halloy skrev:
Jag blev lite rädd när jag tittade på deras planlösningar. En arkitekt som ritar ett hus som deras nr III, börjar jag undra över vad personen har för utbildning och kunskaper. Att behöva gå in i hallen, genom ett bibliotek och sedan genom vardagsrummet för att komma till köket, är ett katastrofalt misslyckande. Tillochmed jag skulle kunna lösa husets planlösning på ett betydligt bättre sätt, och jag är definitivt inte arkitekt.
Nä det kan jag dock hålla med om att det inte var så särskilt smart
 
halloy skrev:
Jag blev lite rädd när jag tittade på deras planlösningar. En arkitekt som ritar ett hus som deras nr III, börjar jag undra över vad personen har för utbildning och kunskaper. Att behöva gå in i hallen, genom ett bibliotek och sedan genom vardagsrummet för att komma till köket, är ett katastrofalt misslyckande. Tillochmed jag skulle kunna lösa husets planlösning på ett betydligt bättre sätt, och jag är definitivt inte arkitekt.
Kolla på alla planlösningar och du märker att det är någon med antingen dåliga kunskaper alternativt väldigt annorlunda tankegång!
För mig känns det som att man börjat med utsidan och sedan ägnat 5 minuter att placera ut rummen. Vansinniga planlösningar i min mening.
Om någon vill kolla igenom skiss VIII och förklara för mig vad man tänkt skulle jag bli glad.
 
Mikael_L
imported_Anders_S skrev:
Om någon vill kolla igenom skiss VIII och förklara för mig vad man tänkt skulle jag bli glad.
Om man bortser ifrån "finessen" att man måste gå genom själva matlagningsdelen eller genom toan för att komma in/ut i huset :D så verkar det ganska hyggligt. :)
 
Hej Joel

Vi lämnade våra förslag till en arkitekt, så gjorde han ritningarna till bygglovet.
Vi har gjort alla upphandlingar på material och underentreprenörer (markarbeten, el, smide & vvs) själva, det finns massor av pengar att spara på att ta in anbud på olika saker.
Har gjort väldigt mycket arbete själva!

Bifogar planritning bottenvåning, fler bilder kommer!
 
Lite bilder !
 
  • DSCN4532.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN4547.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN4530.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN4529.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN4520.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
p480aja skrev:
Lite bilder !

Tjena!

du har inga fler bilder på huset och gärna även på planlösningen på övervåningen hur ni löst det som man skulle kunna få kika på för lite ideer?

Ser ut att bli ett riktigt fint hus!

Är det klart nu? isåfall vad landade total summan på ? vart det 3milj med tomt och allt?

Mvh Fredde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.