Nu är nästan allt klart med tomtköpet i Glumslöv och då är det dags att hitta någon byggfirma. Vi vill bygga ett stenhus, 1.5 plans vinkelhus på ca 170 kvm.
Ni får gärna komma med lite tips och förslag på byggföretag i Skåne. Vi skulle vara jättetacksamma för all tips vi får.
 
Örementhus, som har sitt kontor i eslöv.
Annars har vi byggt ett 1½plans vinkelhus på 180kvm i sten. Vi valde mellan örement och roxistenhus men tog tyvärr roxi...
 
Hej La-ban, Det finns ju Roxistenhus , Alfa Stenhus, Sen finns ochså Boviaoss i Göteborg..Lycka till..Tips Boviaoss..Har byggt med dom själv..
 
La-ban skrev:
Nu är nästan allt klart med tomtköpet i Glumslöv och då är det dags att hitta någon byggfirma. Vi vill bygga ett stenhus, 1.5 plans vinkelhus på ca 170 kvm.
Ni får gärna komma med lite tips och förslag på byggföretag i Skåne. Vi skulle vara jättetacksamma för all tips vi får.
Jag skulle nog akta mig för bla. roxi stenhus, stenhusvillan, örestadsstenhus, emrahus.

Örementhus och Haak´s har varit i branschen länge och risken för konkurs i lågkonjunktur är mindre än nystartade husföretag.
 
Jag har rensat bort en del reklam för Roxi stenhus. En person som antingen är eller har varit i ledningen för företaget gjorde ett "nöjd kund inlägg här".
 
Är det husföretag eller byggare du söker? Många byggare uppför stenhus i Skåne. Jag själv valde en lokal mindre byggfirma som uppförde mitt stenhus. Hade ritning och huset byggdes på generalentreprenad. Det behöver inte bli dyrare än ett byggföretags standardhus.

En hel del bakgrundsjobb krävs dock som byggherre.
 
hej!
jag är en trelleborgare som uppenbarligen missat detta ståhej med roxi stenhus.
har själv köpt en byggsats av roxi där jag själv uppfört villan .
jag har inte haft problem utan alla leveranser har kommit exakt på dagen.

men det kanske är skillnad när man själv planerar detta.

är det något jag skall oroa mig över att jag köpt byggsats av dom? (garantier mm)

jag ser fram emot min inflytt nästa vecka då man inkvarttat sig hos svärföräldrarna i 3 mån nu.
gutt med eget rum :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.