Det har ju skvallrats lite om att Festool skulle höja priserna den 1/4. Ett flertal handlare har bekräftat detta. Eftersom jag ibland tycker att jag är ekonomiskt lagd(!) så såg jag till att beställa ännu en Festoolmaskin (som jag endast med en stor portion fantasi kan motivera rent praktiskt) före prishöjningen. Det blev en DTS 400 EQ-plus med 3 x 100 st Brilliant 2 slippapper. Jag skall hämta grejerna idag hos min lokale Festoolskojare. Timmarna segar sig fram.

Vad beställde ni andra före prishöjningen? Tänkte att det kunde vara ett trevligt fredagsämne!

/Mattias
 
1 T 15+3 Li 2,6 Set och 1 Centrotec Systainer.
Jag som inte skulle köpa en Festoolskruvdragare ;)
 
P
Jag köpte

skruvdragare T 15+3 Li 2,6 Set
exenterslip RO 150 FEQ-Plus
dammsugare CTL 22 E SG
sticksåg PS 300 EQ-Plus
handöverfräs OF 1010 EBQ-Set
förbindningsfräs Domino DF 500 Q-Set
trekantsslip DX 93 E-Plus
planslip RS 300 EQ-Set

centrotec -08 lådan
domino brick lådan
2 olika systainrar med slangset till dammsugaren
3 andra olika systainrar av diverseslag
olika sorts slippapper
longlife påse

och jag är nöjd :p och mer saker blir det..
 
Det blev en CTL22 + städset + longlifepåse och en PS 300 EQ+ sticksåg.
Frugan vet inte om sticksågen än ;)
 
62_an skrev:
Det blev en CTL22 + städset + longlifepåse och en PS 300 EQ+ sticksåg.
Frugan vet inte om sticksågen än ;)
tänk så glad hon kommer att bli när du kommer hem med en helt ny sticksåg till henne!
 
Daniel_N skrev:
tänk så glad hon kommer att bli när du kommer hem med en helt ny sticksåg till henne!
Och till mig - inte att förglömma ;)
Hon var faktiskt med på att vi skulle investera i dammisen, men sticksågen tyckte hon vi skulle vänta med...Men, i träsket så är det tydligen svårt att motstå frestelserna.
Så den är tillsvidare gömd i garaget.
Vi får se om hon märker nåt när jag ska såga till en alu-plåt nu i helgen...Vad jag vet så är hon inte färgblind, så hon borde se skillnad mot den gamla gröna Boschen!
Det är nog bäst att hon får se den i arbete - lättare att motivera ;)

Förresten - kanske man kan få tillbaks ett par tusen vid försäljning av den gamla om man målar om den till svart med ljusgröna detaljer? (den kostade 300:- för 15år sedan) :D
 
Det blev en TS55 och en MFK700 att komplettera den snabbt växande högen systainers med.

/B, som ännu ej nått botten i det svartgröna träsket....
 
62_an skrev:
Och till mig - inte att förglömma ;)
Hon var faktiskt med på att vi skulle investera i dammisen, men sticksågen tyckte hon vi skulle vänta med...Men, i träsket så är det tydligen svårt att motstå frestelserna.
Så den är tillsvidare gömd i garaget.
Vi får se om hon märker nåt när jag ska såga till en alu-plåt nu i helgen...Vad jag vet så är hon inte färgblind, så hon borde se skillnad mot den gamla gröna Boschen!
Det är nog bäst att hon får se den i arbete - lättare att motivera ;)

Förresten - kanske man kan få tillbaks ett par tusen vid försäljning av den gamla om man målar om den till svart med ljusgröna detaljer? (den kostade 300:- för 15år sedan) :D
Det är ingen fara, ta det du lugnt, hon ser ett verktyg, inte ett grönt eller svart grönt, bara ett verktyg.

Jag tyckte själv det var underligt att min fru inte ser skillnad på de olika verktygen till den dag jag skulle duscha och det står en stor blomma i duschkabinen. Jag undrade vad jag skulle göra med den, duscha med den på plats går ju inte. Ställ den där den brukar stå sa hon.

Hur skall jag veta var den brukar stå? vi har många blommor... :)

--- Mats ---
 
bengtn skrev:
Det blev en TS55 och en MFK700 att komplettera den snabbt växande högen systainers med.

/B, som ännu ej nått botten i det svartgröna träsket....
Finns tyvärr ingen botten :(
Köpte faktiskt inga maskin, känner mig faktiskt rätt så tillfredställd för tillfället, dröjjer väl nån dag sen är den känslan som bortblåst och man är och fingrar på Vac-sysen och ett extra mft bord :)
 
Kände mig sjukligt sugen att beställa en CTL22 men lyckades på nåt märkligt vis behärska mig..?
(lite läskig känsla, nästan så man undrar...)

Nåja snart är de nya priserna 'vardag' och första Festoolköpet är genomfört. :)

/'still a virgin'
 
FredrikR skrev:
Kände mig sjukligt sugen att beställa en CTL22 men lyckades på nåt märkligt vis behärska mig..?
(lite läskig känsla, nästan så man undrar...)

Nåja snart är de nya priserna 'vardag' och första Festoolköpet är genomfört. :)

/'still a virgin'
Varför inte CTM? Får för mig den är mer snickardammsorienterad?

--- Mats ---
 
Jo sant, prisskillnaden gjorde jag att tänkte mig en CTL, men man kanske lurar sig själv eg. :)
 
Det blidde följande:

Bordsfräs
MFT/3
CTL midi
Plug-it slang
T 12+3
samt diverse tillbehör
 
Det bidde 1st Dominos (dvs brickorna och frässtålen) systainer.
 
Redigerat:
Mikael_L
För mig blev det ju första svart-gröna maskinen. :)

Jag har vacklat länge om en TS55'a, men nu hade ju SMS paket tillsammans med 2 skenor och extra klinga för 4995:- +moms.
I telefon passade dom givetvis på att påpeka den kommande höjningen, så jag fann ju för gott att lura dom (mig själv? :)) och beställa på momangen.
Men fortfarande verkar dom ha samma drive. Iaf enl hemsidan, http://www.smsservice.se/index.php
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.