Jag fick nyss ett sådant SPA i present :)

Efter plockat upp det såg jag att det ser bättre ut än på bilder :) är inte den blåa utan ljust och det står serie II på den så de har väl ändrat något på nya modellen.

Efter valt en bra ställe på altan fyllde jag upp den och har nu ca 33 grader i den inte fel att bada i den då.

Har i klor och ph ligger väl på 7,4-7,6

Min fråga är
Ska man låta värmaren vara på 24/7 på säg 33 grader?
Hur ofta bör man byta 100% alt 50% vatten?

Tycker filterfunktionen på tex flugor mm som flyter har svårt att renas bort tips hur man kan göra det bättre, på vår stora runda pool har vi en skimmer vid ytan som tar allt sådant

Vore kul om några flera med denna SPA modell ville skriva och tipsa..

Tack
:)
 
  • spa_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tjena! jag har inget svar bara en undran har lite problem med mitt lay-z spa lyckas inte värma upp de har bara ökat 2 grader på flera timmar vart ditt varmt fort? kände man att vattnet i slangen ut var varmt?
 
aifus skrev:
tjena! jag har inget svar bara en undran har lite problem med mitt lay-z spa lyckas inte värma upp de har bara ökat 2 grader på flera timmar vart ditt varmt fort? kände man att vattnet i slangen ut var varmt?
Jag vet inte vad du menar med slangen men utloppet i pool känner man är varmt

Värmer ca 2 grader i timmen på vårt.

Se till att rengöra filtret noga kan bero på det.
 
A
[

Min fråga är
Ska man låta värmaren vara på 24/7 på säg 33 grader?
Hur ofta bör man byta 100% alt 50% vatten?

Tycker filterfunktionen på tex flugor mm som flyter har svårt att renas bort tips hur man kan göra det bättre, på vår stora runda pool har vi en skimmer vid ytan som tar allt sådant

Vore kul om några flera med denna SPA modell ville skriva och tipsa..

Tack
:)[/QUOTE]


Liamab
Nu såg såg jag att du hade skickat pm till mig så det har jag svarat på. :) Svärföräldrarna har haft ett och dom hade inte värmen på annat än när dom skulle bada på kvällen, dag tid om dom tog ett "svalkande" dopp så brukar den håll runt 24 grader så det tar inte alls lång tid att få upp den till 38. Va noga med att ha locket på och använd håv till fluger å sånt! Vet inte på rak arm hur ofta dom bytte vatten, men dom duschade alltid av sig innan dom hade "spakvällar" underlättar väl lite mot den värsta skiten :) Kollade som hastigast på den varianten du fick. Snyggt att den inte är skrikblå längre iaf. Lycka till!
 
A
Va tror ni om denna då?? Är det nån som har provat (finns på JULA)
 
tack för svaret men måste vara nåt fel på min isåntfall den är ny och aldrig använd så filtret kan inte vara smutsigt sen blir den inte varm nånstans, får åka o lämna in den dryggt!
 
liamab skrev:
Jag fick nyss ett sådant SPA i present :)

Efter plockat upp det såg jag att det ser bättre ut än på bilder :) är inte den blåa utan ljust och det står serie II på den så de har väl ändrat något på nya modellen.

Efter valt en bra ställe på altan fyllde jag upp den och har nu ca 33 grader i den inte fel att bada i den då.

Har i klor och ph ligger väl på 7,4-7,6

Min fråga är
Ska man låta värmaren vara på 24/7 på säg 33 grader?
Hur ofta bör man byta 100% alt 50% vatten?

Tycker filterfunktionen på tex flugor mm som flyter har svårt att renas bort tips hur man kan göra det bättre, på vår stora runda pool har vi en skimmer vid ytan som tar allt sådant

Vore kul om några flera med denna SPA modell ville skriva och tipsa..

Tack
:)

Hej!

Är på jakt efter denna lilla pool.. du vet möjligtvis inte vart man kan finna en? :)
 
Hej alla lay-z spaare!

Nu tycker jag vi väcker liv i tråden. Jag börjar. Köpte mitt spa i höstas på ICA Maxi för halva priset. Nu funderar jag på att köra det i sommar men har ingen lämplig plats att sätta upp det på, så nu funderar jag på att bygga en altan för den om nån helg. Tänker mig en rektangulär altan med en cirkel som sticker ut i ena hörnet där spaet får stå. Återkommer kanske med bilder om nån är intresserad. Är det någon annan som har gjort nått som du vill visa upp så skulle det vara mycket uppskattat.

Vi hörs!
 
Jag är sugen på ett Lay Z Spa. Vart köper jag det? Har inte hittat något på nätet...:confused:
 
Haha, blocket killen var ju lustig 2800 för ett beggat Lay-Z-Spa och han hävdar att nypris är 5000... Glöm det.

Tipsa gärna om ni hittar billiga nya nånstans.
 
kul att denna e igång igen. Har också funderingar på att köpa ett, men vart säljer rusta maxi o dom fortfarande?
mvh Jocke
 
De finns på amazon i england. Har tidigare beställt filmer och böcker där ifrån men vet ej om de levererar större saker till sverige. Det var iaf enkelt att betala och leveransen var snabb. Priser är 349 pund och de ligger på ca 12kr= 4200sek. Googla på Lay-Z-Spa i andra eu länder och kolla frakt priset. Lycka till...
 
Tittar man på priserna här ovan så ser man att Amazons pris i England är rätt högt, tror det är bättre att vänta in rusta eller ica maxis kampanjer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.