Som rubriken lyder, har ni några tips på företag/personer som är duktiga map att anlägga en grund till hus och garage i Höör?
 
Använd er inte av BEAB. De har anlagt vår grund i Klågerup (Myresjöhus) och skinnar dig fullständigt på allt annat extra. Ockerpriser och vill ha svart betalning! Inte seriösa. Ber du om en offert på ett arbete så "glömmer" de detta och utför arbetet för att därefter kräva betaning efter sin egen icke marknadsanpassade prislista. Oseriösa och otrevliga!
 
RPV har gjort bra grunder i trakten.
 
Sjöbo schakt har gjort ett mkt bra jobb i st Råby, ett nytt radhusområde med en del fristående.
 
För allt i världen. Anlita inte comab. Större klåpare har jag sällan skådat.
 
MrBygg skrev:
För allt i världen. Anlita inte comab. Större klåpare har jag sällan skådat.
Varför? Kommentera gärna. Tack för tipset dock.
 
För att nämna några saker. De fuskade med grannens plintar till garaget. De var så dåligt gjorda att man i princip kunde sparka omkull de. De gjöt plintar hemma hos mig och lyckades stänka cement på den putade fasaden. Den hårdgjorda ytan hos en annan granne skulle bestå av 30 cm makadam,men var i själva verket ca 15 cm. De fick gräva upp hela uppfarten. Det finns mer att berätta, men jag håller där.
 
Vi har också haft med COMAB att göra och jag tycker inte om snacka skit men tyvärr måste jag också avråda er.
Vi skulle ha 35kvm hårdgjord yta för uteplats..... ca 20-25 i djup.....
ytterområdena (ca 10 kvm hade bara täckts med 3-5cm makadam direkt på leran......
Upptäckte det när jag skulle borra för några plintar ganska nyligen...

Lät en grävare på plats i området fixa till det....... har kontaktat och klagat hos COMAB men de har inte ens bemödat sig att svara....

Vidare har de dumpat en del(gissninsvis ca 5-10m3) av leran de schacktade från vår tomt på granntomten.... (i priset ingick bortschaktning och deponi)...... jag fattar inte varför då de faktisk ändå körde iväg den största delen (55m3)....

mitt tips ...välj ngn annan....
 
Hej,

Om ni inte redan, har fått hantverkare, som ska göra er grund, så rekomenderar jag VA-gruppen i Höör. De har gjort vår till vår Smålandsvilla och till en annan Smålandsvilla till bekanta. Dessutom har de i princip anlagt alla tomter på Solistvägen i Höör (Karlslund) inklusive vår (vi fick rabatt på detta när de gjort vår grund också). Vi var inte nöjda med lutningen av vår uteplats och de gjorde om den utan problem och extra kostnad. Hemsida: http://www.va-gruppen.se

Lycka till vad ni än väljer (eller har valt)!
 
Tack!!

Hur mycket kostade er grund? Gjorde ni garaget också?
 
Kan också rekommendera Ncon, har sett deras resultat vid ett flertal tillfällen. Det jag har att säga om Comab eller Manico som de hette då är att de har lång erfarenhet av att köra betongslip :) .
 
Jag anlitade polskbyggfirma.se efter att ha tagit offert från flera andra. Bla Comab.

Utmärkt jobb till ett bra pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.