Jag har funderat på att inreda ett rum till min sambo i vårt hus. Vi har ett rum över.... gillestugan som är på ca 40 kvadrat meter. Han älskar sport, hockey.... så ett säsongskort på hans favvo matcher är ju givet. En projektor med duk till det... får han ju ha. Xbox och Wii, alt ps3 hör väl också till ett sådant rum. Jag har hittat en jätte fin fototapet som jag tror han gillar... N.Y by night. En myspys soffa ink några fatboy som rymmer alla hans vänner och en fin a la 50tals öl kyl till det. Han är väldigt intresserad av musik (jazz) så alla hans instrument måste få plats där med, dvs gitarrer, trumbon och trumsett. Nu undrar jag om det finns något mer som man kan få in i det rummet... något jag missat att ta med? Alla ni karlar som läser det här och som kan tänka er in i detta rum kan ni komma med mera förslag? Strippstång?? Ja vad som helst.... Jag är öppen för allt.
Mvh Johanna....;)
 
Halleluja!
En kvinna som vet exakt vad en man(pojke) vill ha och som tänker se till att han får det! Du har prickat rätt på i stort sett allt. Hur är det möjligt!?
I normalfallet brukar allt det du nämner vara en process som pågår under 4-5år och under skarp protest från Katla(hon med vetorätten) med påpekanden om att hennes 4v obligatoriska asienresa är i fara ekonomiskt sett och att vi inte behöver mer prylar. De prylar man radan har kan man gott ha i kallförrådet.
Tänk om alla vore så kloka som du. Snacka om att skilsmässostatistiken skulle förändras drastiskt till det positiva!

Jag tror jag älskar dig :)
/jeppe

P.s Såg just att din sambo är intresserad av jazz och det är inte bra. Han är inte bra för dig. Om du vill gifta dig med mig istället(gillar allt utom jazz) så hör av dig så ställer jag upp. Viktigt är att du hör av dig i god tid eftersom jag har 3 mån uppsägningstid på mitt nuvarande förhållande. D.s
 
Redigerat:
En del har det bra, det är ju helt klart...

Jag har tvångsintagit ett rum i huset till replokal, och inte var det tal om att bygga en i vårat nybygge heller....

Strippstång...Åååh...
 
Hallelulia, himlen är nära! Låter för bra för att vara sant. :)
 
Tack för alla trevliga mail... :) Måste erkänna att jag har en liten baktanke med allt det här (typiskt kvinnor). Om han har ett sånt rum kommer han nog att ägna många timmar där nere, och då är det fritt fram för mig att gå lös på resten av huset. Jag har fått för mig att jag ska slå ut en vägg i köket och att ändra lite skåp där. Mest för att jag tror det blir snyggare så, men jag lägger fram det som om det skulle vara energisparande....med värmepump ska man ju ha öppna ytor. :)
Iofs lär han nog märka när jag väl sätter igång, men då är det redan försent.. ;)
 
Det är sagt förrut men tål att upprepas: Kvinnans list övergår mannens förstånd! :D
Tänk, att dra oss alla vid näsan! Kunde "nästan" förstå att det var för bra för att vara sant!
Tycker nästan synd om gubben! :p
 
Fniss.... lite grym är man! :)
Han får göra det han tycker är skoj, dvs leka och titta på tv..... och jag får bygga, fixa och trixa som jag vill. Alla blir lyckliga!! Kan det bli bättre?
 
Hmm..... börjar fundera på vem som är smartast, du eller gubben! :rolleyes:
Största misstaget man gjorde var att visa att man var något så när händig. Sen skall det göras både det ena och det andra. Det man tänkt själv får vänta. :(
Sköt om "stackarn" och lycka till med planerna. :)
 
Tusen tack!!! :) Denna sida är guld värd för mig. Man kan få ta del av vad alla ni händiga karlar har att säga om saker. Länge leve internet!!! :)
 
Tja, en i mina ögon uppenbar sak måste väl ett JAZZ-rum ha: barskåp!
Öl dricker man med fördel till rock, till jazz tarvas det whisky/vin och grogg.
En annan tanke som slog mig var ljudisolering ioma mannen gillar att lira trummor och trombon.
 
