Malmöbyggaren skrev:
Då är det ju en fylld krypgrund, är det verkligen ok att Hjältevadshus kallar det för platta på mark då?
Det gör de väl inte?!
De påstår bara att det för den oinvigde kan se ut som om huset är byggt med en platta på mark.
Jag tror inte de försöker mörka sin fyllda krypgrund och markandsföra den för något annat än vad det är.
 
volvo skrev:
Det gör de väl inte?!
De påstår bara att det för den oinvigde kan se ut som om huset är byggt med en platta på mark.
Jag tror inte de försöker mörka sin fyllda krypgrund och markandsföra den för något annat än vad det är.
Nej, det gör dom nog inte, jag fick intrycket av att de var nöjda med sin "innovation", men visste inte vad de skulle kalla den...
 
volvo skrev:
Det gör de väl inte?!
De påstår bara att det för den oinvigde kan se ut som om huset är byggt med en platta på mark.
Jag tror inte de försöker mörka sin fyllda krypgrund och markandsföra den för något annat än vad det är.


Där kan jag inte riktigt hålla med om volvo, klicka på denna länk http://www.hjaltevadshus.se/kontakt/office.asp?office=13001

Där ser ni att dom skriver att dom har "grundsystem platta på mark", står inget alls att det bara ser ut som platta på mark.....
 
Om en säljare skriver "platta på mark" i en annons för visningshelgen så får det stå för denne säljare.

Hjältevadshus kallar sin grund för EnergySmartFoundation om man läser lite mer på deras hemsida under Att köpa och EnergySmart System.

Sen om den är bra eller dålig får framtiden visa antar jag!
 
Byggde förra året med Hjältevadshus, ett Björken, med dubbelgarage. Vi är mycket nöjda, några små anmärkningar har vi haft, men de har inte varit svåra att resonera med. De är mycket resonabla både vad gäller tillval och frånval, samt att de har stora möjligheter att påverka själva planlösningen. Vårt hur levererades enligt tidtabell och helt enligt deras prisuppgifter. På tal om grunden så hade den nya grunden inte lanserats ut till kund då, så vi har en tät krypgrund med avfuktare och möjlighet att inifrån huset via en mätare kontrollera fuktighet och värme i grunden. Tror inte att grunden kommer att vålla oss några större problem i framtiden. Energiförbrukningen verkar inte heller vara särskilt hög. Vi har en standard frånluftsvärmepump och prognosen efter att snart bott i huset ett år lutar åt att vi förbrukar totalt 15 000 KWh/år inkl hushållsel (två vuxna, tre barn, i Jönköpings län) Jag tycker nog att det är rimligt för ett hus på 169 kvm, men om det finns säkert olika meningar...
 
LenaGreta skrev:
Byggde förra året med Hjältevadshus, ett Björken, med dubbelgarage. Vi är mycket nöjda, några små anmärkningar har vi haft, men de har inte varit svåra att resonera med. De är mycket resonabla både vad gäller tillval och frånval, samt att de har stora möjligheter att påverka själva planlösningen. Vårt hur levererades enligt tidtabell och helt enligt deras prisuppgifter. På tal om grunden så hade den nya grunden inte lanserats ut till kund då, så vi har en tät krypgrund med avfuktare och möjlighet att inifrån huset via en mätare kontrollera fuktighet och värme i grunden. Tror inte att grunden kommer att vålla oss några större problem i framtiden. Energiförbrukningen verkar inte heller vara särskilt hög. Vi har en standard frånluftsvärmepump och prognosen efter att snart bott i huset ett år lutar åt att vi förbrukar totalt 15 000 KWh/år inkl hushållsel (två vuxna, tre barn, i Jönköpings län) Jag tycker nog att det är rimligt för ett hus på 169 kvm, men om det finns säkert olika meningar...
Va kul att höra att ni är nöjda med erat hus, vi har också kollat in björken. Törs man fråga vad hus & garage kostade, ska nämligenträffa en säljare från Hjältevadshus i helgen:)
 
