Hejsan, kikade på roomservice idag och såg att de hade en pryl med 3 rollrar fastsatta i ett färgtråg . Grabbarna drog en bräda igenom prylen och fick målat 3 sidor på en gång. någon som vet var man får tag på en likadan mackapär? Letat lite på nätet men vet inte vad prylen heter så ........hjälp!
 
Den var ju helt underbar!!
Tänk om man haft den när man panelat om två stora hus och en lada...
Vill inte tänka på hur mycket tid man sparat....
 
Såg den med, vilken pryl! :)
 
Såg inte programmet men när jag målade staketbrädor (ganska smäckra, 25x50mm) i somras så gjorde jag en anordning med ett PVC avloppsrör (typ http://www.vvsonnet.se/pvcht-ror-utan-muff-p-6640.html ) som jag ställde upprätt, fyllde med färg och sedan monterade på ett antal penslar på toppen. Sedan var det bara att doppa ner brädorna och dra upp dem...gick fort och bra men blev lite slabbigt, så en hink under som samlar upp överskottsfärgen var bra att ha.

Fick ideen efter ha läst nåt liknande nånstans...antingen var det nån här på forumet som gjort det eller så var det i nån tidning..
 
Den funkar.
Tyckte inte själv att det var någon hit, men visst, den underlättar en del om man ska upp med massa ny panel.
Men jag håller mig nog till penseln i handen. :)
 
Min far byggde en sån på 60 eller 70-talet när han skulle måla en massa invändig panel till ett dans-palats. Hans förman svor på att han skulle komma på hur han gjorde innan han gick i pension eftersom min far gjorde ett grymt bra ackord !! He he.
 
Såg den med, verkar ju helt suverän!! Åtmisntone till grundningen och första strykningen iaf... Sen kan man ju ta sista med penseln. Men måla bräder är ju ett otroligt drygt jobb!

Länken funkar inte dock...
 
Mailade Tello Maskin och frågade om priset... 3780 exkl. moms...

Lite väl saftigt om man vill ha den som "bra-att-ha"-grej...
 
Väntar nog på att nån ska hitta kines-kopian
 
Låt säga att man skall bygga till hemma och man kollar på alternativet att köpa färdiggrundad ytterpanel för ca 20000.- och samma panel ogrundat ca 14000.- om man då köper grundfärg för 1500.- och en målarlåda för 3500.- så har man fått målarlådan gratis samt en tusenlapp över till annat? det är ungefär så har jag håller på att motivera mig själv för eventuellt ett köp av lådan, sen att jag tycker att målningen är bland det tråkigaste som finns, och frugan tycker lika.
 
Kan bara säga att jag har haft lite mailkontakt med en på Tello sen jag frågade om priset och just nu har dom kampanj på den för privatpersoner eftersom dom fått sån respons sen programmet. Nya priset är 3125 inkl. moms + frakt...

Blir mer och mer intressant!!
 
shelby67 skrev:
Låt säga att man skall bygga till hemma och man kollar på alternativet att köpa färdiggrundad ytterpanel för ca 20000.- och samma panel ogrundat ca 14000.- om man då köper grundfärg för 1500.- och en målarlåda för 3500.- så har man fått målarlådan gratis samt en tusenlapp över till annat? det är ungefär så har jag håller på att motivera mig själv för eventuellt ett köp av lådan, sen att jag tycker att målningen är bland det tråkigaste som finns, och frugan tycker lika.
När allt sitter upp är det inte så farligt att måla tycker jag, då går det rätt så fort. Men att måla så mycket virke på backen...nåt så outhärdligt tråkigt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.