Visst har Cheesus en bra ränta fast det är ju en del av en löneförmån. Precis som han skriver. Dvs något han betalar skatt för. Som exempel på andra löneförmåner kan man ha betalt boende eller riktigt bra lön. Riktigt jämförbart med vanliga bolån är det inte.
 
Hörde någonstans ifrån att SHB skulle pilla ned sin rörliga 1,60 fr.o.m. imorgon.
I sådana fall ligger jag på 3,45.
 
Det stämmer, sänkningen kommer imorgon. Det är då en vecka sedan RB sänkte repan och den sänkningen effektueras.
 
silfwerpihl skrev:
Hörde någonstans ifrån att SHB skulle pilla ned sin rörliga 1,60 fr.o.m. imorgon.
I sådana fall ligger jag på 3,45.
Såg inget i lokaltidningen om någon sänkning från SHB.
Däremot så annonserade, Swedbank, SEB & NORDEA att de sänker 1,75.
Jag är väl tämligen övertygad om att även SHB sänker idag(!?) men med vad?
1,6? 1,75? Någon som sett något?
 
SHB har sänkt 1,6% hos mig idag.
 
Var annonserades dessa sänkningar?
 
Jag såg nu att min rörliga ränta hos Handelsbanken Stadshypotek har sänkts till 3,25%. Byggnadskreditivet har ännu inte sänkts.
 
3,62 i snittränta nu efter sänkningen. En viktad ränta för oss ligger på 2,95.
Detta är både rörliga och bundna lån, sammantaget 4st
 
Ingen skillnad på räntesatsen (Swedbank - rörligt) när jag kollar nu.. ändringen skulle väl slå igenom idag..?

Jaja har tid på banken på fredag, men märkligt att det skiljer/inte har hänt nåt på vårt lån.
 
Min ränta är 3.25% from idag på SHB. Räntorna borde dock ner lägre. Bankerna tar höjd och passar på att öka marginalerna.
 
3,35% hos HSB rörligt. Känns bra.
 
Äntligen sänkte swedbank min helt rörliga ränta med 1,75 till 2,86%. Så nu är jag nöjd.
 
Johan&Ana skrev:
Äntligen sänkte swedbank min helt rörliga ränta med 1,75 till 2,86%. Så nu är jag nöjd.
2,86 i ränta. Det låter ju helt otroligt bra. Får man fråga hur stort lånbelopp du har med denna ränta.
 
3,4 milj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.