Står inför att bygga ett lösvirkeshus och har skickat ut offertförfrågan till de större aktörerna i Stockholm. Intresset verkar inte vara på topp minst sagt... Tips på bra och framförallt prisvärda bygghandlare i södra Stockholm emottages tacksamt!
 
Optimera i Länna kanske kan vara värt att kontakta, upplever dem som prisvärda
och har en snabb service iaf vad gäller leveranser
Lycka till
 
Den enda som är prisvärd utan förhandling är byggmax, och där kanske man inte handlar till ett helt hus.....

Jag tycker att Fredells, ByggOle Nacka och Beijer Lissma är givna val att utvärdera, med fördel för Lissma som alltid gjort ett riktigt bra jobb.

Du ska ju handla så mycket att du kommer få bra priser av alla om du bara lägger ner lite tid på det. Att bara maila är dödfött, maila, följ upp med telefonsamtal, visa att du ska köpa NU!
 
P
Bygma i Trollbäcken ligger väl ganska nära dig?
 
Precis som MathiasS skriver.
Skriv ner exakt det du ska ha, vilken mängd och säg att du vill ha det inom ett par veckor så ska du se att det händer något.

Ett mail typ "jag ska bygga ett helt hus, vad får jag för pris hos er" är det få om ens någon som ger ett konkret svar på.
 
Själv gör jag så att jag köper gips, osb skruv och en del virke på Byggmax i haninge, kopplingskabel på biltema, apparat- och kopplingsdosor på byggmax (1 kr billigare på bauhaus men byggmax har haft sådana med låsbläck i).
 
Tack för tipsen! Kommer göra en utvärdering när allt har kommit in och det blir spännande...
 
Köper det mesta på Hornbach.
Helt klart billigast på det mesta inom bygg tycker jag. ..
Kopplingskabel skiljde enormt i pris jämfört med Biltemas. Bättre pris på Hornbach dvs. Men som sagt.. Tål alltid att kollas upp och jämföras. De kan ju ha lock priser på vissa saker och betydligt dyrare på annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.