Tack för det, då vet vi :)
 
M
Hej hej alla!

Uppdaterar med ett par bilder på den Entre' som vi slitet med den senaste tiden samt spotlights på fasad/takfot, hoppas i vanlig ordning att det smakar!
 
  • 100_3797.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3839.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3838.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3841.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3830.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3833.jpg
  • 100_3817.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3819.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ja vad säger man? otroligt fint hus! :)
 
M
Tack så mycket janne, värmande ord i vintermörkret! (Det ÄR mörkt hör ute om kvällarna numera...)
 
Mycket fint hus du har byggt.
Det verkar vara 7" dubbelfasspont på ytterpanelen eller... Hur tjock är den?
 
Jag måste säga att det var ett av de vakraste husen jag någonsin sett, och läget... *avundsjuk*

Jag hoppas att du finns kvar här på forumet för jag skulle vilja fråga om det som sitter på väggen iinlägg #68,bildenlängst ner till höger. Är det lådor eller vad är det, ser väldigt smart och snyggt ut iaf :)
 
Första gången jag är in i den här delen av forumet, finns onekligen hur mycket som helst att kika på här på byggahus.

Kul att se ett lösvirkeshus växa fram, blev otroligt fint med stora fönster mot vattnet. Det är ju populärt med stora fönster på alla hus nu för tiden men det är inte många som har det så befogat som ni med tanke på den fantastiska utsikten, inget man tröttnar på i första taget. Ett väldigt fräscht intryck i hela huset med underbart mycket ljus, snyggt jobbat!

Bor själv i en 20-talsvilla 15m från stranden och njuter i fulla drag varje dag av utsikten. Tycker det kan vara som mest vackert på sensommar/tidig höst när det ofta ligger dimma över vattenytan och morgonsolen tittar fram över bergen. Håller nu som bäst på att bygga en vedeldad bastu vid stranden (finns under socialt & projekt).

Hoppas ni får många års njutning i ert nya hus!
 
M
Tack för alla trevliga kommentarer! Oerhört kul att ta del av andra personers åsikter. Jag kan hålla med om att morgonljuset på höst/vår är speciellt, inte minst när alla färger kommer ut. (#92 morgonkaffe någongång i okt/nov).

Det stämmer att den liggande fasadpanelen är 8" dubbelfasspont med tjocklek på 30mm vilka sågats tillsammans med svärfar.

Lådorna på bild 68 är i själva verket platsbyggda skåp vilka klätts med Mano luckor från KVIK (samma serie i kök, hall, badrum och tvättstuga)

En fortsatt trevlig helg till er alla formumbesökare!
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.