T
Nu är man minst sagt förbannad över vilken jävla skit Byggmax spackel är. Skiten tar evigheter för att torka och när man drar ut det blir det en jävla massa blåsor, kvittar hur man gör. Sedan täcker det jävligt dåligt.

Ännu sämre är deras takfärg Alpina för 179 kr, täcker inte ett skit. Då köpte jag deras Premium takfärg för 289 kr, döm om min förvåning när den var ännu sämre, vattnig och droppade något kopiöst.

Hade varit bättre om jag hade köpt en liter filmjölk och blandat ut i vatten, hade nog täckt bättre.

Nej, man lär sig av sina misstag och man ska absolut inte snåla. Nästa gång jag ska renovera något så blir riktig spackel och färg.

Även om dessa är dyrare så tjänar man på det i längden då dessa är så mycket bättre.

När man är tvungen att köpa tre gånger så mycket av Byggmax produkter så blir det dyrare att köpa budgetgrejor.

Nej, man är ju minst sagt förbannad så ursäkta mig för alla svordomar!
 
Se det som lärpengar. Att folk köper denna smörja är för mig en gåta.

Bra att du kommit till insikt!
 
Testade Bauhaus billigare spackel ... också totalt värdelöst!
Kör idag ENDAST med Beckers Breplasta = 17ggr bättre ... minst! :)
 
Färg från Alpina fick väl ganska bra resultat i en test för något tag sedan? Ja jag vet....skulle ju vara bra om jag hade en länk till testet också...
 
"You get what you pay for" för det mesta.
 
Lite förvånad över kritiken!? Jag använde Byggmax spackel första gången förra helgen. Den var minst lika bra som den jag änvänt tidigare (Hornbach och dubbelt så dyr!).
 
  • Gilla
Missad och 1 till
  • Laddar…
Jag har också provat byggmax lätthandspackel. 'Fluffigheten' gjorde att det var lättarbetat - tills jag försökte bli av med blåsorna. Blåsorna gick att få bort, men man fick dra lååångsamt. Flüggers variant 'Sandplast extra' var också fluffig - men inga bekymmer att få bort blåsorna där. Med nybörjar-jag vid spackeln gick det på lite drygt halva tiden att bredspackla jämfört med byggmax variant..

-Kanske är skillnad om man är mer van, men för mig så är valet klart. Inte byggmax, men Cheapys, bostik och Flüggers har jag inget emot.
 
Kan tillägga en varning för Byggmax latexfog också. Extremt "torr" fog direkt från tuben, den trillar av när man lägger på den och är svår att få jämn och snygg när man ska släta ut fogen.
Men som sagt, man får vad man betalar för...
 
Problemet med t ex spackel från butiker som Byggmax och Biltema är att man aldrig riktigt vet vad man köper. Ena gången är det ett visst märke som man kanske tycker är riktigt bra, medan nästa gång kanske ett år senare så har de bytt producent och den kanske inte alls är lika bra. Vissa varor skiljer t o m mellan olika butiker; ett märke på ort X och ett annat på ort Y.
 
Knepigt. Just detta spackel har tidigare ansetts väldigt prisvärt och lättarbetat. Finns några trådar sedan innan. Jag hade i alla fall inga som helst problem att bredspackla min hall med denna produkt. Förstår inte vad det är för blåsor som det talas om..?
 
Redigerat:
  • Gilla
Neo111
  • Laddar…
Jag vill minnas att det var rätt hårt när msn skulle slipa. eller var det öb:s ? Blåsor har jag aldrig haft problem med, latex köper jag ofta där, har aldrig fått någon torr tub,

Angående spackel, så hävdade en målare jag kände, att det mesta tillverkades i Sala någonstans, åt flera märken.. olika hinkar bara, detta var före byggmax iofs..
 
Jag använde byggmax spackel för några veckor sen, och jag tyckte att det fungerade bra och är lättslipat.
Enda jag kan klaga över är att spacklet sjönk ganska mycket på vissa ställen. Men det är mycket möjligt att jag råkat ut för samma sak med kvalitetsprodukter under samma förutsättningar.
Slutresultatet blev lika bra som andra väggar jag spacklat med kvalitetsprodukter.

Men som sagt är jag jag ingen målare, utan en glad amatör

Men byggmax färg-produkter jag använt mig av har varit under all kritik (Vattenbaserad lackfärg, takfärg och väggfärg)
Målade en innerdörr först med grund sedan 3 lager vattenbaserad lackfärg, men fortfarande lyser några fläckar igenom där jag spacklat och slipat tidigare.
 
Byggmax i all ära men latexfogen är inte värd pengarna där.
Spacklet är lite vanskligt beroende på vad man ska spackla, bara täcka skruvhål i gips och dyl funkar det hur fint som helst. Bredspackling däremot tycker jag den är riktigt dålig. Men den är ju billig så..
 
Mieron skrev:
Byggmax i all ära men latexfogen är inte värd pengarna där.
Spacklet är lite vanskligt beroende på vad man ska spackla, bara täcka skruvhål i gips och dyl funkar det hur fint som helst. Bredspackling däremot tycker jag den är riktigt dålig. Men den är ju billig så..
Den finns väl bara i 10 liters så man får ha många skruvskallar om det skall löna sig.
Jag bara garvade när jag provade den och tänkte ,,mitt dumma nöt ,,där lurade dom dig allt.
När det är för billiga grejor brukar jag tänka så här om företagets policy....Vi vill till varje pris ha dina pengar och bryr oss inte om konsekvenserna.Detta får mig på lite bättre humör då jag med gott samvete kan strunta i att handla där för all framtid.
 
Hej
Har använt byggmax spackel till nästan hela huset utan några problem. Så det beror nog på vem som använder det samt vilken temperatur det är i huset vid spacklingen. Varför betala 300 kr när du nästan får samma produkt för 100??????
 
  • Gilla
Bullebock och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.