Vår gamla Philips 28" börjar se oroväckande grön ut i synen, och trots att jag har den kompletta servicemanualen så tror jag att den nog är redo för pension efter 20 års trogen tjänst.

Dags för ersättare mao.

Har någon här erfarenhet av LCD skärmar med LED belysning? Tar gärna emot en rekommendation! Full HD, PS3, dator, ja det vanliga köret. Och så multistandard förstås, måste klara amerikanska format.
 
Redigerat:
Du kanske skall ta det lite stegvis och byta upp dig till en 32" CRT? Du kan får en bättre beggad för ett bra pris.... ;)

Sorry, inget svar på din fråga.
 
Känns nog som ett litet steg bakåt.:D
 
Tänker du på OLED skärmar?
 
Varför är fullHD viktigt?
Du skriver inte att du ska sitta 1m ifrån och använda den som Windowsdator skräm.
 
Ska du ha LED och Full-HD så begränsas väl urvalet till Samsung. Sony och Philips har några modeller också. Samsung LE-46A796 har fått bra omdömen men jag har inte sett den själv.
 
Full HD för att titta på Blue-Ray från PS3 mm.

Samsungburken verkar väldigt trevlig, men faller på att jag måste ha multi-standard (Eur/USA) format. Har massor med USA-prylar som måste funka, PS3:an bla.

Både Sony och Philips har multi-standard, så det blir att analysera och jämföra.

Tack för hjälpen!
 
LED tekniken har ju precis börjat ta fart och apparaterna på marknaden är fortfarande dyra (fast det kanske inte är något problem?).
Om det nu står mellan Sony (3 modeller) och Philips (1 modell) (filtrerat från Prisjakt, vet ej om det stämmer...). Där 42" Philips går loss på 26500:- och billigaste Sony (46" i lager) går loss på 37500:-.
Väldigt dyrt enligt mig, fast det kostar att ligga på topp... (i ett halvår eller så, sen är det nya prylar som gäller)
 
Jo, timingen är inte optimal, inköpet var planerat till slutet på året. Vi får hoppas att den gamle tjockisen hänger med ett tag till men det ser inte lovande ut..
 
Dock inga problem att få tag på en beggad CRT för inga pengar alls om den gamla skulle klappa ihop i förtid. De pengarna får du tillbaks med en ränta som ingen bank kan erbjuda bara på att vänta.
Tippar att Sonys 46" kommer att ha droppat 10k innan årets slut och att du kan köpa dig en hygglig CRT för en femhundring. Och det lär ha dykt upp en uppsjö nya modeller, men man kan ju inte vänta i evigheter heller.
Vet inte hur många dåliga köp man gjort i sitt liv, 5000 för en digitalkamera som var gångbar i ett halvår. 15000 (+3000 för en usel skrivare...) för en dator (1995) som klarade sig i ett år...
 
Det föll mej också in att köpa något bättre beg, men det är inte lika kul! :D Hustrun får bestämma tror jag.

DYRA prylar har man ju köpt.. värst var väl en Apple laserskrivare 1985. 50 000!! :eek:
 
förstår inte ditt "problem" med multistandard...
allt du kopplar via HDMI skall funka oklanderigt med moderna apparater.

Skulle i din sits väntat tills dom nya modellerna släpps i mars/aprill o då nog satsat på en ny panasonic plasma.
 
Nimajneb skrev:
förstår inte ditt "problem" med multistandard...
allt du kopplar via HDMI skall funka oklanderigt med moderna apparater.

Skulle i din sits väntat tills dom nya modellerna släpps i mars/aprill o då nog satsat på en ny panasonic plasma.
Vad jag har förstått så har man via HDMI fortfarande olika bildformat, bildfrekvens och färgkodning i Europa och USA.

Har snöat in lite på LCD/LED..
 
har aldrig hört någon som haft problem med att köra en amerikansk bd på en amerikansk pS3 på en svensk TV. men om du hittar en modell du gillar så ställ en kontrollfråga på http://www.minhembio.com/forum/
 
mycke_nu skrev:
Vad jag har förstått så har man via HDMI fortfarande olika bildformat, bildfrekvens och färgkodning i Europa och USA.
Jo men HDMI ska klara av alla dessa format. I synnerhet version 1.3.

Färgkodningen är väl densamma. Det som skiljer lite är de lägre upplösningarna, typ 480 och 576 linjer. Men jag kan minnas fel, Har hänt förr! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.