellerande är väl så gott som ett krav, annars tycker jag hela funktionen i mångt om mycket försvinner.
Kikat runt lite och det enda jag verkligen hittat är den här TamoLinern på Jula, som tipsades om i någon annan tråd om linjelaser.
Alternativt den här Gizmo'n hos proffsmagasinet.

Någon som har erfarenheter av dessa? Eller tips om någon annan laser i liknande prisklasser? Helst inte dyrare :rolleyes:

Blev lite frälst i Leica's Lino med mottagare när jag såg den. Det breddar ju användningsområdet lite känns det som (när man nu köper något är det väl lika bra att köpa något som man kan använda till så mkt som möjligt). Altan-, pool, garagebygge med mera känns som att man skulle klara av ganska hyffsat med sådan laser och mottagare? Någon som har erfarenheter av detta (d.v.s utomhusanvändning)? Tyvärr är det ju bara två linjer vilket trots allt nästan tar bort den ur tävlingen. Den verkar rätt nysläppt, nån chans att Leica skulle släppa en 3-linjers med mottagere tror ni? :D
Om man klarar 30m med mottagare skulle man ju faktiskt kunna mäta ut och väga av en ridbana på 20x60m om man ställer den i mitten? Det hade ju varit riktigt tufft då det planeras att anläggas en sådan i framtiden.

Den är lilla saken vore ju det ultimata, men prislappen ställer ju också ett ultimatum; Råna en bank eller köp något annat.... :surprised:

Det finns månde inget annat i lite mer human prisklass som jag skulle kunnat ha missa i min lilla spaning (håller tummarna)? Om vi tänker i banorna 3-linjer med möjlighet till mottagare.
 
Ah där har vi den, såg en till i en tråd, som jag sedan lyckades tappa bort (och inte hitta igen innan jag blev för trött igår :p).

Den verkar faktiskt riktigt vettigt, med tanke på att det skulle gå och köra med mottagare om man vill. Någon som sett en någorlunda billig mottagare? Eller som har jobbat och pillat lite med mottagre och kan dela med sig lite erfarenheter?

Man skulle kunna hoppas och anta att om man köper en mottagare att den fungerar till en rotationslaser också om man lägger vantarna på en sån nån gång?
 
Jula har ju en mottagare för under femhundringen. Har dock inte testat den med min FL40-3. Var i Skåne bor du mrVoodoo?
 
I malmö, med en del pendlande till Kristianstad på helger och lediga dagar (pluggar i malmö) där jag jobbar en del.
 
Snailman
har en lino med mottagare, men tar nog en månad till innan jag använt den utomhus...
 
Jag bor i Kävlinge, vill du kan du alltid svänga inom och kolla på lasern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.