MagnusSt skrev:
Hmm, undrar varför de har friskrivningsklausul:D

Men helt klart ett snyggt hus i grund o botten...
Ja det kan man ju undra, iom skicket så kan man ju bara drömma om att kunna hitta några dolda fel.
 
Underbart! Jag blev särskilt förtjust i uttrycket "fd rum".
Om någon byggnadsvårdare får en knäpp och köper det där skulle det kunna bli rätt coolt, om det överhuvud taget går att rädda, alltså.
 
Huset som Gud glömde. :p
 
Sjukt fint! Behöver bara lite kärlek.......
 
Håller med flera här.
Vilket kul projekt. Synd bara att det ligger så avsides från Stockholm. Inte riktigt läge med ett sådant projekt så långt bort som sommar "nöje".
 
Fan vet om det inte låg en äkta matta å väntade på nästa köpare!!! Och på dasset i källaren var de ju redan inrett med dasspapper!

Sant Olof-bor, slå till!!!

:D
 
"Ett hus med möjligheter" brukar mäklarna häromkring kalla liknande "objekt".

Jag gillar kommentaren "Lummigt" på en av bilderna. :) Igenväxt/övervuxen skulle vi vanlig kalla det...
 
Jaja, när man fått kåken beboelig är det lika mycket jobb kvar med tomten...fast fasaden ser ju riktigt hygglig ut på bilderna, nästa bara att måla...
 
Ett dröm projekt, om man har en massa tid... riktigt fin modell på hus.
 
hur många har köpt husen från 60-70-talet och friviligt rev ut golv , bad ...ja, allt som fanns inne och litet till? I detta hus är det mindre att riva ut och köra till soptippen. Taket ser faktiskt hyfsat ut, stomme av tegel , puts i bra skick, vad kan man klaga på? Att golvet har rasat? Lättare att fixa än ett byte av ruttna sylar och väggar :). Storsta nackdelen är att man inte kan bo där från första dagen medan man renoverar....
Dom som byggde huset 1938 var inte direkt fattiga men det kanske gick inte så bra när det senare kom tid att lägga pengar på underhållet. Har en känsla att det är första gången detta huset ska byta ägare.
gaia
 
Är det bara jag som reagerar på de vita fläckarna överallt?

Undrar om de hade munskydd när de gick in och fotade.
 
-MH- skrev:
Är det bara jag som reagerar på de vita fläckarna överallt?
Äsch, det är säkert bara mjäll. :rolleyes:

Noterade nyss, att sidan hade kompletterats med fler intressanta bilder:
- Trappan till vinden ser skaplig ut.
- Sommarrummet verkar vara det fräschaste rummet i fastigheten.
- Värmepannan borde platsa i Antikrundan. :eek: Utropspris? :p
- Badkaret behöver tömmas, fast inte på vatten.
- Toan i källaren skulle inte må dåligt av en rejäl "Home make over". :D
 
Är det bara jag som tänker "skräckfilmshus"? Värmepannan ger mig rysningar :eek:
 
-MH- skrev:
Är det bara jag som reagerar på de vita fläckarna överallt?

Undrar om de hade munskydd när de gick in och fotade.
Den skånska fukten har gjort sitt jobb ;)

Ser charmigt ut på utsidan i alla fall :)
 
Redigerat:
Nice med trädet framför ytterdörren/trappen, måste vara jobbigt att bära in verktygen "runt trädet". Det är säkert asp eller nåt som slyar till förskräckelse om man ger sig på det dessutom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.