Det skulle vara intressant att se hur många annonser som får ett avslut på blocket, för t.ex. den skruvdragaren verkar ju vara liiiite fel pris på ...
 
Kära hjärtanes, nyckelchuck! Det var längesen.
DEt kanske verkligen är en Bosch, men den måste ju vara tidigt 80-tal. Det är mycket möjligt att den kostade 1500:- som ny. Men nu har den i så fall ett värde som veteranmaskin.
 
Mikael_L
Det är säkerligen en riktig, men gammal, bosch.
Jag skulle gissa på sent 80-tal istället, kanske tom tidigt 90 -tal.

Jag köpte en Makita på sent 80-tal, den hade fortfarande nyckelchuk då ...
 
andersmc skrev:
Kära hjärtanes, nyckelchuck! Det var längesen.
DEt kanske verkligen är en Bosch, men den måste ju vara tidigt 80-tal. Det är mycket möjligt att den kostade 1500:- som ny. Men nu har den i så fall ett värde som veteranmaskin.
Mja, du får nog lägga till 10 år på din uppskattning, tidigt 90-tal är nog mer precist, och nypriset låg nog en aning högre. Köpte själv en sån där, men med snabbchuck och den kostade om jag inte minns tokigt runt 1800-2000 med 2 batterier och entimmes snabbladdare på rea, listpris låg nog snarare över än under 3000. Batteriverktyg har haft en liknande utveckling som hemelektronik, man får lättare starkare och bättre specade grejer för jämförelsevis mindre pengar, men jag har svårt att tro att man på 20 år till kan köpa nya batterier till det som är nytt idag, men det går till de där.
 
Mikael_L skrev:
Det är säkerligen en riktig, men gammal, bosch.
Jag skulle gissa på sent 80-tal istället, kanske tom tidigt 90 -tal.

Jag köpte en Makita på sent 80-tal, den hade fortfarande nyckelchuk då ...
Snabbchucken i var mans borrmaskin slog väl egentligen igenom först i mitten av 90-talet, ungefär samtidigt som batterimaskinerna började gå att använda till mer än småjobb om jag inte minns fel?
 
En sådan där gammal Boschdragare från tidigt 90-tal har jag haft... Sålde den med kasst batteri, men i övrigt nyskick på Tradera häromåret för 100 spänn.
Tycker nog att 1500 är liiiite i överkant, man får ju en sprillans modern dragre för samma pris.
 
SC Aero skrev:
Vad tror ni om denna på Tradera då ;)
[länk]

Ett riktigt fynd :D
Helt fantastiskt! Två Mätare - å för hundra bagis.

Ett klart köpläge:D
 
Micke184 skrev:
Helt fantastiskt! Två Mätare - å för hundra bagis.

Ett klart köpläge:D
eftersom frakten går på ytterligare en hundring så är det läge för gruppköp!

:p
 
Yup, men det var iaf Hultafors-stockar. De kostar ju dryga 30 spänn styck på Byggmax ;)
 
:eek: Måste va ett par tungviktare, med tanke på frakten. :D
 
Immobil skrev:
:eek: Måste va ett par tungviktare, med tanke på frakten. :D
med tanke på utroprispet på 100+kr okänt reservationspris så kan man nog förvänta sig att de är i riktigt fin kvalitet också....
 
Mikael_L
Han glömde väl helt enkelt att skriva att Elvis haft dom, kommer från Graceland :D :D :D


Fö skulle tummisarna passat bättre i tråden "roligaste verktygsannonsen" .... :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.