Mikael_L
En fördel har dom med det huset ur akustiksynpunkt, det är inte så många parallella väggar, tak/golv, vilket minskar mängden stående vågor iaf.
 
Oj! Det där var ett mycket vackert hus. Vilket läge!
Jag är just nu mitt uppe i en budgivning på en älvtomt. Jag har själv tänkt mig något liknande hus som ni har byggt. Jag har lite frågor till er, som jag hoppas ni kan svara på...
Hur lång tid tog bygget?
Hur många kvadrat är erat bygge på?
Vad tyckte ni var jobbigast med bygget?

Kan ni inte lägga ut lite mer kort på fasaden ;o)

//Schnickarn
 
Jättevackert hus, där skulle man kunna bo tills man trillade av pinnen.. sicket lugn det utstrålade!

Lycka till!
MVH Sandra
 
Mikael_L skrev:
*tchaclick* ... Ja det var hagelbössan som laddades, alltså... ;D
Här är en Bäver som håller sig på mattan....:) Dom är grymma på att bygga...
 
  • bäver6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hey,

Återigen, tack för alla vänliga kommentarer. Känns kul med positiv feedback efter "alla låånga arbetstimmar".

Ang. akustiken så har jag bara upplevt positiva effekter hittills. Väldigt öppet, och som Michael L nämnde, inte många paralella väggar vilket innebär att ljudet blir distinkt, utan förvrängningar i största delen av huset,

Bygget har, med diverse "ofrivilliga"pauser, tagit c:a 18 mån från scratch. Men då har hantverkarna som varit involverade verkligen gjort ett hantverk, inget slarv/stress med andra ord.

Huset är på c:a 220kvm

Jobbigast?Att jaga hantverkarna, samt att isolera i -20. Utan tvekan.

Haha, bävern är, än så länge rätt trevlig,

Trevlig valborg på Er alla!
 
A
Jösses vilket snyggt hus, men det va väl inte en hemmabar som jag skådade?? Skulle också gärna se planlösning
 
Det händer saker i hallen!
 
  • 100_3709.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3713.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så badrum där nere
 
  • 100_3702.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3703.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3707.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3706.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gratutlerar till ett fantastiskt fint bygge, djupt imponerad och man får mycket inspiration av dina fina bilder.

Var har ni köpt räcket? Jag är ute efter något liknande till mitt bygge.
 
Tack för positiv feedback! Räcket köptes in via byggföretag, och har trots luskande inte kunnat få fram ett namn, men de ska finnas ute i den generella bygghandeln så fråga närmaste byggvaruhus så kan dom säkert beställa!
 
M
Hej hej alla byggare!

Bygget vid den lilla sjön fortlöper utan större problem, trots den relativt långsamma uppdateringen här på forumet!

I syfte att råda bot på detta bifogar jag ett antal bilder på en mindre toalett gästtoalett på övervåningen vilket jag hoppas kunna följa upp inom kort!

Väl mött och trevlig helg på Er alla!
 
  • 100_3715.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3721.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100_3726.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Nu blir jag lite konfunderard. Pachanga är den som varit med från början, men nu ser jag både Brigante och MeroMero som svarar som om de vore Pachanga.Hur är det? Har Pachanga bytt identitet?
 
Stilrent, nu in med lite fondväggar med färg för bövelen.
 
Hemmakatten skrev:
Nu blir jag lite konfunderard. Pachanga är den som varit med från början, men nu ser jag både Brigante och MeroMero som svarar som om de vore Pachanga.Hur är det? Har Pachanga bytt identitet?
Jag är också lite fundersam, vore bra om "någon" ger oss ett svar, gärna via PM om "du" inte vill skriva här :)
 
M
Svar ja, mina alterogen får kliva in vid tidsbrist pga pågående bygga av carport....!

Skämt åsido, Pachanga var mitt ursprungliga konto, men efter "omfattande" inloggningsproblem samt ett flertal förfrågningar via mail gällande hjälp angående denna fråga så valde jag kort och gott att byta inlogg[/I][/I].
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.