Vi kan vänta till ditt hus är färdigt ... rucklet lär inte bli sålt i första taget ... :D

Har viss förståelse för din hustrus inställning just nu ;)
 
Bästa är en av bilderna på tomten.... "lite väl lummigt....."

Spökar det... jag ser ingen på bilderna..?

kanske dags för en ny film, liknande Drömkåken, fast som dokumentär.. :)
 
Svärfar har stuga på Österlen, så det vore ju kanon att avnjuta en vecka i St Olof. Man blir ju till och med rik på kuppen, enligt uträkningen ovan iaf!!!
 
Ha ha! "Nära till härlig lövskog" jojo alldeles in på knuten! Undrar vad det står för årtal på almanackan?

Fint hus dock, ligger faktiskt ett liknande övergivet utanför Vänersborg alldeles vid vägen mellan Lilleskog och RV 44/47. Undrar hur det ser ut inuti. Kan dock säga att om ni tycker det är igenväxt trädgård vid det skånska huset skulle ni se detta. Om ni kollar på flygbilden så ser ni ett mörkt område nedan/ till höger sida om korsningen, det är tomten med hus och uthus..

http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&mapstate=7;12.568674663718548;58.33477507019438;a;12.556363946168435;58.34072033769798;12.580985381268663;58.328829802690784;891;812&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&what=map

275000... nja, inte direkt, kan dock bli bra med lite pyssel.. Fast å andra sidan lägger man sedan en miljon på jobb/material så har man ett toppenhus! :)
 
Redigerat:
Är inte den flygbilden väldigt gammal ? Saknar rondellen Smärgels kurva, och det är ju ett antal år sedan den byggdes.

Ser inte riktigt huset du syftar på framför mig, men skall titta lite extra när jag åker förbi där nästa gång !
 
Har ni lagt märke till ytterdörren, den ser tamefan ny ut. Hur tänkte de här?
 
bumpaberra skrev:
Har ni lagt märke till ytterdörren, den ser tamefan ny ut. Hur tänkte de här?

Dörren är ju det första man möter innan man går in i huset. Ett gott första intryck är ju som bekant jätteviktigt. Därefter är man alltså mer förlåtande med alla brister. ;)
 
Mår illa bara av att se eländet!! Någon form av barmhärtighetsmord på detta hus borde vidtagas! (Inte meningen göra ngn upprörd, bara min åsikt om huset...)
 
K
Jag må vara galen, men jag blir sugen när jag ser sånt. Hade jag haft råd att vara i krokarna och pula utan att behöva jobba så skulle jag slagit till :)
 
Ja inte f-n är det omöjligt att få fason på, det bökigaste som finns är ju att behöva rätta till sånt som någon klåpare har gjort innan och det slipper man.
Och hur mycket överraskningar kan det finnas, syns på långt håll vad det handlar om?
 
Ähh inte så farligt ändå. Motorsågen och sen fräser man stubbarna så är gården klar.

Stommen ser ju helt ok ut.

Känns faktist inte mycket värre än många andra kåkar där man "snyggat till" felen.

Bara att rensa ur all skit ur huset skulle ge mycket.

Skulle lätt ha köpt men har en annan rivningskåk att ta hand om ;)
 
Ingper skrev:
Är inte den flygbilden väldigt gammal ? Saknar rondellen Smärgels kurva, och det är ju ett antal år sedan den byggdes.

Ser inte riktigt huset du syftar på framför mig, men skall titta lite extra när jag åker förbi där nästa gång !
Nä, det har du rätt i, den rondellen är inte med .. hmm den är ju några år nu.

Hursomhelst det ligger precis i korsningen vid kyrkan, på höger sida om du åker mot Vargön.

Kika noga, är det mörkt syns det inte alls.
 
v-g skrev:
Känns faktist inte mycket värre än många andra kåkar där man "snyggat till" felen.
Det är svårt att "snygga till" att golvet har kollapsat ned i källaren ... så liiite värre är det nog, men jag förstår vad du menar.
 
it-snubben skrev:
Är det bara jag som tänker "skräckfilmshus"? Värmepannan ger mig rysningar :eek:
Haha, jaa! Vill ha den.

Cheesus skrev:
Nu spinner tanken igång igen...ska vi tillsammans köpa skrället och bygga om det till en urläcker bostad med blocketfynd och billigt virke ( var man nu kan hitta det? ) . 100 man som kör i 5-skift under en vecka fixar lätt till detta hus. En rolig semester och sen delar vi stålarna efteråt.

Alla kommer vinna på detta...massor av erfarenheter och nya kontakter! Dessutom fruktansvärt kul.
Jag är med alla gånger! Fler som är intresserade?
 
tallmilan skrev:
Det är svårt att "snygga till" att golvet har kollapsat ned i källaren ... så liiite värre är det nog, men jag förstår vad du menar.
Jodå - bara att häfta upp en heltäckningsmatta på kvarstående väggar - och se nse till att ingen går in i rummet ?! :D

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.