Nja...inte alls egentligen men det var precis runt sonens födelsedag och vi ville inte ha nymålat när hans kompisar kom (enda möjligheten att komma in i badrummet var att gå genom hallen) så därför fick vi stå ut med detta under nån vecka...men vilken skillnad det blev sen...och trots allt så var den omålade panelen bättre än hur det såg ut innan... :D

bilder på innan och efter...
 
  • halen före1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hallen nere1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Per_N skrev:
Jag var nog egentligen inne på smalare. Men det blev så här. Och det känns rätt redigt och rejält. Vilket passar vårt hus. Som i och för sig är sekelskifte eller något tidigare, men som ligger på vischan och är tämligen enkelt utfört, utan särskilda krusiduller. Är väldigt nyfiken på hur väggen blir med färg. Det är nog en synnerligen avgörande faktor.

Ja ni kommer nog bli supernöjda. Om jag förstått rätt ska ni måla med grön jord. Jag blandade till ca 60% sådan igår för att måla snickerierna i vårt blivande sovrum. Oxå på rekommendation från TorpSara. :)
 
supersnygg hall sophie! vad är det för färg du har målat med på väggen?
 
Tack! Det är linoljefärg. Grön Umbra...älskar den färgen. skulle tro att det är mellan 7 och 12% kanske. Av Grön umbra då alltså.
 
Sophie skrev:
Ja ni kommer nog bli supernöjda. Om jag förstått rätt ska ni måla med grön jord. Jag blandade till ca 60% sådan igår för att måla snickerierna i vårt blivande sovrum. Oxå på rekommendation från TorpSara. :)
Har varit lite i valet och kvalet. Men i går tittade jag till vår gamla sommarstuga (undantag hos svärföräldrarna med omkring 250 år på nacken, nästa projekt om så där 30 år :)) och hittade ett bord jag målade med typ tio procent grönjord i somras. En grym färg helt enkelt. Så får det bli. Och så häller jag nog på lite till av samma för kökssnickerier och lister. Kan bara bli bra. Eller, det är i alla fall inte färgens fel om det blir skräp. :D

Ang er förra hall: Ja, till och med furufrossa är bättre än hur det såg ut innan, det håller jag med om. Så ni målade i princip direkt? Hann ni få problem med krympning och omålade ränder, eller flyttade ni innan? :)

Törs inte ens tänka på att fota vår hall. Förra ägarna var enligt egen utsago inte några "vita människor" vilket tydligen innebar att de var rätt...färgstarka i valet av väggkulörer. Men så länge man inte tänder lyset så funkar det.
 
Redigerat:
Per_N skrev:
Ang er förra hall: Ja, till och med furufrossa är bättre än hur det såg ut innan, det håller jag med om. Så ni målade i princip direkt? Hann ni få problem med krympning och omålade ränder, eller flyttade ni innan? :)

Törs inte ens tänka på att fota vår hall. Förra ägarna var enligt egen utsago inte några "vita människor" vilket tydligen innebar att de var rätt...färgstarka i valet av väggkulörer. Men så länge man inte tänder lyset så funkar det.
Jo vi slarvade ju lite och målade inte sponten innan... så det blev lite glipor. Mne vi bodde där ca ett år efter det och de värsta målade jag i efterhand...extrajobb som är sjukt tråkigt men det gick ganska snabbt faktiskt. Men man bör ju grunda före uppsättning...Synd att man oftast är för otålig för det :D

Jo i vårt hus hade de oxå gillat färg...förutom den mintgröna masoniten i hallen fanns det chockrosa sådan. Men även brun grå och rosa schablonmålad pärlspont! Nu i detta huset är det plastmattor, strukturtapeter i sunkigt vitt och furutak, furulister och furudörrar som är tongivande... eller jag menar överallt!!! ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.