Aaaaaa!!!! Där sa du något!!! Han samla på whiskey..... har nog 50 sorter som står och tar upp plats i MINA ;) köksskåp. Man kunde kanske typ satt upp någon hylla....eller rättar sagt en massa hyllor lite huller om buller. Där han kunde få plats med allt sitt fredagsmys.Ev med några spottar i. Kunde nog blivit fräckt. Fin ide´!!
Hm... lite svårt att förklara (totalt nollad om instrument) men han har en grej som han stoppar i trumbonen så den bara låter högt i hans öronsnäcka.. Hihi.. Ja ja!!
Samma sak gäller trummorna. Det är inga stora manliga trummor utan sådana som går på strömm.... Eltrummor kanske det heter. :) Så någon ljudisolering behövs inte...... ÄN. Blir om jag lyckat omvända honom till rocken.. :)

Tack snälla du. Nu har jag något att fundera på. :)
 
Lycka till! Vi ser fram emot resultatet i form utav bilder :)
 
Den dagen jag flyttar till hus (är bara 22, hoppas på hus inom 3 år) så är detta ett av de första projekten jag själv ska göra. Kommer mest satsa på hemmabio då jag är helt frälst på det.

Gjorde en liten snabbskiss på ett upplägg jag gärna hade satsat på då han verkar vilja ha det lite mer som "sällskapsrum". Har själv projektor idag och en rekommendation om ni gör ett sådant rum är att ha en TV därinne också och ev rullduk då det är lite "jobbigt" att dra igång projjen och ibland kanske man bara vill ner och spela en snabbis, dumt att dra igång projektorn då.

Gitarrerna borde kunna hänga på väggen, skulle nog vara riktigt snyggt och sen bara plocka ner om man vill lira. Trummorna orkade jag inte placera ut då vitrinskåpet jag valde tog för stor plats men tänkte ha det stå nere i hörnet och även en förstärkare till gitarrerna där.

Vet ju inte alls vad ni har för mått på rummet eller så men skulle nog själv haft ett upplägg liknande detta. Sånt som inte är med på bilden men som är en "självklarhet" rullduk till projektorn (fästes i taket), projektor (fästes i taket) spelkonsoller och centerhögtalare i TV-bänken. Bakhögtalarna orkade jag inte lägga in och vitrinskåpet ska självklart vara välfyllt. Tog lite färdiga modeller på soffa m.m så har gjort det bästa jag kunnat för att matcha färgerna så ritningen ska se OK ut. Hoppas det kanske kan vara till någon hjälp.

bild1-1.jpg

bild2-1.jpg

bild3.jpg
 
Friggolitbit skrev:
Hm... lite svårt att förklara (totalt nollad om instrument) men han har en grej som han stoppar i trumbonen så den bara låter högt i hans öronsnäcka.. Hihi.. Ja ja!!
QUOTE]

heter denna sjukt braiga pryl.

Tänk på att det ska vara lättstädat.
alltså som föregående säger, gitarrer på väggarna, etc.
massor med eluttag,
darttavla?
 
Bebben.... lovar att det kommer bilder.

Jovial.... Oj vilket arbete du gjort. Tusen tack!!! På ett ungefär kommer det att se ut så som på dina bilder, förutom att jag bara ska ha en soffa. Trummor, och annat mög får inte plats annars. Missade att skriva att det finns en stor braskamin i det rummet också som tar en massa plats. Var kan man göra de bilderna du har gjort? Det ser du ju jätte roligt ut. :)

Coss.... Den som kommit på den braige grejen ska lätt ha nobelpriset för det. Jag hade tagit ut skillsmässa för länge sedan om han inte haft en sådan!! :) Kvinnor tänker alltid lättstädat.... (det är ju vi som får äran att göra det ;) ) Elutag.... ??? Hmm, det har jag inte tänkt på direkt. Jag är väldigt duktig på att koppla dosa i dosa, och sen dosa i dosa på det... Det är ju inget jag själv kan fixa så det överlåter jag till någon annan. Men bra tips! :)
Darttavla var bra, kom på ishockeyspel också.... Tackar tackar för de fina tipsen. Känns som att jag behöver slå ut lite väggar i källaren så allt får plats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.