Själva har vi nu bott lite drygt ett halvår i vårt Nygård och är toppennöjda med det mesta. Lite småsaker bara men inget som stör allt för mycket. Själva valde vi ett Nygård då det var en stor inbjudande veranda på framsidan. Vi lade till en kupa på baksidan och sedan gjorde vi om planlösningen en del. Var från början inne på ett Björken, men man behöver inte låsa sig helt och hållet vid en viss modell utan det går att plocka lite mellan modellerna för att få det som man vill ha det. Våran säljare Johan var toppen bra under arbetets gång. Tidskalkylen höll och vi fick till och med flytta in tidigare. Priset höll, fick till och med betala lite lägre än från början sagt. Har valt att göra en del själv tex bygga övervåning och garage då jag inte har tumemn mitt i handen. Åker på semester istället för att betala mer i ränta ;-) Har tre bekanta som ockås byggde med Hjältevad och de var nöjda vilket gjorde att även vi slog till. Finns alltid både de som är nöjda och inte riktigt så nöjda oavsett husleverantör, men jag kan bara rekommendera dem i dagsläget. Lycka till med Era husplaner :)
 
Vi är riktigt nära ett Björken med diverse tillval just nu! Träffade banken i torsdags och det lät positivt, får veta till veckan.. Sedan är det inte riktigt klart vilken tomt vi får tillgång till, hoppas det klarnar till veckan det med.
Så jäkla kul!!
 
hej ny här. läst många av era inlägg. de många som tycker bra om hjältevadshus. men ingen som nämner om de där index (bygg index) som de har . non som vet not om det???
 
jag e ny här. undra om någon vet not om deras bygg index, hur det fungerar med mera. Annars låter det ju jätte bra med hjältevadshus men de där index skrämer en lite.. tackar för svar
 
manopsak skrev:
jag e ny här. undra om någon vet not om deras bygg index, hur det fungerar med mera. Annars låter det ju jätte bra med hjältevadshus men de där index skrämer en lite.. tackar för svar
Det där får du gärna utveckla vad du menar, och vad det är.
 
Vi har precis byggt ett Björken (nog ett av de sista med det gamla byggsystemet dock) och vi är jättenöjda såhär långt. Har visserligen inte flyttat in riktigt än, men när det gäller tid, pris och dialogen med alla representanter har det var varit riktigt bra. Vi tyckte det var skönt att ha typ en osäker kostnadspost (markentreprenaden) i hela bygget och resten på fast pris. Flyttar in nästa helg. Smidigt företag att ha att göra med. Bara en sådan sak som att man får fullt avdrag när man väljer bort något, vilket naturligtvis borde vara en självklarhet, men inte alltid är det.

Vi har också valt att bygga övervåningen själva (med isolering och materialpaket färdigt). Håller just nu på med garaget. Är ni nyfikna kan ni kika på: http://bjorken.bloggsida.se

Mvh,
Pontus
 
manopsak: Är det uppräkning av priset enligt index du menar? Har för mig att det var så att priset är fast i 6 (?) månader från kontraktskrivning. Därefter räknas priset upp enligt branschindex. Nu borde det inte vara så farligt längre då priserna väl knappast är stigande? Är lite osäker på det här då vi inte påverkades.Tror faktiskt inte det är något unikt för Hjältevadshus heller iofs.
 
JO tack för svar. de just den index jag menar , hade varit jätte bra om någon vissste mer om denna bygg index...
 
Du behöver knappast oroa dig för detta med indexhöjningen. H-hus har en leveranstid på 15 veckor efter avskrivning och detta klarar de! Risken för att huset blir dyrare med indexhöjning är således enligt mig obefintlig :) Det är inte mycket som kan bli försenat då det mesta görs färdigt i fabriken och alltså inte byggs på plats där både väder och sjukdomar och andra arbeten på handverkare kan förstöra tidsplanen. Japp, jag är hittills supernöjd och då vill jag tala om det också :) Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.