Japp.

Letat och kollat efter hus i ett år nu. För 3 veckor sedan så fick vi syn på ett gammalt hus utanför växjö. 1909 var det byggt. Tillbyggt 1981. Äldre bröder som bodde där så det är ett dödsbo.
155m2 hus och 80m2 maskinhall + garage med 4 portar fanns. Allt igammal stil
Huset ska renoveras och maskinhallen ska byggas ut med 50m2 och göras iordning till verkstad.


Har fått reda på att vi får huset. 25' över vad vi räknade med men nöjda. Snart dags att skriva papprena.

Bilder och mer info kommer komma allteftersom!
 
Hej å GRATTIS! låter spännande skall bli skoj att se bilder på huset å div annat!
 
grattis! Allt med stora garage eller en verkstad är toppen i mina ögon*skratt*..men seriöst...hopps ni blir nöjda och får till allt så som ni vill ha det :)

Sedan är det ju så här...TTIWWOP... This Thread Is Worthless WithOut Pics! ;- )
 
Här kommer någon bild också:'


Huset:
photo(62).jpg

Ena garagelängan:
photo(63).jpg

Pannrum + bastu:
photo(76).jpg

Maskinhall:
photo(72).jpg

Jordkällare fanns de 2 st mitt på gräsmattan =(
http://luno.mine.nu/hus/photo(66).jpg

Mer bilder kommer med tiden =)
 
På måndag ska de gräva ner röret för fibern till huset. Så i helgen ska man ut och bestämma om man ska dra den till huset eller själva pannrummet. Funderar på pannrummet då jag kan ha min "server-park" där.

Vad tycker ni andra?
 
Ett litet inlägg bara, ert hus är garanterat äldre än 1909. Det anges som ursprungsår på alla äldre kåkar.

Men det gör ju saken bara bättre...:)
 
Om det är äldre än 1909 så gör det mig ingenting =) Har inte hunnit inspektera det jättenära ännu. Men på söndag ska jag få en egen nyckel så ja kan börja kolla igenom lite mera nog. Dock inte tillträde förräns i december
 
Tjenare, *trycker på prenumerationsknappen* Detta skall bli spännande att följa! Fin potential i huset du hittat!
 
Papprena är nu påskrivna. Officiellt datum är 1e Janurai. Men har fått tillstånd att smygbörja då huset stor tomt och de gärna ser att vi underhåller det lite under tiden.

Dock ska man 2 v utomlands först och vila upp sig!

Så i början av december räknar ja med att kunna rapptoera lite mera
 
grattis till ditt livsprojekt....
(känns så när man bott i byggdam förlänge)
www.linuse.se

o du..
vila dig så mycke du kan för "måstena" och ångesten kommer
anfalla dig i evigheter så fort du börjat, så njuuuuuuuuuuuuut nu innan :)
 
Då var handpenningen inbetald. Så nu var man fattigare...
 
P
Grattis men du är ekonomiskt fattigare kanske men du är snart ett hus rikare! :)
Se det possitiva i det hela istället..
 
2v dykning avklarad.. Utvilad.... Näe! =)


Läntmätereiet nästan färdigt. väntar på sista papprena.
 
Har börjat så smått att renovera nu,.

Började med sovrummet då vi ska flytta in i janyari.

Garderoben bortriven på ena sidan.
PC070019.JPG

Reglat och isolerat.
PC130044.JPG

Väggen klar.

PC130047.JPG

Mer bilder kan ses på http://luno.mine.nu/bilder/sovrum
 
Ingen ångspärr?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.