5.2 racing skrev:
Ok, så du menar att kvällsjobb utfört av polacker är helt normalt? Kolla runt om du hör nån annnan firma som arbetar så.
Dessutom spekulerade jag inte, utan tyckte det var lite suspekt.
Så polacker jobbar inte kväll då eller vad menar du?
Du kan börja med att redovisa dina källor...

Du har aldrig tänkt på att dom kanske har folk som monterar köket på kvällen istället för på dagen eftersom kunden kanske önskar det?

Om du begär att få köket monterat dagtid så kommer det nog samma polacker och monterar eller förväntar du dig att extraknäckande läkarstuderande i vita rockar kommer och monterar ditt kök dagtid?
 
Jaja. Tyck att det är normalt då.


Och varför ska jag redovisa mina källor? Jag gör det hör nedan, men det har väl ingenting med saken att göra? Skall man granska allt som folk skriver och kräva källförteckning så kommer nog detta forum att dö ut av sig självt.

Du har aldrig tänkt på att dom kanske har folk som monterar köket på kvällen istället för på dagen eftersom kunden kanske önskar det?
Nej, detta var i en tom lägenhet som våran firma skall totalrenovera. Där har du min källa.

Skulle du tycka att det var normalt om ett företag på kvällstid skickar ut polska snickare till ditt hus, om du beställt ett vanligt vitt jobb för 380 kr +moms?
 
Om jag bad om att få det gjort på kvällen så skulle jag inte tycka att det är märkligt.
Skulle du själv vilja arbeta kväll för 380 + moms?

Att kökskampanjen är vilseledande kan jag dock hålla med om.
 
pope70 skrev:
Noblessa köper sina kök från Nobilia, de är dock inte på något sätt ägda av Nobilia. Nobilia är Tysklands nästa största tillverkare av kök, i Tyskland är ALNO större och om vi ser på hela Europa så är både Nibia gruppen och IKEA mycket större.
Enl. vår säljare på Noblessa äger Nobilia 30% i Noblessa.
 
Vi har också valt att köpa kök från Noblessa. Vi har kollat runt lite överallt, samt bokat möten på Kvik, HTH och Noblessa.

HTH gick bort när man inte ens fick rita kök samtidigt som man var där utan det skulle hon göra innan nästa möte, snacka om att tappa momentum. När ritningen väl var klar så var det ju som väntat dyrare. Dessutom fick vi inte ens en riktig offert utan en kladdlapp med priset.

Kvik och Noblessa landade på mer eller mindre samma pris, skiljde max 1000-2000. Främst för att det var vitvarorna och granitskivan som drog upp priserna hos Kvik, Kvik är sjukt billiga på sina skåp. Sedan var det ju Noblessa:s 50% kampanj som sänkte deras pris rejält.

Jag kan hålla med på att deras kampanj är rätt ful, eftersom de har ganska saltade priser, men summa sumarum, vi får ett kök för samma pris som hos Kvik, fast vi får det ihopmonterat och hemkört, något som skulle kosta extra hos Kvik.

Ytterligare pluspoäng var de Powerport eluttag vi ska ha, tog dom endast ~1300kr för, innan rabatt, så 650kr är sjukt billigt jämfört med t ex smarthem.se där den landar på drygt 2000kr.
 
Vi har beställt ett noblessa kök , skrev på igår.
Vårt val av noblessa styrdes av flera anledningar.
Vi hade bestämt ett ikea kök men när vi fick se erbjudandet 50% så tänkte vi att vi kan ju iallafall åka dit och se vad dem har för förslag på ritning och pris.

Säljaren var mycket trevlig och kunnig. jämför med ikea,,väntetid, kunnighet osv.

Vi fick iallafall ett mycket bra förslag på ritning. Priset var helt ok.
Så efter jag fått prisförslag gick jag till ballingslöv och dem fick rita och ge förslag.
Sen ritade jag själv i ikea.
Summasumarum
Ballingslöv kök skulle hamna på 111.000:- UTAN vitvaror & UTAN installation.
Ikeas kök endast skåp och luckor INGA vitvaror,kran eller diskbänk 32.000:-
Noblessas kök kostar 116.000 då ingår ALLT, vitvaror, diskho rubb och stubb INKL installation frakt osv.

Visst Ikeas är superbilligt och säkert precis lika bra som noblessa MEN eftersom vi håller på att bygga ett HELT hus och inte renoverar har vi MYCKET annat att göra så vi vill slippa installarera och åka 17 vändor fram och tillbaka.
Hade vi tagit ikea tex. skulle vi ju leta vitvaror på annat ställe, bänk diskho etc etc på ett annat ställe.
VI har inte den tiden därför valde vi noblessa.

Men håller med erbj. 50% är ju alldeles säkert inte sant.
Men man väljer ju själv om man vill gå på det eller inte,,väljer man det inte så behöver man ju heller inte bekymra sig om det är sant eller inte.

Visst det är säkert laminat rakt igenom,,men vi var inte ute efter massivt kök vill man ha det får man köpa får man hitta andra leverantörer. Vi tog en lucka som är väldigt lika den vi ville ha hos ikea och ikea är ju inte heller MASSIVT, men visst såklart mycket billigare,,men där är ju allt platta paket.
Måtten passade heller inte vårt kök, utan noblessa måttanpassar ju faktiskt alla skåp till vårt kök..köket är tillverkat efter vår ritning.

Nu är det bara att vänta och se om dem håller vad dem lovar.
 
Har varit hos Noblessa och rittat kök, priset blev 68000:- utan vitvaror och montering skulle kosta ytterliggare 10% på priset. Jag skickade ritningen till Tyskland och priset för samma kös blev 3620 EURO. Har varit där och beställt kök, den är nu levererad, ska åka och hämta nu på torsdag. I priset ingick ocskå 2 karuseller vilken inte gjorde på noblessa, förutom det bakstycke på kyl, frys och ugn skåp. Ok det är kankse inte så märkvärdigt men tyska priser ligger på ca 50% av Noblessa's priser med 50 %. Försäljare i Tyskland var mycket professionela hittills ingeting att klaga på. Ska skriva mer efter att jag hämtar köket ....
 
cami74 skrev:
Visst Ikeas är superbilligt och säkert precis lika bra som noblessa MEN eftersom vi håller på att bygga ett HELT hus och inte renoverar har vi MYCKET annat att göra så vi vill slippa installarera och åka 17 vändor fram och tillbaka..
Nu blir jag konfunderad - jag trodde i min enfald att IKEA kunde installera åt dig ?

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/complete_kitchen_guide/services/installation/index.html
 
Angelven skrev:
Nu blir jag konfunderad - jag trodde i min enfald att IKEA kunde installera åt dig ?

[länk]


Jo det vet jag, men det kostar ju oxå extra, sen menade jag ju oxå med 17 vändor att vi INTE vill ha allt från ikea, utan bänkskivor från ett ställe, diskho från ett annat osv.och det tror jag inte om IKEA gör åt en..?!
Helt enkelt tyckte vi det var smidigt att ta allt från samma ställe.

som sagt har vi SÅÅÅ mycket annat att ta beslut om så det är jätteskönt att alla beslut om själva köket är klart.

Mvh Cami
 
bi4ns skrev:
Har varit hos Noblessa och rittat kök, priset blev 68000:- utan vitvaror och montering skulle kosta ytterliggare 10% på priset. Jag skickade ritningen till Tyskland och priset för samma kös blev 3620 EURO. Har varit där och beställt kök, den är nu levererad, ska åka och hämta nu på torsdag. I priset ingick ocskå 2 karuseller vilken inte gjorde på noblessa, förutom det bakstycke på kyl, frys och ugn skåp. Ok det är kankse inte så märkvärdigt men tyska priser ligger på ca 50% av Noblessa's priser med 50 %. Försäljare i Tyskland var mycket professionela hittills ingeting att klaga på. Ska skriva mer efter att jag hämtar köket ....
Hur blev köket? Nöjd?

Mvh
 
Det kan inte gå dåligt för Noblessa då jag såg att dom renoverat alla deras butiker efter att dom bytt ut hela ledningen, dom har nog lyssnat på sina konsumenter... Dessutom har jag inte sett kampanjer som -50% på ett tag nu, de verkar ha gått ifrån sitt "galne gunnar" koncept och det ser mycket bättre ut nu. Noblessa är nog att räkna med i många år framöver!
 
Jag var hos samma säljare 2 maj och beställde kök.
Vi bollade llite mer idéer veckan efter via mail och när vi vart klara så körde vi handpening via PayPal, Åker ner efter midsommar och hämtar köket hos dem och vitvaror hos annan firma.
Jag tycker de var mycket proffessionella och trevliga.
4600, Euro vart slutnotan från dem, fast då är det med två skåp med extra låddjup, alla insatser. Sen så kunde de int få fram en 4 meters rostfri diskbänk så det kommer till, samt vitvaror men det är ett eget kapitel.

Offerten på samma från Noblessa låg på en bra bit över 100', puustelli låg på 104'. Men då var det inte extra djupa lådorna med, inga insatser, ingen sockellåda, å lite lull lull.

Så jag är så här långt nöjd.

//Sture
 
Hej !

Hoppas att du blir nöjd som jag blev. Inga som helst klagomål. Det enda att tilägg för mjukstängning saknades när jag kom hem med grejer från Tyskland. Några mejl och ursäkt från dem att det kanske var språkproblemet som gjorde att dem missade detta. Grejer sedan skickade dem med posten.

Otroligt nöjd är jag och frugan också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.